Vinn sensorstyrd blandare från Mora

mora1.png

Varför inte modernisera köket, tvättstugan eller badrummet lite med en Mora MMIX Tronic beröringsfri blandare. Den svenskutvecklade blandaren har inbyggda sensorer som kalibrerar sig automatiskt. Placera händerna under den och vattnet börjar rinna. Tillsammans med Bygghemma.se tävlar vi ut en stycken blandare till en lycklig vinnare.

Totalt värde cirka: 2 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Hur många liter per minut har den energi- och vattenbesparande strålsamlaren?
Svaret hittar du här:

1. 5
X. 6
2. 7

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
1. 5

Jag förtjänar att vinna för att jag vill spara vatten och har mycket barn i min omgivning som har svårt att stänga våra kranar och det här skulle garantera att det inte står och rinner.
 
Svar: 1 (5 liter/minut)

Motivering: En ny blandare med rörelsesensor vore bra eftersom våra småbarn gärna tvättar händerna. Tyvärr är de inte så duktiga på att stänga kranen när de är klara.
 
richardtenggren
Rätt svar är 5 L/min,

Motivering: Vi har precis renoverat köket, badrummet har vi tänkt fixa till lite då det var nybyggt när vi köpte lägenheten men saknar vår personliga touch. Som teknikfreak skulle detta passa perfekt! Att det blir bättre för miljön är ju heller aldrig fel.
 
M
1 - 5l/min

Skall byta ut badrum från 1970 i nyinköpt hus och tycker dessa automatiska blandare är något av det bästa som kommit sedan skivat bröd och burkad öl, vattenbesparing bryr jag mig inte om vad är det för fel på helt vanlig lättja?

Ni får gärna skicka två då badrummet kommer ha två tvättställ så man slipper kö på morgonen. Priset på 1855:- var ju inte farligt, skulle nog ha råd att köpa dem ändå!
 
D09
Svar 1

Motivering är att lillgrabben behöver bli mycket bättre på handhygien och hur mycket jag än tjatar, följer upp och jagar så slarvas det.

Tror denna kranen skulle väcka iaf grabbens nyfikenhet och intresse för tekniska prylar.

På offentliga toaletter med sensor funkar det kanon, likaså med handtork.. Men hemma :x

Förhoppningsvis så skulle han stå i badrummet i timmar och tvätta sig med en sån kran :)
 
Svar: 1 (5 liter/minut)

Original badrum i huset skulle behöva en rejäl uppgradering! Samtidigt med 2 små barn som älskar att leka med vatten i tvättstället så går det mycket vatten åt - när dom glömmer att stänga av kranen!
 
Rätt svar är 5 L/min

Skulle passa perfekt i badrummet på övervåningen. Grabben har nyligen börjat lära sig tvätta händerna själv. Men har svårt för det här med att sätta på och stänga av vattnet. Denna var snygg. Försöker lära han att spara på vattnet. Han älskar vatten och brukade duscha länge, på ett kvartal gjorde vi slut med lika mycket vatten som på ett normalt år. Så han behöver lära sig spara.
 
Svarar: 2 (7 liter/minut!)
Har redan en Mora blandare i köket som är elektronisk. Kan säga att deras service och support är riktigt bra :). Hoppas det blir en lycklig vinnare till denna!
 
Svar:1. 5 liter per minut.
Egentligen borde jag kanske inte vinna denna, finns säkert dom som har bättre motivering men min motivering lyder: Allt för mig tar tid ska jag slå i en spik kan jag diskutera med mig själv i 10 minuter var jag bör slå i den. Ska jag köpa lampor kollar jag massor sidor om belysning på byggahus samtidigt som jag kollar olika försäljares hemsidor. Kort och gott har jag sån beslutsångest så det fan är sjukligt. Just nu gör jag en liten toa i källaren har kommod men ingen blandare, aha tänkte jag när jag såg denna tävling. Vinner jag denna slipper jag kolla och vänta så länge på vad jag beslutar mig för att köpa. Va tänker säkert flera av er vadå slipper vänta tävlingen ska ju hålla på till 28:e! Det ska jag säga er det är kort tid för mig vinner jag inte denna kommer jag säkert i slutet av september fortfarande kolla trådar på byggahus om bra tvättsställsblandare !!!
 
Svar: 1. 5 liter per minut.

Jag liksom många andra har barn som tyvärr dels glömmer stänga kranen och en grabb som också slarvar med detta då han inte är intresserad eller har tid. För några år sedan investerade jag i en IFÖ Sensor toalettstol som jag kom över hyfsat billigt via nätet, detta gjorde att spolningen av toaletten funkade mycket bättre, ser därför en stor fördel att även ha sensor på blandaren. Håller på att spara ihop till en badrumsrenovering och en "touch" blandare hade varit pricken över i för mig!
 
Svar 1, 5l/min

Motivering till varför är betydligt enklare än att motivera varför man inte behöver ha en sån här kran. Kranen har allt man behöver ifrån en kran, få saker finns kvar att önska.

Men om jag ändå ska försöka ge en bra motivering skulle det vara den simpla anledningen att jag VERKLIGEN vill ha den :D Jag ska precis börja bygga en ny toalett och jag behöver en kran, inte bara för att uppgradera utan för att jag inte har någon alls att installera.

Toaletten är placerad just intill garaget och det är där man i huvud sak kommer tvätta sina händer och alla vet vi hur kranen ser ut om man först måste greppa handtaget med väldigt skitiga händer för att slå på den. Sen måste man dessutom slå av den och därmed skita ner sina händer igen :(
Med en sån här kran slipper man tvätta kranen varje gång efter man tvättat sina händer :)

Kortfattat skulle kranen komma till enormt stor nytta för mig i min familj på alla tänkbara sätt.
 
Redigerat:
svar:1 5l/m

Med tre döttrar och en fru måste man spara i stort och smått. Att få spara både pengar och vatten i ett vore ju fantastiskt.
 
Svar - 5l/min

Motivering: jag har inget att kontra med när grannarna visar sin nyinköpta badtunna eller senaste braskaminen. Med en sensorstyrd blandare kan jag iaf få vara herre på täppan när det gäller apparater och miljötänk!
 
Svar 5 L/min.
Gillar moderna effektiva lösningar som sparar på miljön, att få använda denna varje dag skulle sporra mej att fortsätta effektivisera hemmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.