Ja, precis så står det i det kreditivintyg som vi har fått.
 
Dom tar betalt för sin "ränteförlust" när du byter bank, däremot är du fri att byta bank när du vill om du ligger på rörlig ränta och då ska det så vitt jag vet vara kostnadsfritt...
 
Det verkar ju vara väldigt olika, och min erfarenhet är att två personer kan få olika villkor på samma bank. Vi har HB idag, och en granne fick (efter bra förhandling) fina villkor för sitt hus där. När vi kom dit (positivt stärkta av grannens framgång) kändes det som om vi hade tagit med oss en död katt och slängt upp på skrivbordet.

På SEB och Nordea var det enbart positiva reaktioner och till skillnad från HB så hade de inga avgifter på något, och bonus gick att få ganka snabbt. Det fanns även lite förhandlingsutrymme för "paketlösningar" med försäkringar, spar och annat. Räntan på kreditivet följer rörlig boränta (typ 5,4).

HB var väldigt noga med att de faktiskt inte kunde avstå från 675 kronor i uppläggningsavgift trots att vi förbinder oss att betala 100 kkr per år i ränta tills vi tuppar av, och att banken hade som policy att vara väldigt konservativ...

Gissa om vi finns kvar som kund på HB när bygget startar :p
 
Jag och sambon är på samma jakt som många av er andra dvs jakt på bra räntor. Vissa beskriver helt fantastiska räntor på byggnadskreditiven. Vad som vore intressant är var ni fått dessa räntor. Jag föreslår alla att ni förutom bankens namn skriver var banken ligger. På så sätt kan vi "angripa" rätt bank. Är jag fel på det?
Jag har idag fått en byggnadskreditivränta på 6,30% där 0,2% täcker värdering och kostnad för omläggning av byggnadskreditiven till "fasta" lån som skall gälla sedan. Var? Länsförsäkringar i Ystad. 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.