Vi behövde ju även fixa till ett barnrum till yngsta dottern förra året och som jag nämnde tidigare så råkade jag ju snubbla in hos grannen och fick se deras lösning med en separat utgång till balkongen istället för via något av barnrummen. Detta gör också att hallen har blivit mycket ljusare. Vi passade även på att uppgradera väggarna lite med OSB + Gips samt ny isolering.

Vi hade fastnat lite i det vinkelräta tänkandet innan men att göra den här väggen sned var det som öppnade upp för den här förändringen.
2014-10-06 16.23.47.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2014-10-06 16.24.05.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började även byta ut de bruna innerdörrarna och karmarna mot dessa. Fotat inifrån äldsta dotterns rum.
2014-10-06 16.24.47.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2014-10-09 09.55.13.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2014-10-09 10.25.29.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter detta blev det lite paus i arbetet eftersom snickarna skulle installera de nya fönstren.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Just det en liten detalj som jag har glömt att nämna var att vartefter som vi har lagt in nya golv på övervåningen så har vi skruvat fast de gamla golvbrädorna för att på så sätt lösa allt gnekande som vi tidigare hade på övervåningen. Det var helt omöjligt att smyga på övervåningen tidigare.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vilken energi ni har! Å snyggt blir det.. Bra jobbat!
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Thiger skrev:
Vilken energi ni har! Å snyggt blir det.. Bra jobbat!
Tack det värmer, alltid kul när det även uppskattas av andra 😃
 
Idag har jag skruvat tillbaka plåtarna på den översta balken på balkongen och sågat loss den gamla överliggaren till balkongräcket. Jag har även kapat till limträbalkarna som ska dit i dess ställe samt oljat dessa med impregneringsolja. Tänkte att jag ska ut och måla dem med grundfärg nu bara barnen kommer till ro.

Gjorde en liten provbit för att se att det gick att såga med sticksågen.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lagt den på plats för att kolla passningen.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Grundmålat räcke och de sista bitarna på sidorna.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag har rörmokaren varit här och kopplat loss och pluggat blandaren i köket. Så att jag kunde riva ut delar av köket.

Får bli utekök ett tag framöver
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan har snickarna fortsatt jakten på det försvunna avloppet. Visade sig att plattan är typ 40cm tjock och att den ligger ovanpå en massa lecakulor. Ska rota lite i hålet ikväll för att se om jag kan hitta avloppet.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Själv har jag fortsatt med målningen av balkongräcket och lekt med barnen.
 
Idag har snickarna fortsatt att bila upp golvet och hittade till slut avloppet.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Själv har jag rivit resten av köksinredningen och en del dekorationstegel.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon kommer rörmokaren och drar om vattnet och avloppet. Väggen ovan ska rivas och byggas upp på nytt med OSB + gips samt isolering. Panelen i taket ska också rivas. Elektrikern kommer och fixar med eldragning. Så imorgon börjar det iaf att gå åt rätt håll 😃
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ja idag har det väl äntligen börjat att gå åt rätt håll även om det återstår lite rivning av mindre bitar fortfarande. Rörmokaren har varit här och dragit fram vatten och avlopp till köksön samt påbörjat den omdragning av rör vi ska göra i det angränsande badrummet. Tidigare har nämligen vattenrören gått ut igenom väggen i duschen till köket så det kommer att dras om. När han ändå var här fick han byta vår duschblandare som termostaten hade pajat i. Skönt att få det gjort också.

Det stora hålet är igengjutet så jag antar att resterande ska flytspacklas imorgon. Väggen är riven och panelen i taket är också nere.

Elektrikern har börjat dra dosor till vägguttag.

Har tyvärr inte hunnit med att fota men det kanske kan bli en bild imorgon. Om planen håller så blir det iaf golvläggning i helgen i själva köksdelen.

Vitvarorna är hämtade idag, köket kommer imorgon och även fläkten kommer imorgon. Känns som sagt som att det går åt rätt håll nu 😃
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Bild från imorse, mycket rör blir det av olika slag. Skönt dock att få ordning på vattnet.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske ska tillägga att de gamla vattenrören numera är bortplockade.
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
Dagens jobb har annars varit att rörmokaren har gjort klart allt och kopplat in det. Golvet är spacklat. Det börjar även bli lite vägg igen. Numera med isolering så nu kan man gå på toa ifred utan att den som står i köket hör eller för den delen tvätta i tvättstugan (nästa projekt).
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har även breddat ingången till köket
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag kom det även ett och annat kolli från IKEA
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har även hunnit med att måla överliggaren till balkongräcket två gånger så förhoppningsvis så kan jag montera den i helgen vi ska även riva det gamla städskåpet och lägga golvet i köksdelen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Äntligen någonting som visar hur det kommer att bli, mattlackad ekparkett.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag rök även det gamla städskåpet.
 
  • Gilla
jockeping och 1 till
  • Laddar…
Idag har vi lagt lite mera golv och överliggaren på balkongen har hittat på plats 😃

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ser jättefint ut!
Såg att ni har pool. Glöm inte att alltid lägga på poolskydd då ni har småbarn.
En olycka händer så lätt.
 
Thiasvovve skrev:
Ser jättefint ut!
Såg att ni har pool. Glöm inte att alltid lägga på poolskydd då ni har småbarn.
En olycka händer så lätt.
Tack så mycket!

Vi kör med staket och grindar och barnen får inte vara ute vid poolen ensamma så vi har alltid altandörren stängd om vi inte har barnen under uppsikt. Måste dock säga att jag är förvånad själv över vilken respekt de visar för poolen när de inte har badkläder och armringar på sig.
 
  • Gilla
Music Man
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.