Fast räckvidden utlovas ju vara "upp till 2km" ;)

Frågan är väl kanske inte alltid bara om PTS ska komma och nypa en i örat, kan vara bra att inte störa annan kommunikation också. Man kör väl inte bil nykter bara för att polisen kan stå runt hörnet?

I det här fallet är nog risken större att larmet med sin låga uteffekt störs av GSM900 istället :)
 
Det måste vara med repeaters, sitter ju inga större antenner med väl?

Nä det är sant men jag tror inte att PTS bryr sig om vad för frekvenser du grejar med inom din tomt, de blir mest griniga när du stör ut band på lite större område.

Neo hoppar väl i frekvens för att inte kunna störas ut på sådana sätt, det är ju en av nyheterna iaf.
 
VikHe skrev:
Fast räckvidden utlovas ju vara "upp till 2km" ;)

Frågan är väl kanske inte alltid bara om PTS ska komma och nypa en i örat, kan vara bra att inte störa annan kommunikation också. Man kör väl inte bil nykter bara för att polisen kan stå runt hörnet?

I det här fallet är nog risken större att larmet med sin låga uteffekt störs av GSM900 istället :)
Lite där man kan ha sina funderingar, att PTS kommer instormande är väl inget att oroa sig över, däremot att man sabbar larm eller mobildata...
 
De trådlösa detektorerna är visonic (tyco som äger bägge företagen om jag inte minns fel) är heljävliga vad gäller avstånd, vi har satt flertalet bygglarm där vi varit skeptiska men det har fungerat
 
två av de tre banden är iaf licensfria.

Band nr tre 912 ligger väl lite in i gamla GSM bandet.

Eftersom Neo byter när den märker störning kan man kanske gissa att den själv skippar 912 mhz
 
Är det samma huvud enhet man köper eller har jag missat något som kanske wi-fi eller ?
Fundera på hs2064
Som är typ 2 papp billigare på ebay med tull och frakt
Sen kan man köpa kodpanel och dekkare i Sverige
Och en till fråga till TL2803G köpt i USA funkar den i Sverige ?
 
Då är appen ute på app store, inte så snygg men den gör väl sitt jobb.
 
Någon som testat den nya appen? Var det krångligt att registrera sitt larm?
Fanns det några roliga funktioner? Vad jag förstår skall man kunna sätta på och stänga av larmet med appen, man ska kunna kolla i kamerorna om man köpt rörelsedeckare med kamera. Kanske en "Panikbutton"?
 
Då var appen släppt. Någon som provat?
Hur går larmet från Neo till mobilen? Push? SMS? Samtal?
 
Har dragit hem appen men inte fått igång den ännu, förhoppningsvis till helgen.
Sitter och mixtrar med larmet varje ledig tid jag har men inte känns allt solklart, mycke nya termer. Fick tag i DLS 5 i hopp om att programmeringen skulle bli lättare och roligare men jag kan nästan inte göra någonting i programmet. På sin höjd ändra lite texter och nummer. Känns som om jag fått tag i en begränsad version, finns det flera olika eller?
 
Fick hem mitt Neo för ett par dagar sedan och fått igång det mesta, tycker det har varit ganska rätt fram hittills. Programmerar nästan uteslutande via DLS som jag tog hem från aartech (Googla på aartech DLS 5), glöm inte uppdatera programmet till v1.5.

Appen har push-funktion och skickar en notis vid larm (och andra händelser), kör på en iPhone 5 och ethernet från centraleneheten. Finns en inställning som heter "Custom notification sounds" som inte gör någon skillnad på min telefon. Annars kan man slå av och på larmet (Stay och Away), göra bypass på enskilda zoner mm. Har ingen kamera så inte testat det.

Ingen panic-button vad jag kan se. Tar ca 10s att logga in i appen, väl inne går det snabbt att göra ändringar.
 
Gjorde en tillbyggnad på huset för några år sedan och tittade då på att installera ett larm från PowerSeries men av olika anledningar blev det inte av. Har nu läst lite om denna nya produkt (Neo) och har lite frågor/funderingar:
- Då jag dragit tomrör där jag ska ha brandvarnare (6st) samt IR-detektor (1st) så vill jag köra trådbundet där det är möjligt. När man tittar på tillbehör till Neo-serien så visas bara trådlösa varianter så vilken trådbunden brandvarnare rekommenderas till Neo-serien?
- Vill också ha en IR-detektor/kombinerad kamera men samma problem där att den som finns som tillbehör till Neo är bara trådlös?
- Sedan blir jag inte klok på diskussionen angående detta system om det krävs något abonnemang för att använda/styra systemet via mobil-app samt för att kunna titta på bilderna som kameran tar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.