Ramnemark skrev:
Det ska bli kul och se :)
Det tycker jag med! Ikväll blir det dock städning av diverse lådor och skåp som står på agendan!

Står dock inför ett val och jag har svårt att ta beslut.
Vilket av följande känns vettigt??!?

1, Hyra betongblandare i typ 1 vecka: kostnad ca 1000kr
2, Köpa en redig visp och några hinkar: ca 600kr
3, Köpa betongblandare på Jula: 1700kr, bör gå att sälja hyfsat enkelt efter avslutade gjutningsprojekt.
 
Är det mycket bruk som skall blandas? Om så är fallet så hade jag köpt en egen blandare och sålt den när projekten är färdiga. Har man egen blandare så kan man om man vill göra uppehåll i arbetet utan att priset drag iväg.... Går förvisso att lämna tillbaka och återhyra en hyra blandare men det är också ett "jobb". En blandare behöver heller inte lika mycket passning som en rejäl visp, den måste man själv hålla i under hela blandningstiden. Medans en blandare sköter sig själv, bara att hälla i och starta.

Mitt tips är köp en blandare och sälj sedan när du är klar.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Går i tankar på att öppna upp i nock i sommarstugan och då tänkte jag gå tillbaka och kolla hur du gjorde. Men tyvärr funkar inte bilderna längre :thumbdown:

Har du möjligtvis några bilder kvar att ladda upp igen eller maila till mig?
 
maah skrev:
Går i tankar på att öppna upp i nock i sommarstugan och då tänkte jag gå tillbaka och kolla hur du gjorde. Men tyvärr funkar inte bilderna längre :thumbdown:

Har du möjligtvis några bilder kvar att ladda upp igen eller maila till mig?
Då ska jag försöka få liv i bilderna igen!

EDIT: Bilderna ligger ett webbhotell där domänen är ompekad, jag ska försöka fixa detta närmsta dagarna. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
maah
  • Laddar…
roli skrev:
Är det mycket bruk som skall blandas? Om så är fallet så hade jag köpt en egen blandare och sålt den när projekten är färdiga. Har man egen blandare så kan man om man vill göra uppehåll i arbetet utan att priset drag iväg.... Går förvisso att lämna tillbaka och återhyra en hyra blandare men det är också ett "jobb". En blandare behöver heller inte lika mycket passning som en rejäl visp, den måste man själv hålla i under hela blandningstiden. Medans en blandare sköter sig själv, bara att hälla i och starta.

Mitt tips är köp en blandare och sälj sedan när du är klar.
Mycket... ja det är ju en bra fråga förstås :) Det är i runda slängar 100 säck som skall blandas. Dels till murning men sedan även till putsningen. Sen ska jag ju bygga en rackarns massa altan nästa sommar, och en ny farstukvist blir det nog i höst...

Jo, det lutar nog åt en trumma. Jula har en lite mindre modell som verkar riktigt smidig och bra. Rätt pengar dessutom!
 
Återge gärna en recension av julas blandare, funderat på en sån själv, grymt jobbat förresten!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
buspojken skrev:
Återge gärna en recension av julas blandare, funderat på en sån själv, grymt jobbat förresten!
Absolut det ska jag göra!
 
erik_n skrev:
Absolut det ska jag göra!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så där, nu ska den bara monteras. Att dömma av kartongens storlek så lär det vara ganska många delar att skruva ihop.
 
  • Gilla
Goteborg
  • Laddar…
Såg ju nästan ut som om det saknades något, med tanke på kartongstorleken....:x

Ser fram emot ett utlåtande angående montage, funktion och användarvänlighet :rolleyes:
 
  • Gilla
Goteborg och 1 till
  • Laddar…
Regnet öser ner igen... Tar tag i en massa tråkiga projekt inne. Som att städa förråd, organisera i lådor osv. Vi har bott i bygge i några år nu. Man har allt man behöver och lite till, men hittar ingenting eftersom inget har en naturlig plats. Hopplöst! Så nu ska det bli ordning på torpet och om nån vecka tar vi nog hem en container å tömmer hus och garage på onödigt skräp!

Arbetet med muren fortsätter så snart regnet håller sig borta!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Monteringen av blandaren började sådär... Linjeringen i ett skruvhål var helt off, löstes dock enkelt med borrmaskinen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Därefter gick det felfritt och allt var klart på ca 15min.

Så här såg det ut inne i kartongen.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provkört den utan bruk och den är väldigt tystgående, ska filma när jag provkör den ordentligt sedan!
 
Redigerat:
Idag har det varit regn på och av större delen av dagen :( men jag har mätt ut och testat ställa ut lite sten. Får se om jag hinner med lite murning imorgon.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då ska denna rackarns få bekänna färg ;)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tyvärr fungerar inte bilderna :/
 
Ramnemark skrev:
Tyvärr fungerar inte bilderna :/
Märkligt, när jag kollar på telefon, padda och dator funkar det...
 
RoTe
erik_n skrev:
Märkligt, när jag kollar på telefon, padda och dator funkar det...
Bilderna i #1587 funkar inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.