linsko skrev:
Fy F-N vad less man blir. De j-la tjuvarna har varit in och kollat igenom vårt hus >:(

Det är ett par stooora foravtryck på en frigolitskiva som ligger precis innanför dörren till tvättstugan där de gått in.

Stackars de med K-Ratuta huset:

[länk]

Han berättade för Robban att hans hustru knappt har någon lust att flytta in i huset efter det som hänt, och det förstår man.
Som tur är finns det än så länge ingenting att stjäla hos oss. Men det känns ändå olustigt att någon gått igenom ens hem och snokat.

Vilka idioter det finns.....att folk inte kan skilja på mitt och ditt

Ååååh, så arg man blir!
När kommer ni att kunna flytta in i ert hus, Linsko? Minns att du skrev att ni skulle försöka göra det så fort som möjligt just för att förhindra stöld och skadegörelse.
 
Jag vet inte exakt när vi kommer att börja sova över i huset. Under den tid som snickarna är där och färdigställer kommer det inte finnas något stöldbenäget i huset. De tar med sig alla verktyg då arbetsdagen är slut. Dörrarna som vi ska få kommer vi att ha hos svärmor och sätta dem på plats då vi flyttar in. Vi har satt en gammal dörr till entren nu och kommer nog att spika igen öppningen där tvättstugedörren ska vara.
Men då vi börjar ta över (december) och då vi börjar få dit köksutrustning, vitvaror, material till badrummet etc då kommer vi nog övernatta där. Vet ej i vilket skede vi kan montera in larmet, men vi kommer ha gjort det innan vi får in stöldbenäget material i huset.

Det är så trist att det ska behöva vara så här. Samtigt verkar det ju vara risk för att man får huset förstört fastän man inte har nåt att stjäla eftersom det vid ett tillfälle är vandaliserat uppe på K-Rauta huset.

 
>:( guuud så less man blir! Hur kan människor förstöra så mycket för andra? Jag har inte pratat med vår byggare idag. Jag hoppas att ingen har tagit hans verktyg!!! Falck kör på kronan 2 ggr/natt. Men det finns ju ändå så många timmar att göra vad man vill på området. längtar tills någon flyttar in i sitt hus så att det förhoppningsvis lugnar ner sig med all förstörelse och inbrott. ???
Vad ska vi göra för att stoppa detta????
 
Ja, nåt måste göras.
Visst kanske det avskräcker lite då det står i tidningen att vi ska skapa ett garde och turas om med att vakta samt att Leif i K-rauta huset kommer att börja övernatta. Men är tjuvarna tillräckligt orädda och desperata kanske inte ens det hjälper. De kvällar och nätter man är vaken lite senare har Robban o jag tänkt åka upp på området och titta till, nog för att det främst kommer att bli på helgerna då man inte ska stiga upp tidigt på morgonen.
Skulle vara bra om vi allihop som har tomt däruppe gör detta. Det känns faktiskt lite olustigt att någon varit och rotat i ens hus, måste kännas jättejobbigt för Leif och hans hustru som börjat med inredningen och har satt personlige prägel i huset. Vi har ju liksom bara ett skal ännu, men det känns trist ändå.

Man blir väldigt områdespatriotisk eller vad man nu ska kalla det, det känns som att någon/några förstör vår idyll där uppe i skogen. :(
 
Inte tog väl trådflytten död på vår Kronan-tråd? :'(
 
birgi skrev:
Inte tog väl trådflytten död på vår Kronan-tråd?  :'(
Nädå, det ska den väl inte göra....

I går målade Robban och jag för fullt. Nu är allt grundmålat, samt att mycket är målat 2-3 varv. Det är allt som kommer att vara vitt som vi målat.....underspikningar, broräcke, bropelare, beslag runt fönster etc.
Det händer mycket där uppe det märker man då man är en heldag där. Vi for förbi där kl 21:30 i går och dår var det full aktivitet vid "frigolithuset".
Vi har beställt vårt kök nu, det kommer den 5 december.
I går såg jag att nyfunkishuset på övre slingan börjar ta form. Vi har satt in larm nu så vi hoppas slippa något inbrott. Såg i går att det är full aktivitet hos Mia och Daniel snickarna spikade så hammaren glödde.
 
