X. 34°

Då vi i höst drar igång vårat första byggprojekt någonsin så börjar vi givetvis storslaget. Vi ska bygga vårat eget hus på 150m² i två plan. Tidsplanen är att det ska vara inflyttningsklart ett år efter byggstart, och då båda kommer att fortsätta jobba heltid och det vore guld värt att slippa handspika allt. Kanske går tidsplanen ihop då? =)
 
Svar. 34 grader

Jag skäms lite, men jag hade tänkt ge bort den till min granne, han har lite mera projekt att göra än vad jag har!
"byggare som inte behöver fler maskiner enligt tanten"
 
Svar: X

Motivering:
"När hammaren blir jobbig att slå
då känner Robert som så
att en spikpistol från Essve användas kan
till att dra i sjutusen nålar
i både garage, vedbod och bostad åt fålar. "
 
Svar: 34gr.

Jag och sonen har köpt en strandtomt på 7200kvm, bygget är i startläge.
 
Svar: X
Jag är alldelse säker på att just den där gröna spikpistolen skulle göra livet lättare för min tumme då jag ska byta panel och tak på mitt garage i höst.
 
Svar: X, 34 grader.

Motivering: Efter två års paus för att ta hand om den nyanlända familjemedlemmen, har renoveringen av vårt sekelskiftshus dragit igång igen och vi är mitt i att riva hela övervåningen som är i mycket dåligt skick. Efter att ha lösullisolerat kommer vi att ha över 300 kvadratmeter massivt furugolv att sätta på golv, väggar och snedtak! En gasdriven spikpistol skulle göra vår vinter otroligt mycket trevligare. :wow:
 
richardtenggren
Svaret är X, alltså 34 grader som också går att utläsa i modellkoden.

Motiveringen lyder följande, då jag under sommarens köksrenovering införskaffat mig en Essvebox som än så länge är rätt tom, så skulle den fylla upp essveboxen perfekt med sin spik. Sen skulle det ju påskynda min renovering något med, vilket uppskattas av min bättre hälft.
 
X. 34 grader

Den s.k Lill-Stugan hemma på gården är varken särskilt liten eller särskild väl underhållen. Sanningen är att den kommer braka ihop om inget görs snart. En gasdriven spikpistol hade gjort jobbet jobbet betydligt lättare, och mycket roligare dessutom!
 
Svar x 34 grader

Som de flesta husägare så kan man aldrig få tillräckligt med verktyg. Med ett takbyte nästa sommar så hade pistolen verkligen fått jobba. Tyvärr har man som hobbysnickare inte råd med proffsprylar så en vinst hade gjort denna gubbe glad.
 
Svar: 34 grader

Motivering:
Flyttar snart till ett radhus och saknar en hel del verktyg, däribland en spikpistol. Då vi ska renovera en del så hade en spikpistol underlättat väldigt mycket.
 
Svar: X

Som nybliven husägare till mitt första hus, med ett panelbyte som står för dörren. Det skulle underlätta med en spikpistol från Essve, då jag har överkropp som en sparv! Skönt att även slippa slang och kompressor.
 
Svar 34°

En spikpistol är väl alla hemmafixares dröm, är den dessutom sladdlös, så är det slå huvudet på spiken
 
Svar: X, 34 grader.

En rejäl stomspikare hade gärna fått utöka mitt spikpistolsbestånd som i dagsläget enbart består av en 18 gauge dyckertpicka. Den lilla magra stackaren skulle behöva en stor pappa som tar hand om honom där han ligger ensam i sin låda.
 
34 grader. Stommen till den nya verkstaden skall resas inom kort, med spikpistol skulle min familj kanske få träffa mig mellan varven!
 
Svar: X, 34 grader. Efter att ha bråkat med slang under det pågående fasadprojektet (hälften kvar) skulle det vara guld värt med en slangfri pistol. Ni anar inte hur mycket grejer det finns på en ställning som slanghel@&etet kan fastna i. Fotografier utlovas!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.