Der var v0.85 på den när jag köpte de. Hade den igång och tittade lite i menyerna. Nu när jag försökte uppdatera så lyser displayen tom bara när jag håller nere knappen. Kan hålla inne den hur länge som helst. Hände samma sak. Lyser bara så länge jag håller ner knappen
 
Timmy Svahn skrev:
Der var v0.85 på den när jag köpte de. Hade den igång och tittade lite i menyerna. Nu när jag försökte uppdatera så lyser displayen tom bara när jag håller nere knappen. Kan hålla inne den hur länge som helst. Hände samma sak. Lyser bara så länge jag håller ner knappen
när du tagit bort USB o satt i batteriet o håller on knappen ner så skall den gamla versionen komma nere i högra hörnet,bara 1 sek så kolla noga där när du håller knappen nere
(om den inte vill ta den nya) lite
 
Redigerat:
Gjorde om uppdateringen och höll knappen inne längre. Så nu verkar det funka. Tack för hjälpe alla. Ni har räddat min dag :)
 
Timmy Svahn skrev:
Gjorde om uppdateringen och höll knappen inne längre. Så nu verkar det funka. Tack för hjälpe alla. Ni har räddat min dag :)
lycka till i fortsättningen
 
Ta ut usb minnet å tillbaks med batteriet så skall de funka
 
Känslan efter uppgraderingen till 0.94 är:
Reagerar mycket snabbare.
Svänger fortare och ännu mjukare när den träffar kanttråden.
Backar inte så långt vid krock.

Än så länge inget negativt!
 
Den är snabbare i vändningar,och travar på fortare vad jag kan uppskatta
den verkar oxå välja fler o nya vinklar när den vänder,kanske en effektivare klippning
när den gick hem gjorde den en extra höger sväng när den kom till ett hörn,men den fixade det o fortsatte på linan hem

det som saknas är att den back lika kort som tidigare när den skall lämna för klippning kör på huset.vinkeln
borde ändras o längre backning
utförslutning har den fortfarande problem med vaggande ankan o tvära inbromsningar
 
Min wg792e stänger av sig i laddaren , har version v0.92 , hur löser man detta ?
 
Sepals skrev:
Min wg792e stänger av sig i laddaren , har version v0.92 , hur löser man detta ?
1. Ställ den utanför och skicka hem den så KAN problemet lösa sig.
2. Uppgradera till 0.94?
 
evesve skrev:
1. Ställ den utanför och skicka hem den så KAN problemet lösa sig.
2. Uppgradera till 0.94?
Ok tack för tipsen, får prova uppdatera..
 
Nu har han kört runt här en stund. Funkar kanon. Har vara ett litet problem. Har lagt på ny jord och sått gräs i en sluttning upp till min andra grösmatta. Den har inga problem med själva lutet. Men nör den kommit typ ända upp så är däcken fyllde med fuktig gjord och den börja gräva ner sig. Vill ju inte handklippa tills det har blivit en riktig gräsmatta med bra fäste.

Har ni några tips på något man kan lägga över det nysådda gräset i sluttningen så den får bra grepp och som gräset kan växa igenom?
 
Timmy Svahn skrev:
Nu har han kört runt här en stund. Funkar kanon. Har vara ett litet problem. Har lagt på ny jord och sått gräs i en sluttning upp till min andra grösmatta. Den har inga problem med själva lutet. Men nör den kommit typ ända upp så är däcken fyllde med fuktig gjord och den börja gräva ner sig. Vill ju inte handklippa tills det har blivit en riktig gräsmatta med bra fäste.

Har ni några tips på något man kan lägga över det nysådda gräset i sluttningen så den får bra grepp och som gräset kan växa igenom?
Nysådd matta ska lämnas i fred och inte klippas förrän senare. Bästa är att lägga tillfällig tråd utanför om möjligt? :)
 
Grannen byggde en träram som klipparen fick stånga emot innan gräset tagit sig. Ganska smidigt. Behövde ej röra tråden.
 
Redigerat:
Om jag lägger tråden runt så tad den sig inte till den andra gräsmattan. Är en passage just där det är sått. Jag har ställt gräsklipparen på högsta (6cm). Man skulle klippa första gången när gräset var 4-5cm som det stog på påsen
 
Timmy Svahn skrev:
Om jag lägger tråden runt så tad den sig inte till den andra gräsmattan. Är en passage just där det är sått. Jag har ställt gräsklipparen på högsta (6cm). Man skulle klippa första gången när gräset var 4-5cm som det stog på påsen
Det är väl gräsrötterna man ska vara rädd om INNAN gräset vuxit upp.
Inte topparna?
Du kan nog fixa en kantlina att följa rakt igenom för att komma till nästa zon men att låta den klippa normalt på nysått är nog inget att rekomendera.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.