F1Alex skrev:
Kan nog bli svårt, jag har aldrig sett framhjul på något byggvaruhus tyvärr.
Vad har hänt, varför måste du byta?

ena framhjulet trillade av, ploppen som höll fast hade rostat sönder...vad var det nu den dåliga rösten som gör reklam för bosch säger som slogan...Bosch inventing for life
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Mikael_wi skrev:
ena framhjulet trillade av, ploppen som höll fast hade rostat sönder...vad var det nu den dåliga rösten som gör reklam för bosch säger som slogan...Bosch inventing for life
Du behöver bara åka till närmaste järnaffär och köpa en "segersäkring" så är det löst.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_31-610321-large_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
själva ploppen är tyvärr också borta, räcker det med en sådan här säkrimg?
 
Mikael_wi skrev:
själva ploppen är tyvärr också borta, räcker det med en sådan här säkrimg?
Yes det skall det göra, kolla på Biltema som Mikael Wi länkadar till.
 
A
larssondaniel skrev:
Fick tillslut en ny klippare av Bauhaus som är installerad av klar som verkar fungera mycket bättre än den gamla, verkar rent av som den är "smartare", så nu gäller det att hålla tummarna för att den funkar.
Den brukar behöva köra några klippningar innan den blir helt bra.
Har den varit på service så var i vart fall min karta förstörd och man fick börja om. Glömde man det så kunde den bete sig lite udda, klippte inte rutor utan det kunde bli böjar.
 
segersäkringar köpta från biltema men hur tänkt fästa? en modell är för stor och den andra säkringen som är lite mindre hur mycket jag än försöker så går den ej på. Jag antar tanken var att föra denna på minnen så den sitter och fungerar som ett stopp så hjulet ej kan trilla av.
 
Mikael_wi skrev:
segersäkringar köpta från biltema men hur tänkt fästa? en modell är för stor och den andra säkringen som är lite mindre hur mycket jag än försöker så går den ej på. Jag antar tanken var att föra denna på minnen så den sitter och fungerar som ett stopp så hjulet ej kan trilla av.
Svårt att beskriva men du skall "skjuta" in den från sidan eller använda en tång så att du expanderar den över axeln, kan vara lite trixigt ibland beroende på vilken säkring man köpt. Kolla bara så att spåret är bredare än säkringen. Rätt verktyg underlättar.
 
Mikael_wi skrev:
segersäkringar köpta från biltema men hur tänkt fästa? en modell är för stor och den andra säkringen som är lite mindre hur mycket jag än försöker så går den ej på. Jag antar tanken var att föra denna på minnen så den sitter och fungerar som ett stopp så hjulet ej kan trilla av.
Köp en sådan tång här så under lättar det monteringen.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Lasringstang-2000016684/
 
Är det något spår i änden på axeln? Original är väl en plastbelagd starlock låsbricka?
Jag såg en bild på en indego utan hjul, och där såg jag inget spår.
Det borde ju annars gå med en bricka och saxsprint om man borrar upp ett litet hål.
Det känns som att jag bör göra detta i förebyggande syfte när maskinen blir garantibefriad vid månadsskiftet.
 
Mikael_wi skrev:
segersäkringar köpta från biltema men hur tänkt fästa? en modell är för stor och den andra säkringen som är lite mindre hur mycket jag än försöker så går den ej på. Jag antar tanken var att föra denna på minnen så den sitter och fungerar som ett stopp så hjulet ej kan trilla av.
Ring supporten och förklara läget och be dom skicka nya säkringar SAP.
 
Det sitter ingen segersäkring där original. Det är en rostfri hatt som man skjuter in över axelns ända, med en stjärnformad inre låsning. Kanske heter starlock som skrevs ovan. Axeln har inte ett spår runt om, utan två spår på motsatt sida av varandra. En konstruktion som kanske inte tål påfrestningarna i det långa loppet. Dessa "hattar" har en tendens att lossna med tiden. Ibland allt för snabbt.Dock är de enkla att montera vid produktion.
 
jag skall testa att beställa hela 212.156; Styrrulle för verkar i reservdelslistan hjulen med hatt ej ligger som reservdel utan denna.
 
Hej, Jag har ringde supporten för snart tre veckor sen och de skulle skicka ett nytt framhjul inom tre-fem dagar.
Men inte har det kommit något hjul.
Nu när man ringer så kan man bara lämna meddelande som de uppenbarligen ignorerar. Väldigt tröttsamt.
Jag tror inte jag såg ett spår på min Indego 1300.
Men om det fungerar med Biltema låsringen så köper jag en sats och meckar till det själv.
Gräset har inte slutat växa och att putta runt bensinmonstret är riktigt tröttsamt.
 
Ska det vara tången med böjda eller raka käftar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.