Den som är oryginal har 3 funktioner i sig.
1. Filter /flöde
2. Värme
3. Luftbubblor.
Kan du med en slang (typ 30mm) ansluta dig till utlopet sen till org pump, får du tillbax alla funktioner. Dock med en extra burk.

P.s. jag tror stenhård på rep av den gamla. Försök att dra ut propellen från axel. Värre kan det inte bli. Får du ut den, kan du trycka in en bussning.
 
Okej förstår hur du menat men blir nog svårt att göra så.

Här kan du se hur den ser ut om jag tar bort axeln.
Blir bara ett svart hål och inget mer än det.
http://www.youtube.com/watch?v=N0kP6_Ptb6w
 
Hålet är mycket större än diametern på rotorn..temporärt som test kan du tejpa några varv av tejp i toppen av rotorn. Blir den stabilare, vet du vad göra. Kanske 16mm vp rör?
 
Japp kan testa att dra lite tejp överst.
Då det e magnet längst ner i rotorn så kan jag varken tejpa eller ersätta med ett vp rör tyvärr.

Sedan tänkte jag om jag ska testa ikväll att köra separata pumpen. Men gör jag detta bör den andra motorn stå still då eller ska den vara inkopplad?
 
nixxz skrev:
Japp kan testa att dra lite tejp överst.
Då det e magnet längst ner i rotorn så kan jag varken tejpa eller ersätta med ett vp rör tyvärr.

Sedan tänkte jag om jag ska testa ikväll att köra separata pumpen. Men gör jag detta bör den andra motorn stå still då eller ska den vara inkopplad?
För att få värmaren igång, måste flödet gå via denna. Den inbyggda pumpen (som inte fungerar) behöver du inte bry dig om. Isolera tamparna. Koppla inte in den elektriskt. Det skapar bara värme.
 
  • Gilla
Nikkee
  • Laddar…
Så satt ihop allt och testade att använda den separata pumpen. (visst är vatten uttaget uppe i poolen och intaget är nere i poolen?)

Dock så vet jag ej hur jag ska få det tätt som, slangarna från pumpen är för stora så dessa uttag rinner det jätte mycket vatten från haft packning och försökt dragit åt med slang klämmor.
Spänne.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

spänne1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ut från spa nere. Vatten in i spa uppe. Så är det i min.

Jag skulle täta med vulktape. Eller vanlig eltape. På röret! Sen skulle trä slangen på och klämma med rörklämma.

Testa med läckage. Funkar allt, kan du limma rubbet. 1M3 vatten kostar kanske 20 spänn.
 
Redigerat:
Får testa detta imorgon då :)

Så du menar att jag ska ta in vatten nere från spa->ytterpump->in nere på original pumpen-> och då går den först genom värmaren sedan in genom trasiga pumpen och ut uppe på spat?
 
nixxz skrev:
Får testa detta imorgon då :)

Så du menar att jag ska ta in vatten nere från spa->ytterpump->in nere på original pumpen-> och då går den först genom värmaren sedan in genom trasiga pumpen och ut uppe på spat?
Ja. Det bör trigga givaren och starta värmaren.
 
Återkommer med resultat när jag lyckats täta! tack så länge
 
Jaha då har jag testat detta fick det tätt. Stått på hela natten men tyvärr ingen värme.

Landet vara att slangarna är så långa så den ej kommer upp i önskat flöde?
 
nixxz skrev:
Jaha då har jag testat detta fick det tätt. Stått på hela natten men tyvärr ingen värme.

Landet vara att slangarna är så långa så den ej kommer upp i önskat flöde?
Kan vara. Du kan (farligt!) kortsluta microbrytaren. Men bara denna som svarar för flödet. Efter 1 minut kommer man känna att den sprutar varmare vatten från munstycket.
 
Mm men känner knappt något flöde nu, vette fan men kändes mer när jag kopplade så det åkte ut nere i poolen
 
nixxz skrev:
Mm men känner knappt något flöde nu, vette fan men kändes mer när jag kopplade så det åkte ut nere i poolen
I mitt, när jag lägger handen vid utloppet, känner jag både flödet som värme.
 
Okej då ska jag testa lite, återkommer. Tack så länge
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.