Vinn nya smarta Plantui Smart Garden för inomhusodling

plantui2.png

Sommaren har inte bjudit på perfekt väderlek, men det betyder inte att du inte kan bjuda på färska örter till grillmaten. Den finska innovationen Plantui Smart Garden har fått en ännu smartare uppföljare som för bara någon vecka sedan anlände till Sverige. Belysningen är fortfarande inbyggd i locket men har förbättrats, det finns numera en semesterfunktion och locket justeras automatiskt ner vid behov. Locket justeras annars enkelt i takt med att växterna växer sig större. Odlingen sker med hjälp av vatten och speciella näringsämnen istället för jord, så kallad hydrokultur, vilket gör att även amatören klarar av att få växterna att överleva.

Veckans vinnare får hem en Plantui 6 the new Smart Garden i valfri färg, samt en samling örter av typen Herbs All Stars, så att den snabbt kan komma igång med sin odling.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Vilka färger finns nya Plantui 6 Smart Garden i?


1. Röd, vit och svart
X. Röd, grå och vit
2. Grön, röd och vit

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 4 september.

Vi förbehåller oss rätten att dra en ny vinnare om kontaktad vinnare ej återkommit inom två veckor.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Plantui. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Plantui för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Svar: X. Röd, grå och vit

Vi har alltid färska kryddor i köket, men nu när vi renoverar har vi inte haft plats eller möjlighet att odla något. En Plantui Smart Garden hade varit perfekt att ha i fönstret i skafferiet så man alltid har tillgång till färska kryddor.

Skafferi.jpg
 
Svar x
Har i sommar planterat plantor i trädgården med min treåring som tex jordgubbar blåbär hallon .
Hon har hela sommaren lyckligt gått ut i trädgården för att titta om det finns något att plocka och fått lära sej att ta hand om sina växter med att vattna och ta bort ogräs .
Så med en plantui smart garden skulle vi kunna förlänga vårat mor och dotter projekt hela vintern .
 
Svar X

Jag skall faktiskt ge bort denna till en av mina vänner om jag vinner denna, Jag bor i hus och har en fin örtträdgård att plocka av. men den vän jag tänker på bor i lägenheten och har inte den lyxen. jag vill därför ge henne denna.
 
Svar: röd, grå och vit.
Vårt hus är under uppbyggnad och vi sitter nu och planerar trädgården. Inser att det inte kommer växa något där på länge. Därför skulle denna vara perfekt då det kliar i mina ljusgröna fingrar!
 
Svar x

Håller på att försöka lära sonen vikten av ekologiskt och närköp. Detta hade varit perfekt läromedel. Låta han odla själv och se hur det växer och hur gott det kan smaka. Tycker även den är snygg och passar att stå framme så alla kan se och följa hur det växer.
 
Svar X

Jag försöker odla örter i mitt köksfönster utan större lycka. Jag tror att det är för lite ljus i det fönstret och en plantui smart garden hade löst det för mig
 
Svar: X
Den passa bra i min dotters lägenhet. Med studier, arbete och en liten 3-åring hinner hon inte odla någonting på t.ex. balkongen. En Plantui Smart Garden gör det mycket lättare och är roligt för lillkillen.
 
Svar X

Tyvärr är väl denna syn rätt vanlig;

image.jpg

Och alla möjligheter att slippa det är trevligt, Plantui Smart Garden kan absolut vara den.. En intressant lösning som vi gärna vill testa..
 
  • Gilla
Robert Kooijman
  • Laddar…
X. Röd, grå och vit
När vinterkylan drar in försvinner odlarglädjen min. Kryddlandet ute vissnar ner och på altanen trivs inga kryddor mer. I köksfönstret kämpar några överlevande få, men aldrig hela vintern de kan se till att smakfull näring vi kan få. Plantuis Smart Garden verkar var den smarta lösning som namnet låter, med den över vissna kryddor aldrig mer jag gråter.
 
  • Gilla
Malin R
  • Laddar…
Svar X. Röd, grå och vit

Nyinflyttad till första huset. och inte hunnit köpa något. kan va kul att prova denna!
 
Svar X Röd, Vit samt Grå

Den skulle helt enkelt passa perfekt på köksön för all god matlagning i höst med mustiga örtsmakande grytor!
 
Svar X

Inga sura torkade krukor med örter mer. Helt fantastiskt!
 
Matzeball
Svar: röd, grå och vit
Jag har planterat min tumme mitt i handen. Därför misslyckas jag alltid med krukväxterna. Jag glömmer att vattna eller vattnar för mycket. Det kommer att se fantastiskt ut med en röd Plantui i köket, på matbordet kanske.
 
Svaret är x, röd, grå och vit.

I min plantui finns det inga sniglar i.
Det gör mig så gla, ty i landet har dom fest var da.
 
  • Gilla
Malin R
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.