Vad är det för nyfunkishus? Från vilket husföretag?
Tänk, snart står det ett villaområde där, mitt i skogen! ;D
 
Det är ett lösvirkeshus, grym kvalité. Undrar om prefabricarade hus uppnår samma standard???
 
Prefabricerade skall det vara. Rätt skall vara rätt.
 
Hej.
Var upp på kronanområdet och tittade lite förra veckan då vi också är lite sugna på att bygga där. Så nu när ni ser den röda golfen nyfiket snurra runt på området så är det bara vi som ser oss omkring och suger åt oss lite inspiration. Inte verktyg, fönster och dörrar. :)
Såg då att någon har valt att bygga med/av "frigolit ". (Dorotherm cellplast).
Inte är det nån här på forumet som bygger på detta sätt? Borde ju vara det optimala sättet att bygga.
 
jeppeknaster skrev:
Hej.
Var upp på kronanområdet och tittade lite förra veckan då vi också är lite sugna på att bygga där. Så nu när ni ser den röda golfen nyfiket snurra runt på området så är det bara vi som ser oss omkring och suger åt oss lite inspiration. Inte verktyg, fönster och dörrar.  :)
Såg då att någon har valt att bygga med/av "frigolit ". (Dorotherm cellplast).
Inte är det nån här på forumet som bygger på detta sätt?  Borde ju vara det optimala sättet att bygga.
Det måste vara "warmhousehuset" du tänker på?
http://www.warmhouse.se/
 
Jo, jag vet. Jag snackade lite med byggarna från warmhouse när jag var där. Dock talar ju dessa för sina hus så man ska inte lyssna alltför noga på deras sanningar:)
De sa att någon fler skulle bygga med Dorotherm fast i egen regi. Tänkte om det var någon av er som är här på forumet.
 
Hej på er alla!

Vad roligt det är att området verkligen har tagit fart med en massa hus. Kul att det är så olika hus... ;D
hur går det för er alla? Flyter allt på som det ska?
För oss går det bra. Roligt att komma och titta nu, varje gång man kommer så ser att man något har hänt! Längar så mycket till att det ska bli så klart att man kan flytta in. Vi kommer att flytta in så snabbt som möjligt. Bara man har ett kök, toalett och ett sovrum så kan man där. Man får bo i all byggdamm! Men det ska nog gå bra. Vet ej när det blir än.
Ha det så bra allihopa!
 
MiaoDaniel skrev:
Hej på er alla!

Vad roligt det är att området verkligen har tagit fart med en massa hus. Kul att det är så olika hus... ;D
hur går det för er alla? Flyter allt på som det ska?
För oss går det bra. Roligt att komma och titta nu, varje gång man kommer så ser att man något har hänt! Längar så mycket till att det ska bli så klart att man kan flytta in. Vi kommer att flytta in så snabbt som möjligt. Bara man har ett kök, toalett och ett sovrum så kan man där. Man får bo i all byggdamm! Men det ska nog gå bra. Vet ej när det blir än.
Ha det så bra allihopa!
Hejsan på er

Ser att det händer massor hos er. Det är så kul då bygget verkligen kommer i gång och man ser lite resultat av alla månader man lagt ner på funderingar, kalkyleringar och byråkrati. Hos oss går det framåt, nog föratt det är mycket småsaker som görs nu. De ska förhoppningsvis börja med takpannorna under denna vecka. Svärfar har redan kommit upp för att hjälpa oss, så nu byggs det även på helgerna.
Vi har oxå tänkt flytta in så fort vi har ett fungerande badrum och kök samt ett sovrum. Vi kan inte heller säga när det blir. Det beror på om vi under december kan börja arbeta paralellt med snickarna.
Det kommer att kännas helt overkligt då man där någon gång, förhoppningsvis under 1:a kvartalet av 2006, kan luta sig tillbaka i fotöljen och känna att man - åtminstone för tillfället - är klar. Sedan får man ladda batterierna tills dess att man ska börja måla huset och finplanera tomten.
Man måset ju även klämma in en hejdundrandes inflyttningsfest mitt i allt. ;D
Robban har redan lovat att samgliga hantverkare ska få komma på en särskild taklagsfest. Han som gjort plattan, snikarna, de som gjort VVS:en etc. Det är tydligen tjejförbud på den festen. Vet ej om jag vågar lämna det gänget i vårt nya hus. ;)
 
En del husägare talar sig varma om sitt hus på krogen......Om att dom får det klart snyggaste huset på hela området...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.