Jag måste verkligen säga, vilket rejält jobb du lägger ner! Huset kommer bli sjukt fint när det är klart! Jag gillar skarpt stilen och designen på alla snickerier.
Ska blir kul att se timmerväggen när den är klar och även panelen!
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
Thomas59
Går och köper en hatt så jag kan lyfta på den. Otroligt bra jobbat.
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
richardtenggren
Ser fint ut! Har ju hunnit med lite sen vi var förbi i fredags! Fint som vanligt!
 
Ställer mig i ledet, lyfter på hatten, bugar och saluterar.
Gillar särskilt inpassning och utförande på alla foder. Små detaljer som verkligen ger en gedigen känsla!
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
Tackar och bockar för kommentarerna :D

Så för ett tag sen så var man i källaren ett tag och fräste spår för all elen, dammar vist en del när man kör med rondell och diamantskiva, Hjälpte väl lite med dammsugaren.

2015-06-06 11.40.20.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2015-06-06 11.40.35.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I helgen så fortsattes det att sättas panel. Så snart är 4 av 8 sidor klara, sen är det ju all denna målning och ribb som ska dit.

2015-06-28 17.03.40.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2015-06-28 17.04.28.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så kan man väl avsluta med ett litet tips,
När man är klar för dagen och har en hög med plank kvar så kan man dra ihop paketet med tvingar så vrider dom sig inte när dom ligger (y)

2015-06-27 08.46.41.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Håll i hatten nu för nu har det hänt liter saker på bygget.
Senaste veckorna har det snickras och lagts tak när vädret har tillåtit det. varför skulle det vara fint väder på sommaren :D

Då börjar vi med lite gles och bärläkt och ventilation i nocken

2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


7.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


här gör vi lite annorlunda än vad som är vanligt, istället för att avsluta sista tak pannan på en läkt så lägger vi den direkt på vindskivan.

6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då var det tid för lite betongpannor, två dagar tog det att lägga även fast vi inte hade vädret på våran sida

8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


11.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


16.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart så är all fasad uppspikad, fattas mest lite ribb nu och sedan måla allt en gång till.
och är det nått som är tråkigt så är det målning, men tur att man haft lite hjälp från syster och några kompisar :D

17.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


18.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


19.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avslutar med en bild från senaste paintball tävlingen man var på och en lite film från dagen :D

11800543_1010735252271071_3030608680184803941_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.youtube.com/watch?list=PLf7e4e_AycuQVW8eqLdm4ec_cV2cZvfr8&v=mqVU3Y-iECw
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
buspojken och 5 till
  • Laddar…
Fantastiskt bra jobbat! Och till hösten nu så får vi se hur arbetet fortskrider inne? :)
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
Vilken skillnad när man ser på första bilden :)
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
richardtenggren
Tyvärr är inte bilderna riktigt rättvisa, på plats kan man verkligen se alla detaljer med dess sjukliga precision, är ett mycket imponerande bygge. Allt är väldigt genomtänkt och ett mycket fint hantverk. Kul att följa både här och i verkligheten! Men återstår några timmar;)
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
Det där med paintball ser mycket skoj ut :) Vilket fantastiskt fint hus du har jobbat dig till!
 
  • Gilla
Clas Loden
  • Laddar…
Såg på en före-bild att fasaden var rödflammig. Det har jag sett på annat håll också med just den typen av fasad. Vad beror det på? Trodde det var någon som gjort ett halvhjärtat målningsförsök men det verkar osannolikt nu.
 
Ropia skrev:
Fantastiskt bra jobbat! Och till hösten nu så får vi se hur arbetet fortskrider inne? :)
Tackar! Jo precis blir några helger till utomhus och göra klart, sen så börjas det inne igen =)

kes0 skrev:
Såg på en före-bild att fasaden var rödflammig. Det har jag sett på annat håll också med just den typen av fasad. Vad beror det på? Trodde det var någon som gjort ett halvhjärtat målningsförsök men det verkar osannolikt nu.
kollat lite på bilderna nu och ser vad du menar, om man tänker på bilden där man ser baksidan. Det man ser som flammig är kvistarna som lyser igenom. ska måla ett tredje lager nästa vår/sommar. sen är framsidan bara målat ett lager på bilderna. kan nog bli bättre med ett tredje lager.
 
Clas Loden skrev:
kollat lite på bilderna nu och ser vad du menar, om man tänker på bilden där man ser baksidan. Det man ser som flammig är kvistarna som lyser igenom. ska måla ett tredje lager nästa vår/sommar. sen är framsidan bara målat ett lager på bilderna. kan nog bli bättre med ett tredje lager.
Jag var otydlig :) Den gamla fasaden med eternitplattor (?) var rödflammig vilket jag sett på andra ställen också. Din nya fasad och huset i övrigt ser fantastiskt ut
 
Off topic: vilket helvete det är att svara via appen. "Skicka svar"-knappen göms under Meny-raden så man trycker på den 9/10 gånger......
 
richardtenggren
Har för mig han sa det var masonit med ribbor som fasad under eternitplattorna, så eternitplattorna har sugit i sig rödfärgen från fasaden under. Det är alltså rödfärg från fasaden under som syns som jag förstod det.
 
  • Gilla
kes0
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.