Jag har 2 taklist bitar kvar.. sedan är köket färdiglistat.

Det renoverades 2008.. Så jag har haft tid att fundera över vinklar och annat :surprised:
Bild kommer när de 2 sista bitarna är på plats! :)

Ok, lika bra att erkänna på en gång, det saknas foder runt ena dörren, lär göra om salningen, vilket nog också kan ske inom en snar framtid.

Plötsligt händer det!! (y)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Tanken var ju att fortsätta måla fönster, men det spöregnar även idag så det blir inget med det. Kanske skulle man byggt gjutformen till uteköket istället - men det tar emot att stå ute i regnet med det också....
 
Mikael_L
Har du inte någon DVD-box eller så, som stått länge och väntat på dig? :)

*spöregnar* *burr*



vid sidan av vägen; ganska OT va? :p
Finns ju "vad har jag inte gjort med huset"-tråden. :p
 
D09
Börjar dagen med att ha beställt en front till diskmaskinen från ikea

Surt när man köper ett kök.. Då utgår det strax därefter..

Men man hade iaf på sig till ?aug?2016 och komplettera :)
 
Hela dagen har ju inte gått än så det är svårt att säga både vad som inte blev gjort (=vad-jag-inte-gjort-med-huset-tråden) och vad som blev gjort (=denna tråden) ;)

Får väl starta en tråd; "vad jag inte kommer göra med huset idag" ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Förlängt husets livslängd med minst tio år, genom att slänga ungarna i säng.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Blev fläckgrundning av verandaräcket idag ("trädet" är ju färdigt) dvs frun skulle måla men jag får hämta arbetsbock, hitta färgburk, pensel, flytta bocken, röra färg ta bort stuprör peka var det är fuskat och måla på svåråtkomliga ställen. och får ta hand om penseln sedan. Men det är hon som målat.

Men frun sträcker på sig och känner sig duktig............men jag älskar henne.

Protte
 
  • Gilla
bjoar564 och 4 till
  • Laddar…
D09
Röjt i garaget

Varit o handlat lite plyfa så man kan hänga upp verktyg :)

Snart dags o börja tömma källaren på alla vertyg :)

Köpte även karmskruv så det blir väl o sätta upp en dörr snart :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stora badrummet på g!

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
I morse stod det en säng här, fullproppad med diverse kuddar, täcken filtar, överblivna möbler, arvegods mm.
Flera av er har nämnt vädret som inspiratör? Inomhus går det ju att jobba iaf, och nu kom platsen till! Kanske hinner jag ta upp en gammal hobby, att bygga historiska båtar o bilar (plast visserligen men roligt ändå).
Här finns lite överblivet elektronik, som TV o internetradio också. Förrådet till carport är totalt 24kvm, vilket delades för några år sen med tanken att ha lite motionsredskap där. De är sålda sen några år... Förfallet har fortsatt, vågade inte ta nån bild på första avdelningen som är just förråd och liiite verkstad. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Det blev ett växthus idag. Än så länge har det inte kostat nåt extra.
Byggt av gamla fönster som blev över för nåt år sedan, sen överblivet virke från andra projekt.

Det vi kommer att behöva köpa är glastaket och några gångjärn.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
fgo skrev:
Det blev ett växthus idag. Än så länge har det inte kostat nåt extra.
Byggt av gamla fönster som blev över för nåt år sedan, sen överblivet virke från andra projekt.

Det vi kommer att behöva köpa är glastaket och några gångjärn.
Bild krävs :)

Jag har två stora fönster kvar att byta som jag tänkt att ska bli växthus. Behöver inspiration!
 
simpa81 skrev:
Bild krävs :)

Jag har två stora fönster kvar att byta som jag tänkt att ska bli växthus. Behöver inspiration!
Ok, så fort det är målat så kan jag bjuda på nån bild :cool:
 
fgo skrev:
Ok, så fort det är målat så kan jag bjuda på nån bild :cool:
Vi växthus-av-gamla-fönster-fanatiker är inte kinkiga, vi vill gärna ha bild innan med! ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Äntligen har jag gjort vedboden/förrådet färdigt utvändigt! Känns riktigt skönt, fattas bara vindskivor och en innervägg i förrådet samt målning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.