Håller på med ett nytt husbyggare och att isolera är SÅ tråkigt. Speciellt taket. Flera lager typ 150 +100 sedan vindskydd och sedan på med 50 till. Grymt irriterande för luftvägarna. På med munskydd, overall och glasögonen immar igen. Varmt och tråkigt och ingen ser det när allt är klart. Hoppas jag kommer ihåg hur tråkigt det va tills nästa nybygge så det blir nyckelfärdigt
 
Lägga svart takpapp i 30+° utan ett moln på himlen och vindstilla var ingen direkt höjdare för dom uppe på taket.
Tyckte den var rätt varm när den kom från skuggan och jag hivade upp en ny rulle då o då.

Fick ju höra ett o annat aj,ouch/etc däruppifrån under dagen he,he :=)
 
Riva ur isolering som är nerkissad av möss eller byggmaterial som är mögligt.
 
Riva ur gammal och dammig vägg och tak isolering är det absolut värsta som finns. trossbotten var enkel, sågade upp gamla trägolvet, ringde efter sugbil, inte ett dammkorn kvar när dom var färdiga.
 
D09
Montera ytterdörrar..

Spackla...

Jobba på höga höjder...
 
1. Måla fassaden 2. Måla fönstrarna. 3. Tapetsera
 
Hej
Kul tråd. några av mina otrevligare upplevelser:

Putsa ! tungt skitigt, svårt att få snyggt
Riva ur isolering oavsett material: jord , speciellt som takisolering, spån, mossa, och så lite gullfiber med musbon.
 
... skrattar så jag gråter av igenkänning åt många av inläggen! Själv har jag nog bland olika hantverkarkategorier lägst tröskel för att ta hjälp av målare, högst för elektriker!
 
1 sanera hussvamp
2 riva skorsten mitt i huset
 
thestrut skrev:
1 sanera hussvamp
2 riva skorsten mitt i huset
Tala om problem!
 
Tapetsering = självmord, gräsklippning är också svintråkigt men brukar oftast innefatta en kall öl så efter ölpaus i mitten så brukar det kännas bättre, testade att ta en gin & tonic innan klippning en gång plus en till gin & tonic efter halva tiden...slutade med att gräsklippare stod ute till dagen efter :)
 
Henri skrev:
Tala om problem!
jo det har varit lite pyssel... men har man fixat det så är övriga jobb med huset rätt lugnt (y)
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Ingen som har nämnt att bygga formar för betonggjutning? Egentligen hela jobbet med att bygga grund men just formarna är värst. De måste ju göras noga för att plattan skall bli bra men sedan skall de bara rivas.
 
Gräva bort stubbar. Dom växer fast och är sjukt dryga att bli av med.
 
D09
Bila upp källarplatta.. Hinka ut det.. Hacka, spräcka, bila berg.. Hinka ut det också och sen inse att man gjort en krater i källaren var ganska drygt ;)

Det gör jag aldrig om ha ha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.