MiaoDaniel skrev:
Vi vill önska er alla en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR till er alla kronan byggare!
Försök att vila lite iaf under julen  ;)

/Mia o Daniel
GOD JUL på er själv.
Vi ska försöka ta det lungt....iaf på julafton. Robban o jag beklagade oss lite igår att lördagen går bort, dvs att vi inte kan jobba eftersom det är julafton. Trist att tänka så men julkänslan har liksom inte infunnit sig i år i och med att vi inte har nåt eget boende. Vi får ta igen det nästa år, då ska ja börja julpynta i slutet av november och sedan ska jag fira julen utav bara 17.
 
Kanon fint hus Birgi [smiley=tekst-toppie.gif] skall bli kul at se det färdigt [smiley=2vrolijk_08.gif]
 
Hej är det någon kronanbyggare som har koll på hur lång leveranstid de olika husfabrikanterna har? Jag har hört att det börjar bli lite långt på sina ställen!!
 
jessica skrev:
Kanon fint hus Birgi [smiley=tekst-toppie.gif] skall bli kul at se det färdigt [smiley=2vrolijk_08.gif]
Tack! :)
Ja, vi känner oss mycket nöjda över vårt val, det känns nästan för bra för att vara sant... (Så känner säkert alla iofs.)
 
erka skrev:
Hej är det någon kronanbyggare som har koll på hur lång leveranstid de olika husfabrikanterna har? Jag har hört att det börjar bli lite långt på sina ställen!!

Vi bygger ett Götenehus och från avropet i augusti tog det knappt 4 månader till stomresningen. Sedan snickras det i fyra månader innan man får flytta in.
Andra hustillverkare känner jag inte till, förutom Älvsbyhus som väl har en väntetid på nästan 1 1/2 år?!
Vilken tomt har ni fått? Hurdant hus funderar ni på?
 
Tomt 34 :) Vi vill ha ett enplanshus och vi har väl "tittat" på snart alla hustillverkare känns det som!! Men vi skall fundera under helgerna och sen ta ett beslut, man vill komma igång så fort som möjligt =1/6-06!!
 
erka skrev:
Tomt 34  :) Vi vill ha ett enplanshus och vi har väl "tittat" på snart alla hustillverkare känns det som!! Men vi skall fundera under helgerna och sen ta ett beslut, man vill komma igång så fort som möjligt =1/6-06!!

Ja, det gäller att snabbt begränsa sig till några leverantörer och sedan jämföra dem.
Vilken köplats hade ni? *nyfiken*
 
birgi skrev:
[quote author=erka link=1128681018/300#327 date=1135102307] Tomt 34  :) Vi vill ha ett enplanshus och vi har väl "tittat" på snart alla hustillverkare känns det som!! Men vi skall fundera under helgerna och sen ta ett beslut, man vill komma igång så fort som möjligt =1/6-06!!

Ja, det gäller att snabbt begränsa sig till några leverantörer och sedan jämföra dem.
Vilken köplats hade ni? *nyfiken*[/quote]
Vet inte riktigt skulle gissa på ca 200:e, det var vårt 18:e val men vi är jättenöjda med våran tomt!! Bra solläge på baksidan!!
 
linsko skrev:
[quote author=MiaoDaniel link=1128681018/300#321 date=1135076181]Vi vill önska er alla en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR till er alla kronan byggare!
Försök att vila lite iaf under julen  ;)

/Mia o Daniel
GOD JUL på er själv.
Vi ska försöka ta det lungt....iaf på julafton. Robban o jag beklagade oss lite igår att lördagen går bort, dvs att vi inte kan jobba eftersom det är julafton. Trist att tänka så men julkänslan har liksom inte infunnit sig i år i och med att vi inte har nåt eget boende. Vi får ta igen det nästa år, då ska ja börja julpynta i slutet av november och sedan ska jag fira julen utav bara 17.[/quote]

Jag håller med, ingen julkänsla! :(
Vi är ju inte heller något "eget" hem nu, så det är nog därför!
Vi får satsa på nästa jul! ;)

 
någon av er kronanbyggare som vet vad det blir för tv-system?
vanlig antenn-boxer eller parabol eller com hem ellr kabeltvförening? hörde att luleå energi inte vet ännu riktigt....
 
Kanske vore bra med en förening, då skulle man kunna dra in uppkoppling med en bra hastighet till rätt pris kanske?
 
Hej! Är tidigt ute, men skulle vilja höra intresset från de som fått tomt 1-8 på Kronan etapp 2 när det gäller samordning av eventuell sprängning för att få in servisledningarna.

Har pratat med Norrbottens sprängtjänst och fått cirkapriset 1000 kr/m för att spränga sig ned en meter. Det som tillkommer är en kostnad för att få utrustning på plats m.m. och det är här det nog går att spara lite genom att samordna arbetet. Antagligen går det också att pruta på kostnaden per meter om man är några stycken. Förhoppningsvis behöver man inte spränga för grunden utan att det räcker med att fylla upp lite.

En annan viktig aspekt är att man nog bör vara ute i hyfsat god tid innan andra hus börjat byggas eftersom det då kan tillkomma kostnader för att besikta dessa grannfastigheter.

Hur ser det ut, finns det några på forumet som är berörda som skulle vilja samordna denna del (kanske går det också att samordna andra delar)?

H./M
 
"En annan viktig aspekt är att man nog bör vara ute i hyfsat god tid innan andra hus börjat byggas eftersom det då kan tillkomma kostnader för att besikta dessa grannfastigheter"


Vad innebär det? När kan sådant bli aktuellt.....och varför??
 
besiktning för att se så grannfastigheterna inte skadats vid sprängningen
 
Marcus_kronan skrev:
Hej! Är tidigt ute, men skulle vilja höra intresset från de som fått tomt 1-8 på Kronan etapp 2 när det gäller samordning av eventuell sprängning för att få in servisledningarna.

Har pratat med Norrbottens sprängtjänst och fått cirkapriset 1000 kr/m för att spränga sig ned en meter. Det som tillkommer är en kostnad för att få utrustning på plats m.m. och det är här det nog går att spara lite genom att samordna arbetet. Antagligen går det också att pruta på kostnaden per meter om man är några stycken. Förhoppningsvis behöver man inte spränga för grunden utan att det räcker med att fylla upp lite.

En annan viktig aspekt är att man nog bör vara ute i hyfsat god tid innan andra hus börjat byggas eftersom det då kan tillkomma kostnader för att besikta dessa grannfastigheter.

Hur ser det ut, finns det några på forumet som är berörda som skulle vilja samordna denna del (kanske går det också att samordna andra delar)?

H./M
Hej !
Jag har tackat ja till tomt nr 6 Etapp 2, men hade chansen att byta till nr 1 veckan före jul. Då passade jag på att fråga om de olika tomternas beskaffenhet djup till berg, grundvatten, osv, men hon sa inget om sprängning bara att de måste byggas in pga kyla och det det ska ju gå och så får man sätta in , men jag ska vänta å se tills jag får geotek.underökningen på just tomt 6 jag kommer nog att anpassa huset och placeringen på tomten efter hur tomten ser ut.
Om inte jag kommer ihåg helt fel så sa kommunen på mötet att de helst inte ville vi skulle spränga ner oss.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.