Det är snart april igen Anders ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det är ju faktiskt rätt långt kvar dit ;)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Någon som har koll på Guinness rekordbok, längsta tiden att renovera en lgh i Svärje? Vi har en kandidat och om det inte finns så borde detta införas. Respekt till A.M för din kvalitet och respekt till A.M´s sambo för sitt tålamod, men jag bara gissar, som vanligt ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nu har vi börjat med att bygga sockel

IMAG0738.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Ser ut som om ni släppt lite på toleranserna på formen. ;)
 
nej faktiskt inte :D inmätt både med laser och vattenpass (Och den där stora vinkelhaken vi tillverkat som du ser i bilden), den hamnar exakt 160.00mm över klinker :D
Det ska dock tillkomma minst en kortling och sedan en 8mm MDF på fronten

edit: fast du kanske menade de där små stumparna bakåt btw? :D
 
Redigerat:
Bra med äkta sockel. De där vingliga benen som kökstillverkarna gillar gör ingen lycklig.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Exostor skrev:
Bra med äkta sockel. De där vingliga benen som kökstillverkarna gillar gör ingen lycklig.
Exakt så jag tänkte!
 
Värst är ändå lössocklarna med plastläpp. Fladder och smutssamlare.
 
  • Gilla
andersgd och 1 till
  • Laddar…
Exostor skrev:
Bra med äkta sockel. De där vingliga benen som kökstillverkarna gillar gör ingen lycklig.
Jag tycker medelvägen är bra: väg noggrant in en regel i bakkant, använd sedan benen i framkant. Inget som hindrar att slänga på en riktig front efter det.
 
Om man monterar kök och det är vingligt så är det inte fel på benen 😀
 
  • Gilla
Peternow och 3 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
Jag tycker medelvägen är bra: väg noggrant in en regel i bakkant, använd sedan benen i framkant. Inget som hindrar att slänga på en riktig front efter det.
Håller med om detta. IKEA:s nya kök använder ju t.o.m. skena även för bänkskåpen vilket underlättar att få dem i våg.
 
Då kan ni ju helt skita i benen isåfall

edit: Jag tycker det är rätt skönt att avlasta väggarna då man faktiskt kan lasta rätt tungt i skåpen
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Då kan ni ju helt skita i benen isåfall

edit: Jag tycker det är rätt skönt att avlasta väggarna då man faktiskt kan lasta rätt tungt i skåpen
Nja, det är ju praktiskt att ställa skåpen i våg mha benen. Jag menade att man kan ställa regeln på golvet och shimma upp den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.