D09
Monterat en front och handtag till diskmaskinen samt ett handtag till kryddlådan

Sålt en bil, kört grabben till kalas, haft ett rejält vattenkrig med de nyinköpta vattengevären.
 
Städat garaget, satt frugan på att måla de sista, spenderat löjligt med tid i soffan ;)
 
Installerat kattlucka i ytterväggen mellan uterum och utomhus. Saknar dock tillräckligt långa skruvar för att sätta ihop sista steget.
 
Slipat, slipat, och slipat lite till på vår entrédörr... Nästa helg blir det oljning, woohoo! :)
 
Stuvat om lite virke under altanen, trodde det skulle gå ganska fort. Men bland de sista brädorna gick inte in riktigt så jag skickar på lite extra kraft. Då ser jag en svart kabel som hänger löst. Efter det fick jag leka teletekniker också. Nu funkar internet igen :cool:

Jag hatar när man ska göra nåt lite snabbt och nåt litet skapar mycket mera jobb.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Lag större delen av dagen på att sätta upp två IKEA-skåp, bara för att konstatera att jag måste göra om och göra rätt. Jag! Varför då? Var väl rätt onödigt ändå :(
 
Har bävat länge för att jag måste ta tag i grinden där färgen flagnat, men det var lätt fixat då tidigare målare hade målat rakt över mossa och annat skit, så 5 min med högtrycket och 10 min med en grovrengörare på vinkelslipen så var den ren 😊
 
Målat fönster, har uppskattningsvis 25% kvar. Man hinner ju fundera en del när man står där med penseln. Idag räknade jag ut att jag dragit c:a 2 400 000 penseldrag när jag är klar. Alltså är det bara 600 000 kvar - tjoho :D
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Har isolerat och glesat fasaden på norrsidan av huset. Får väl börja sätta panel i veckan..
Synd bara att semestern tog slut idag :(
 
Spacklat och målat taklist till sovrummet...ett lager färg till sedan ska de upp, ser inte framemot gersågningen, snedtak och skev kåk...huvva!

Sedan insåg jag att jag dragit tomröret för elen till motorvärmaruttaget fel, så jag fick gräva upp några meter och göra rätt. I bara farten fick jag i kabeln också!
 
Äntligen är ytterdörren "färdig installerad". Smyg och foder är ditsatt på insidan också.

Bjuder på en bild också.... IMAG1576.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
D09
Haft brandbesiktning

Hade ett meddelande på telefonsvararen att han inte förstodd sig på glidskyddet samt att det var något i pannrummet som skulle åtgärdas..

Ska bli kul att höra vad som ska fixas där :)

I övrigt så har det varit vattenkrig på schemat..
 
D09
scim skrev:
Spacklat och målat taklist till sovrummet...ett lager färg till sedan ska de upp, ser inte framemot gersågningen, snedtak och skev kåk...huvva!

Sedan insåg jag att jag dragit tomröret för elen till motorvärmaruttaget fel, så jag fick gräva upp några meter och göra rätt. I bara farten fick jag i kabeln också!
Tror jag gjort samma grej med girning i vinklat innertak.. Höll på att bli tokig ha ha
 
Pysslade ute och lyckats rasa ner sten där jag precis grävt! Och som grädde på moset lyckades jag bada telefonen.... Stendöd!
Så om någon har en minigrävare eller vet någon i Hudiksvalls området som man kan hyra/låna med kort varsel så hör gärna av er på PM eller mail.

Kan inte haft mer otur idag
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
holmberg87 skrev:
Pysslade ute och lyckats rasa ner sten där jag precis grävt! Och som grädde på moset lyckades jag bada telefonen.... Stendöd!
Så om någon har en minigrävare eller vet någon i Hudiksvalls området som man kan hyra/låna med kort varsel så hör gärna av er på PM eller mail.

Kan inte haft mer otur idag
Lovar att jag inte garvar åt din olycka :wow:

Glöm inte drulleförsäkringen på mobilen ;)

Undrar om det inte går på drullen att du råkat få ner sten där du grävt ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.