Ny fråga,vid tillkoppling av antingen hemma eller bortaläge piper MAP i ungefär 30sekunder som en nedräkning tills det är larmat. Går denna att stänga av i hemmaläget och endast ge en kort ljudsignal när det är larmat?
 
Mors!

Någon annan än jag som inte har access till centralen längre via SPCAnywhere?
Har aldrig fått appen SPC-Connect att funka. Fattar inte vad den frågar efter för central ID.
 
panzaa skrev:
Mors!

Någon annan än jag som inte har access till centralen längre via SPCAnywhere?
Har aldrig fått appen SPC-Connect att funka. Fattar inte vad den frågar efter för central ID.
Funkar hos mig i alla fall ... Men har du uppdaterat till 3.6 (tror jag ..) så funkar inte SPCAnywhere längre, utan då måste du köra via SPC Connect. Det finns "workarounds" men det kräver lite jox och grejer ...
 
Nepp kör fortfarande på 3.4.5, mao har jag inte uppdaterat.
Skitskumt. Testat att göra en "hard reboot" på centralen, kollat alla kablar etc. men sedan igår funkar inte appen. Om man nu skall testa med SPC Connect istället vad är det för panellösenord och reg. ID appen frågar efter? Vart hittar jag det?
 
@panzaa
Ska du använda SPC Connect måste du börja med att uppgradera till 3.6.6. Du hittar då reg ID:et i panelen.
Tycker du även ska lägga upp en speciell användare på panelen (med systemrättigheter) som du bara använder vid inloggning från SPC Connect.
 
Hej!

En (dum kanske) fråga till er som installerar larm professionellt!
Vart är praxis att dra in kablarna i centralen (från IR, magnet, map, etc) ?

Brukar man lirka in kablarna i de färdiga hålen på baksidan mot väggen ?
Eller slår man ut lämpligt lock upp resp nedtill och sätter I en genomföring och drar kablarna där ?

Mvh/ Mathias
 
Hej. Som jag tolkar tråden så går det att få till följande med SPC(verkar vara unikt, visonics grejer faller på mållinjen)

- Koppling till separat ip kamera och bilddistrubution till appen
- trådlösa detektorer(för oss som inte orkar/kan dra kablar)
- Programvara medföljer för att programmera via pc/mac(web)
- SMS push (kontantkort?) till specade telefonnummer
- Koppla på raspberry med lite mjukvara så kan man få bilder pushade via mail(?)
- I/O port för att skicka event vid armering av larm (så att man kan slå på ip-kameran endast då)
- App som kan visa bilder som pushats från webcamera till centralenheten(pushas dock ej vidare till appen utan man får sms och får starta den?)


However
- Vart fan köper man pryttlarna online på någon svensk shop?
- Tar de något betalt för spcconnect tjänsten?
- Någon som har hittat någon länk till någon lista på vilka ip-kameror de supporterar/rekommenderar?
- Kan man ha fler än 4 ip-kameror om man dubblar centralenheterna (jag tolkade det som man kan "stacka" flera)
- Och jag lyckas inte lista ut var man laddar ner firmware och programvara?
 
Redigerat:
RilleRock
Vespa skrev:
Ny fråga,vid tillkoppling av antingen hemma eller bortaläge piper MAP i ungefär 30sekunder som en nedräkning tills det är larmat. Går denna att stänga av i hemmaläget och endast ge en kort ljudsignal när det är larmat?
Yes.
 
RilleRock
panzaa skrev:
Mors!

Någon annan än jag som inte har access till centralen längre via SPCAnywhere?
Har aldrig fått appen SPC-Connect att funka. Fattar inte vad den frågar efter för central ID.
Finns i map under SPC Connect menyn alt under kommunikation flex C i centralen.
Du måste ha minst 3.6 för detta.
 
RilleRock
foppa_mannen skrev:
Hej!

En (dum kanske) fråga till er som installerar larm professionellt!
Vart är praxis att dra in kablarna i centralen (från IR, magnet, map, etc) ?

Brukar man lirka in kablarna i de färdiga hålen på baksidan mot väggen ?
Eller slår man ut lämpligt lock upp resp nedtill och sätter I en genomföring och drar kablarna där ?

Mvh/ Mathias
Smidigast tycker jag är att sätta centralen på distans med m8 mutter mellan kapsling och vägg på varje skruv sen använda de färdiga hålen bak.
Blir mer estetiskt snyggt.
Samt att ha hålen däruppe fria till ev gsmantenn, fmantenn.
Klossa inte centralen mot taket ifall du i framtiden skall ha någon sorts antenn i kapslingen.
 
Redigerat:
Är det någon som vet om det finns någon trådlös utomhussiren som går att koppla ihop med spc:n?
 
RilleRock
Vespa skrev:
Ny fråga,vid tillkoppling av antingen hemma eller bortaläge piper MAP i ungefär 30sekunder som en nedräkning tills det är larmat. Går denna att stänga av i hemmaläget och endast ge en kort ljudsignal när det är larmat?
Kolla under xbus samt på respektive manöverpanel du har:
Aukustika indikeringar / Deltillkopplingssummer >>>Aktiverad vid ljudande utpasseringstimer under Deltillkoppling.

Sen använder man deltillkoppling tycker jag det är vettigt att kryssa i under larmområden:
Alternativ för deltillkopping / Deltillkoppling, in-/utpassering >>>Ändra In/Utpasseringssektioner till Larmsektioner i Deltillkopplingsläge.
 
har du testat den? När jag ringde och frågade var killen på vanderbilt osäker på om den funkade eller inte. Fast det står ju att den ska använda Si2Way och det finns ju ett Si2Way kort till spc om jag fattat det rätt - fast det kanske bara funkar för enheter som sänder, inte för enheter som tar emot?
 
RilleRock
Csms skrev:
har du testat den? När jag ringde och frågade var killen på vanderbilt osäker på om den funkade eller inte. Fast det står ju att den ska använda Si2Way och det finns ju ett Si2Way kort till spc om jag fattat det rätt - fast det kanske bara funkar för enheter som sänder, inte för enheter som tar emot?
Tyvärr inte.
Den går nog tyvärr bara till Si60 centralen iomed som du skriver att den hanteras av Si2way protokollet och mottagaren i spc sänder Siway.
När ja tex kollar på fjärrkontrollen som jag vet funkar till spc så ligger den med på Siway.
Konstigt att de gjort så.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.