Båda är inga dåliga klippare. HQ:n är dyrare men i gengäld får du en mer välutvecklad och mogen produkt som fungerar där efter.
 
Känns lite som vi kommit ifrån ämnet i tråden och vad TS efterfrågade. Lätt det händer i denna typen av tråd.

Vi borde egentligen skapa någon generell tråd över tankar och råd i val av robotklippare nu när det börjar dyka upp trådar som denna; typ "Tips och rad att välja robot i djungeln", där vi ENBART lyfter fram det som man bör tänka på och inte kastar skit på bägge lägren samt låter alla märken/tillverkare vara utelämnade

Mitt sista bidrag i denna tråden till TS:
Om du väljer att köpa klipparen från någon annan än HQ återförsäljare så försök få möjlighet att lämna tillbaka den(t.ex Öppet köp ca 14 dagar även fast den är använd) till återförsäljaren om du inte är nöjd, med full återbetalning.
 
  • Gilla
sturban
  • Laddar…
Det slutade med en 310 och hittills är jag väldigt nöjd. Köpte den av den lokala hq-återförsäljaren och problemet med hjulmotorerna ska vara löst. Efter att ha klämt och känt på både 308 och 310 så kändes 310an mycket rejälare. Tack för all hjälp och alla synpunkter!
 
panodil skrev:
Det slutade med en 310 och hittills är jag väldigt nöjd. Köpte den av den lokala hq-återförsäljaren och problemet med hjulmotorerna ska vara löst. Efter att ha klämt och känt på både 308 och 310 så kändes 310an mycket rejälare. Tack för all hjälp och alla synpunkter!
Roligt att höra. Jag är väldigt nöjd med min 310. Den här gått prickfritt sen hjulmotorerna bytes i början på säsongen. Inte en fastkörning eller något annat konstigt utan skött sig helt exemplariskt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.