Jag la in 0.94F (heter alla F?) för en stund sedan nu. Det jag märkte (kanske varit uppe) är att den piper snabbare när man lyfter upp den eller startar den (efter stängt luckan).

En sak som min klippare alltid gjort är när den kommer till en backa så vill den inte snedda ner, utan svänger alltid ner så den går rak ner. Ingen stort problem, men undrar om det finns något botemedel? Jag provade idag, efter uppdateringen, att nolla gyrot, men tyckte det blev sämre. Nu ville den inte ens gå snett upp, utan gjorde en halvmåne och gick ner igen (provat bara en gång dock). Några idéer?
 
Har nu monterat vikter (600g) i hjulen på min 791:a. Gjorde bara ett snabbtest efter, då jag gödslat nu inför regn, och tyckte det funkade grymt, bättre än vikten jag hade på bak innan!! Blev ju lite tvätt då hjulen var fulla av gödsel :/
 
flovv skrev:
Har nu monterat vikter (600g) i hjulen på min 791:a. Gjorde bara ett snabbtest efter, då jag gödslat nu inför regn, och tyckte det funkade grymt, bättre än vikten jag hade på bak innan!! Blev ju lite tvätt då hjulen var fulla av gödsel :/
ja vikterna ska sitta på hjulen där belastas inte hjulaxlarna det minsta,( slägga var i häftigaste laget inget bra för maskinen
 
Nu har jag utökat slingan för min 791 från 180m (som den fungerat perfekt med) till drygt 350m. Nu stannar den mitt på gräsplan när den kommer mer än 10m från slingan och tycker att den är utanför området.

Är det normalt eller ska jag be om nytt kort till laddstationen? Finns det andra möjliga work-arounds?
 
Är måhända inte årets modell(?) men jem o fix Trelleborg rear wg795e
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,

Jag köpte min Landroix WG790E för någon vecka sedan på ICA för 6700 kr. Har uppdaterat den till senaste mjukvara 0.94. Jag försöker förstå hur zon-indelningen fungerar. Att denna bestämmer släpp-punkten (genom att lämna laddstationen och sedan köra moturs tills antalet meter är uppnått) har jag förstått och bekräftat att detta fungerar. Dock funderar jag på själva % fördelningen. Det verkar som att om man ställer in zon1: 50% och zon2: 50% så kör den varannan gång zon1 och varannan gång zon2 och då under hela den dagens klippningstid. Stämmer det?
 
Et alternativ til vikter (som er både billigare og enklare) er at fylla sand inne i hjulene. Har de nyaste hjulene og det fins godt med rum att fylla sand inne i hjulene hvor flere andre har satt på vikter. Kneppar på igjen hjulene och har også ca. 0.5 kg bak på en 1 liters flaska også halvfylt med sand. Dette gir nok totalt mer vikt enn 600g. Klipparen krabbar da ca.30 grader opp og har nok vikt til å ikke skli for mye nedåt. Klipparen laddar ca.1t och klippar 1.5t så merker inget på prestanda med denne viktøkningen. Bara betre broms nedåt. Skulle ønskad en mer forsiktig broms i det den går utforbakke så hjulene inte tverrstoppar. Men det er nok ikke mulig selv med software oppgraderinger da det mest sannsynlig er begrensningar på motor som styr detta.
 
Elkludde skrev:
ja vikterna ska sitta på hjulen där belastas inte hjulaxlarna det minsta,( slägga var i häftigaste laget inget bra för maskinen
hehe, gillade min slägga där bak :)
Vägde nästan 1,5kg dock, så den var ju lite för tung. Vikt två jag hade vägde bara 350gram och den var lite för liten, men helt klart bättre än ingen alls, rätt lite slirande.
Skall bli spännande att se hur det blir nu med nya vikterna, men blir nog ingen bra utvärdering förrän på fredag eller så, skall ju regna i 1-2 dagar här med start tidigare idag.
 
the_warpi skrev:
Hej,

Jag köpte min Landroix WG790E för någon vecka sedan på ICA för 6700 kr. Har uppdaterat den till senaste mjukvara 0.94. Jag försöker förstå hur zon-indelningen fungerar. Att denna bestämmer släpp-punkten (genom att lämna laddstationen och sedan köra moturs tills antalet meter är uppnått) har jag förstått och bekräftat att detta fungerar. Dock funderar jag på själva % fördelningen. Det verkar som att om man ställer in zon1: 50% och zon2: 50% så kör den varannan gång zon1 och varannan gång zon2 och då under hela den dagens klippningstid. Stämmer det?
Ja det stämmer. Jag har 2 zoner med fördelningen 50% 50% den går då ut till zon 2 varannan gång efter laddning.
 
Såg precis att Landroid appen för IOS fått en uppdatering för er med Worx maskiner med Wi-fi. Lite små förbättringar här och där! Trevligt!
 
Angr77 skrev:
Såg precis att Landroid appen för IOS fått en uppdatering för er med Worx maskiner med Wi-fi. Lite små förbättringar här och där! Trevligt!
Japp! Och de har lyckats med den roliga översättningen av Exit till "utgång" vilket kan vara lite förvirrande då man kan tro att man kan skicka ut klipparen via den knappen. �� i övrigt lite förbättringar ja! ��
 
Preben Bogeballe skrev:
Ja det stämmer. Jag har 2 zoner med fördelningen 50% 50% den går då ut till zon 2 varannan gång efter laddning.
Betyder det att klipparen kör zon 1 tills att den behöver laddas (dvs, ca 1 timma och 40 min), och när den sedan har laddat klart och det fortfarande finns tid kvar under den aktuella dagen åker ut till zon 2?

Eller kör den zon 1 hela den dagen och zon 2 nästa klippdag?
 
Det handlar bara om var den släpper slingan. Efter slingsläpp kan den likaväl braka direkt till zon 2 om den studsar sig dit. Klipparen vet aldrig var den är när den är ute o klipper. Så vart den hamnar är slumpen
 
Inte riktigt zon indelningen bestämmer släp punkten var klipparen ska börja. Kan gå över till en annan zon direkt om det vill sig. Med din inställning kommer den byta zon stt börja klippa i efter varje laddning och inte varannan dag.
Och som olofh skriver
 
olofh skrev:
Det handlar bara om var den släpper slingan. Efter slingsläpp kan den likaväl braka direkt till zon 2 om den studsar sig dit. Klipparen vet aldrig var den är när den är ute o klipper. Så vart den hamnar är slumpen
Hej,

Jo, jag förstår att zonindelningen bara styr släpp-punkt. Därav får man ju lägga sin begränsningstråd så att det blir naturligt flera zoner.

Men vad jag undrar är vad de olika % talen exakt syftar till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.