Allt går att dela och sen att limma. Eller köp som reservdel.
 
Kan testa öppna och laga och limma då.
Men skulle vara lättast att hitta reservdelen men det lär ju vara omöjligt.
 
Min pump e äldre modell #54075
Testat att kontakta dom men dom säger att dom ej ha reservdelar! Och om det inte är garanti ärende är det lika bra att köpa nytt fick jag till svar
 
nixxz skrev:
Min pump e äldre modell #54075
Testat att kontakta dom men dom säger att dom ej ha reservdelar! Och om det inte är garanti ärende är det lika bra att köpa nytt fick jag till svar
Idioter. Det måste gå att laga på något sätt. Bara du sågar/öppnar. Sen liten bit neoplast. Borra i.
Hitta lämplig lim...
 
Ja det är riktigt dåligt, och denna går inte att få upp, inte utan att förstöra för mycket verkar det som. Det är någon jätte hård blank, tung tätning den e gjord av underifrån som en klump.
 
Har sökt på eBay men utan resultat :/
 
Om man visste flödet, hade man kunnat montera allt utan pumppropellen och ansluta med mite slang en stulen pump från gammal diskmaskin. Jag tror det hade fungerat.
Gamla diskmaskiner är det gott om på återvinningsstationer.

Edit. En separat filterpump?
 
En fundering bara... kan det inte vara så att det fattas (med flit alltså) ett lager på "insidan " av motorn och att axeln förväntas "lagras" i toppen av axeln? Det skulle ju kunna förklara varför motorn inte snurrar eller låter illa om den inte sitter monterad med mothåll?

Annars tycker jag också en separat pump är en vettig idé...
 
Ja en separat filter pump men hur ska jag koppla in den? Förstår inte riktigt hur du menar :)
 
Yes sån har jag över från någon gammal pool. Men förstår inte hur jag ska koppla så den pumpar in vatten i värmaren?
 
Traktor? ;)

Jag skulle vilja skippa alla pappersfilter och ansluta mindre sandfilterpump.
Skulle nog bli billigare i längden...
 
Haha japp låter fan som det när det ej är vatten i 😛
Ja det hade varit ett alternativ men känns som att jag inte vill lägga dom pengarna på något som kanske inte fungerar ändå?

Men det du menade var att jag skulle montera ut pumpen och ersätta den med den jag länkade till nyss? Eller har jag missförstått dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.