Min klippare har fungerat utan minsta problem i ett par veckor... Men nu när värmen kom (vet ej om det har med det att göra) så dummar den sig hela tiden. Kör över linan på massa olika ställen och när den följer linan hem för laddning dör den halvvägs eller så åker den utanför och fastnar.
Kretskortet som gått eller vad tror ni?
 
Jag tycker att jag får mycket klippt gräs i mattan, räfsade ändå upp det värsta för en vecka sedan men nu när jag tittar ut så ser det fan inte redigt ut, massa klippt gräs, skulle behöva räfsa mattan igen, trodde klipparen skulle klippa så kort varje gång att det skulle förmultna jättesnabbt?!
 
peternicklas
pioswe skrev:
Jag tycker att jag får mycket klippt gräs i mattan, räfsade ändå upp det värsta för en vecka sedan men nu när jag tittar ut så ser det fan inte redigt ut, massa klippt gräs, skulle behöva räfsa mattan igen, trodde klipparen skulle klippa så kort varje gång att det skulle förmultna jättesnabbt?!
Nej, du ska inte räfsa din gräsmatta. Jag gav vår gräsmatta mycket gödning i våras, så mycket att den hade problem att hålla gräset kort. Tog ut den gamla klipparen och klippte av gräset. Blev rejäla grässträngar men roboten tog hand om dessa och de försvann inom en vecka. Tror att du ska öka tiden som den ska klippa. Hur stor gräsmatta har du?
 
600kvm gräs, från början körde jag 3timmar/5dgr, sedan för mer än en månad sen ökade jag till 6timmar/7dagar och nu för nån dag sedan till 9timmar/7dagar.... Har en mer eller mindre kvadratisk gräsmatta och det är i mitten av gräsmattan som det blir grässträngar, har även varit rätt många tussar som inte blivit klippta på många dagar så gräset där har blivit över 1dm högt...

Gödade gräsmattan kort efter att jag köpte klipparen i början på säsongen så de växer ju så det knakar förvisso...
 
peternicklas
Jag kör min 800 kvm + 100% vilket blir c:a 45h/vecka. Den klipper inte helgerna vilket märks på måndan då den går ut igen. Prova att justera slingan lite, räcker med några cm.så vinklen ändras något.
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Jag kör min 8 kvm + 100% vilket blir c:a 45h/vecka. Den klipper inte helgerna vilket märks på måndan då den går ut igen. Prova att justera singan lite, räcker med några cm.så vinklen ändras något.
8 kvadratmeter verkar ganska lite ? :D
 
Jockejo skrev:
Min klippare har fungerat utan minsta problem i ett par veckor... Men nu när värmen kom (vet ej om det har med det att göra) så dummar den sig hela tiden. Kör över linan på massa olika ställen och när den följer linan hem för laddning dör den halvvägs eller så åker den utanför och fastnar.
Kretskortet som gått eller vad tror ni?
kretskort ja kontakta supporten
 
Uppdateringen till 12.6 gjorde tyvärr inte att zon-klippningen började fungera igen. Samma fel med att den kör in i laddnings-stationen och avbryter uppsökningen av klipp-zon. Hoppas på en uppdatering snart igen.

Hade problem med att den inte startade tidigare. Skärmen tändes men visade bara "bläck". Detta löstes med att hålla inne power-knappen 10-15 sekunder.

Har någon märkt några förbättringar med 12.6 annars?
 
För mig rundar min 796 jättefint med senaste mjukvaran gällande zonklippning
 
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Det hjälpte att uppdatera min wg792e till v0.94 för att den skulle sluta stänga av sig i laddaren..
När jag kopplade in min andra slinga förlagd med militärens telefontråd ca 200m lång så funkar inte klipparen med denna 17ohm mot Worx original 9 ohm..
Blir till att lägga ny kabel fy f.a.n. Ska jag lägga dubbel militärtråd eller Worx svindyra? Vad råder ni till?

I övrigt imponerad av ljudnivå samt terrängegenskaper och drifttid 1h20min .

Dåligt att tillverkaren inte kan få till en bättre slingmodul på en i övrigt potent maskin, tror dom tappar en hel del kunder pga detta, Husqvarna har jag läst att vissa kör med 30 ohm och tom detta funkar.
 
Ska snart lägga om slingan på hela tomten då mycket är omgjort, bör man köpa orginal eller går det lika bra med slingan som finns till Julas klippare?
 
Andreas Blomkvist skrev:
Ska snart lägga om slingan på hela tomten då mycket är omgjort, bör man köpa orginal eller går det lika bra med slingan som finns till Julas klippare?
sall du ha mycket kan detta vara ett alternativ

http://www.ebay.de/itm/Kabel-fur-Worx-Landroid-150m-oder-25
 
Sepals skrev:
Det hjälpte att uppdatera min wg792e till v0.94 för att den skulle sluta stänga av sig i laddaren..
När jag kopplade in min andra slinga förlagd med militärens telefontråd ca 200m lång så funkar inte klipparen med denna 17ohm mot Worx original 9 ohm..
Blir till att lägga ny kabel fy f.a.n. Ska jag lägga dubbel militärtråd eller Worx svindyra? Vad råder ni till?

I övrigt imponerad av ljudnivå samt terrängegenskaper och drifttid 1h20min .

Dåligt att tillverkaren inte kan få till en bättre slingmodul på en i övrigt potent maskin, tror dom tappar en hel del kunder pga detta, Husqvarna har jag läst att vissa kör med 30 ohm och tom detta funkar.
Jag är ganska säker på att du skall börja med att kontakta supporten och få hem ett nytt kretskort till laddstationen, sen kommer det att fungera
 
Trilenium - rullar du din 796E med 12.6 och med en utbytt laddmodul?
 
Kör också 12.6, såg idag när den skulle zon klippa att den som vanligt körde in i laddstationen för att sedan byta riktning och köra några meter och hamnade på kabeln och gick då snällt till min markerade zon och började klippa där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.