:D Tackar. Jo, fast Finspackel utan fiberarmering flyter ut bra om man använder maxvatten
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
T
erik_n skrev:
Tjusigt! skönt att det blev 5mm istället för 4... Min erfarenhet är att tunna flytspacklingar är trassliga att få till bra.

Imponerande arbete, följer det i det tysta ;)
Inte om man använder flytspackel som är ämnat för att flyta tunt med, har tex inget fiber i sig.

Edit: TS hann före:p
 
  • Gilla
erik_n och 1 till
  • Laddar…
T
Vad för sorts klinker blir det på köksgolvet?
 
En mörkare version av det Spanska klinker vi har i badrummet, samt 30x60 istället för 30x30. I halvförband tror vi
 
man lär sig nått nytt varje dag (y)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hur mycket spackel har du över slangen?
 
ca 10mm denna vända och 5mm i nästa, och sedan 10mm klinker, så värmespridningen borde inte vara ett problem
 
Redigerat:
Klart, kanske att det blev 0.5 till 1.0 mm under tänkt nivå, men helt okej
DSC_0608.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon timme senare såg det ut såhär
DSC_0610.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Svårt att tro att du kommer störa dig på det? Svårast lär väl vara att styra tjockleken på fixen? Sen kan jag inte tro att plattorna har några super snäva toleranser heller? 😉
 
Granitkeramik är ju rätt exakta, värre med natursten etc. Med en bredtandad spackel brukar det bli rätt bra, bara man är noggrann.
 
Redigerat:
Farsan får jobba hårt! :)
 
Vad har du räknat med att fixen bygger för du ska komma i rätt nivå? D.v.s. vad har du kvar till golvet nu och hur tjocka är klinkern? Min erfarenhet är att det bygger mindre än man ev. räknat med då vi gjort liknande grejer på jobbet och alltid lyckas hamna någon mm under :p Vi hade dock ändå list så det spelade mindre roll.
 
Vi har räknat med 2mm fix så nu blir det ~2.5
 
Tror nog det kvittar 2mm eller 2,5 , för om dina fötter känner 0,5 mm så skulle jag inte vilja gå i dina skor 😀
 
T
När ska farsan börja lägga klinkern så vi får vår bildrapport hur arbetet framskrider?:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.