Jo... Jag har plats 205 i kön så visst gör jag det... Sökte ej etapp 1 p g a omständigheter som tidigare debatterats på denna tråd.... men... det ämnet är redan avhandlat....
 
Patte skrev:
Jo... Jag har plats 205 i kön så visst gör jag det... Sökte ej etapp 1 p g a omständigheter som tidigare debatterats på denna tråd.... men... det ämnet är redan avhandlat....
Ja, nu minns jag!
Vilken hustyp funderar ni på?
 
:) Ja vad ska jag svara på det.... :)

Det är bara att konstatera att lång betänketid inte är en garant för att beslutet blir lättare....

Just NU lutar det åt ett Villa Varm Kolmården med lite modifikationer.... Trappa där toan är.... Ingången till tvättstuga direkt till höger i hallen och klädkammare och wc där rummet på 13,2 m2 ligger innanför dörren till vänster....

Detta kan säkert ändras igen... Vi har liksom flera parallella spår och vi har under tiden hunnit ändra oss många gånger.... ;D

Det kommer säkert att hända igen... Ångesten är stor över att bestämma sig för en planlösning som man inte är riktigt nöjd med....
 
Patte skrev:
:) Ja vad ska jag svara på det....  :)

Det är bara att konstatera att lång betänketid inte är en garant för att beslutet blir lättare....

Just NU lutar det åt ett Villa Varm Kolmården med lite modifikationer.... Trappa där toan är.... Ingången till tvättstuga direkt till höger i hallen och klädkammare och wc där rummet på 13,2 m2 ligger innanför dörren till vänster....  

Detta kan säkert ändras igen... Vi har liksom flera parallella spår och vi har under tiden hunnit ändra oss många gånger.... ;D

Det kommer säkert att hända igen... Ångesten är stor över att bestämma sig för en planlösning som man inte är riktigt nöjd med....
Vilken prisnivå har de på sina hus? Vi kollade bara närmare med Myresjöhus, Vittjärvshus och Götenehus.
 
birgi skrev:
Vilken prisnivå har de på sina hus? Vi kollade bara närmare med Myresjöhus, Vittjärvshus och Götenehus.
Hur går det för er allihop på Kronan?

Har ni gjutit grunden än Mia o Daniel? Jag har inte varit upp på hela veckan.
Ska nog upp i morgon och ta "veckostädningen" på tomten. Vårt bygge går sakta men säkert frammåt. Hade önskat att det gick snabbare....men vad tusan - den som väntar på nåt gott....

Jag tror att Älsvbyhuset som ska flyttas från Skellefteå ska komma i helgen. Det ska vara på samma slinga som K-Rauta huset- tror jag....
 
linsko skrev:
Hur går det för er allihop på Kronan?

Har ni gjutit grunden än Mia o Daniel? Jag har inte varit upp på hela veckan.
Ska nog upp i morgon och ta "veckostädningen" på tomten. Vårt bygge går sakta men säkert frammåt. Hade önskat att det gick snabbare....men vad tusan - den som väntar på nåt gott....

Jag tror att Älsvbyhuset som ska flyttas från Skellefteå ska komma i helgen. Det ska vara på samma slinga som K-Rauta huset- tror jag....
Hos oss händer typ inget... Jo, maken kör bort lite sly i dag ...  :)
Hur långt bort ligger er inflyttning, Linsko? Det måste vara en mäktig känsla att ha huset på plats!
 
linsko skrev:
Hur går det för er allihop på Kronan?

Har ni gjutit grunden än Mia o Daniel? Jag har inte varit upp på hela veckan.
Hej!
Idag gjuter dom plattan! ÄNTLIGEN! Så nästa vecka ska dom snickra upp ytterväggarna och vecka därpå kommer takstolarna...Känner mig så glad idag att det äntligen är på G. Jag o Daniel var där idag och kollade när dom började gjuta, där träffade vi Robban! :)
Nu är jag på jobbet, jobbar helg... :(
Ha en bra helg! Och vi ses säkert snart igen på vår gata... ;D
 
MiaoDaniel skrev:
Hej!
Idag gjuter dom plattan! ÄNTLIGEN! Så nästa vecka ska dom snickra upp ytterväggarna och vecka därpå kommer takstolarna...Känner mig så glad idag att det äntligen är på G. Jag o Daniel var där idag och kollade när dom började gjuta, där träffade vi Robban!  :)
Nu är jag på jobbet, jobbar helg... :(
Ha en bra helg! Och vi ses säkert snart igen på vår gata... ;D
Vad roligt! Då måste man iväg och spana in er tomt också i helgen ... :)
 
Kul att läsa om så många som ska bygga på kronan! Jag är 23 och Maria 30, och maja 3 ½ månad. Det var rätt många i 30-års ålder som jag förstod? :)

Vi fick tomt etapp ett men tackade nej eftersom lilla Maja kom till världen i sommar, och det kändes som lite mycket med hus då också.

Så vi får satasa bygga på etapp två istället. Har tittat på Lappli, Anebyhus, Sävsjö trähus och några till.. vi får se var det landar!
 
I dag kom papprena om fjärrvärmebeställning. Från och med när beställer ni andra er fjärrvärme? I vilket skede av byggnationen ska fjärrvärmen kopplas på?
 
birgi skrev:
I dag kom papprena om fjärrvärmebeställning. Från och med när beställer ni andra er fjärrvärme? I vilket skede av byggnationen ska fjärrvärmen kopplas på?
Vi har grävt ner fjärrvärmeservisen nu, vet ej om fjärrvärmen är inkopplad än, det är som sagt Robban som har koll på allt sånt. Ni bör kontakta Luleå energi för att kolla upp hur ni ska göra. Det är nog bra att gräva fjärrvärmeservisen inna tjälen. Kolla även med husleverantören vart fjärrvärmecentralen etc ska vara så att allt dras rätt. Men jag tror nog att Luleå Energi vet vad som är mest lämplig.
 
:)Nu har vi beställt alla vitvaror! Känns bra när man börjar beställa grejer till huset! Braskaminen hade kommit nu, men vi har ju inte direkt någonstans att sätta den än ;)
Ska nog en sväng till kronan innan jobbet och kolla ifall byggare Bob har börjat snickra nå´än. Hoppas på det!
Varje gång jag är där så känner jag att jag verkligen kommer att trivas där. Känner mig som hemma. Känns som om vi har gjort rätt.
 
Fy F-N vad less man blir. De j-la tjuvarna har varit in och kollat igenom vårt hus >:(

Det är ett par stooora foravtryck på en frigolitskiva som ligger precis innanför dörren till tvättstugan där de gått in.

Stackars de med K-Ratuta huset:

http://www.kuriren.com/GEN_Utmatnin...lateID=125&ArticleStateID=2&ParentID=

Han berättade för Robban att hans hustru knappt har någon lust att flytta in i huset efter det som hänt, och det förstår man.
Som tur är finns det än så länge ingenting att stjäla hos oss. Men det känns ändå olustigt att någon gått igenom ens hem och snokat.

Vilka idioter det finns.....att folk inte kan skilja på mitt och ditt

 
Våra bygg-grannar här i södra 4-kanten hade inbrott häromveckan - några dagar efter en Luleåfirmas leverans av VVS-prylar. Insiderjobb? >:(

//Marge II
 
Vaktbolaget måste göra mer en 1 runda/natt på området.

Alternativet är väl att bilda en vaktstyrka av alla som skall bo där. En natt var på området tills några stycken har flyttat in.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.