henrico skrev:
Behövde du aktivera IMEI koden för att kunna använda spårning online via "Orange"?
Hur monterade du gps trackern? Antar den matas från klipparens batteri, var kopplade du in dig?
Trackern slutade fungera innan jag hann montera den. Bytte kontantkort men den vill inte kommunicera, varken via Orange eller sms... :confused:
 
A Haddock skrev:
På fjolårets modell (med programversion 0.5) var det så att om klipparen stängdes av (manuellt eller automatiskt pga strömavbrott) när den stod i laddaren, så räckte det inte med att bara starta den igen. Då ignorerade den helt klippschemat och struntade i att klippa. Drog man däremot ut den en halvmeter ur laddaren och körde in den igen så lydde den snällt schemat. En bugg alltså, och jag tror den rapporterades av oss tillsammans med flera andra så det borde vara åtgärdat i nya programvaran.
Har haft återkommande problem med att min nyinköpta WG797E stänger av sig i laddstationen mellan schematider, har hamnat att slå på den och skicka ut den manuellt.*

Igår fick jag svar från supporten: elkabeln mellan transformatorn och laddstationer får inte vara ihoprullad, vilket jag hade (kabelbollen låg dock vid husväggen, 5m från laddstationen), utan utsträckt. Därtill ska effektiverad klippning (pil upp / ner) alltid vara inställd på 0% (min var inställd på 10%). Igår fixade jag kabeln och %-satsen, och vips! imorse gick den ut enligt schema, första gången under hela sommaren! Fantastiskt! Supporten menade att wi-fi modellerna är väldigt känsliga mot magnetiska störningar. Så ni som har samma problem, testa detta!

PS. Uppdaterade programvaran till nyaste versionen förra veckan, men det avhjälpte inte problemet. DS
 
Minklippare har fungerat sen den fick nytt program kort i början av Juni. Men igår när jag skulle ändra kör schemat på den så fick jag se att displayen var upp och ner och texten bak och fram, det såg inte klokt ut! Men jag startade om maskinen o vips så var texten rätt igen. Har någon annan av er sett detta innan?
 
buregatan skrev:
Minklippare har fungerat sen den fick nytt program kort i början av Juni. Men igår när jag skulle ändra kör schemat på den så fick jag se att displayen var upp och ner och texten bak och fram, det såg inte klokt ut! Men jag startade om maskinen o vips så var texten rätt igen. Har någon annan av er sett detta innan?
Bakfylla ��
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
buregatan skrev:
Minklippare har fungerat sen den fick nytt program kort i början av Juni. Men igår när jag skulle ändra kör schemat på den så fick jag se att displayen var upp och ner och texten bak och fram, det såg inte klokt ut! Men jag startade om maskinen o vips så var texten rätt igen. Har någon annan av er sett detta innan?
Många gånger!
Det händer oftast när jag lyft upp den i handtaget bak på maskinen. Men att displayen ser märklig ut påverkar inte maskinen i övrigt. Och det fixar sig alltid om jag startar om klipparen.
 
Har idag installerat min klippare med 0,72 mjukvaran.

Vet inte om jag gjort något fel, men den verkar vilja gå in och ladda när den står på 40% batteri kvar. Är detta normalt?

Hur långt ifrån er "kant" har ni lagt slingan? Nu efter en dag med klipparen så känns dom rekommenderade 35cm verkligen i överkant..
 
peternicklas
Prova dig fram med slingan. Men mellan 20 - 25 cm. räcker i de flesta fall. Vid hörnor, lite mer.
 
Okej, då vet jag att det är inte bara min maskin. Som du sa så har jag inte heller märkt någon antydan till att den inte går normalt.
Men under förra säsongen så upptäckte jag inte detta, antagligen en bugg!?
 
peternicklas skrev:
Prova dig fram med slingan. Men mellan 20 - 25 cm. räcker i de flesta fall. Vid hörnor, lite mer.
Får titta var den klipper när gräset blivit lite längre :)
Någon förklaring till det med batteriet? Att den vill till laddstationen när den står på 40%?
 
Kingcool skrev:
Får titta var den klipper när gräset blivit lite längre :)
Någon förklaring till det med batteriet? Att den vill till laddstationen när den står på 40%?
Mellan 35 Och 40 % vill min ladda tror det är normalt
 
Nicke Nyfiken
buregatan skrev:
Okej, då vet jag att det är inte bara min maskin. Som du sa så har jag inte heller märkt någon antydan till att den inte går normalt.
Men under förra säsongen så upptäckte jag inte detta, antagligen en bugg!?
Samma sak med min klippare. Det hände inte förra året, men i år hände det redan innan jag uppdaterade. Så för min del har det inte varit skillnad på om jag kört v0.50 eller v.072. Det har varken blivit bättre eller sämre efter uppdateringen.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
vad är det som bestämmer hur stor yta klipparen kan klippa? tex 790 klarar 800kvm 791 klarar 1000kvm. har tillgång till 790 till bra pris men har en tomt på 1000. kan man bara låta den gå mer eller är det redan grännsfall?
 
mlsat skrev:
vad är det som bestämmer hur stor yta klipparen kan klippa? tex 790 klarar 800kvm 791 klarar 1000kvm. har tillgång till 790 till bra pris men har en tomt på 1000. kan man bara låta den gå mer eller är det redan grännsfall?
Det går utmärkt, Landroid har överkapacitet :)
 
  • Gilla
mlsat
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Det går utmärkt, Landroid har överkapacitet :)
Jag har en tomt på 1000 m2 varav cirka 700 m2 okomplex gräsmatta utan öar etc. Min WG791E som kör 45h/veckan, mån-fre 12-21 vilket är alla dygnets timmar utan dagg. Det motsvarar samma körtimmar som 1000 m2 + 100%. Men den har ändå mycket svårt att hinna med. Det blir alltid toffsar och det ser ganska "slarvigt" klippt ut. Jag får ta fram handjagaren cirka varannan vecka för att jämna och snygga till. Ibland oftare om det varit några dagar regn.

Med facit på hand skulle jag nog ha köpt den större modellen.
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Jag har en tomt på 1000 m2 varav cirka 700 m2 okomplex gräsmatta utan öar etc. Min WG791E som kör 45h/veckan, mån-fre 12-21 vilket är alla dygnets timmar utan dagg. Men den har ändå mycket svårt att hinna med. Det blir alltid toffsar och det ser ganska "slarvigt" klippt ut. Jag får ta fram handjagaren cirka varannan vecka för att jämna och snygga till. Ibland oftare om det varit några dagar regn.

Med facit på hand skulle jag nog ha köpt den större modellen.
Aha. Då får jag kanske söka vidare . Tack för svaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.