Har haft vissa problem med Fibaros universal sensor. Zipaboxen lägger inte till de binära ingångarna rätt. Input 2 blir aldrig likadan som Input 1 och får inte in någon signal på Input 2.

Supporten har skickat det vidare till utvecklarna så hoppas de löser det.
 
Fick sms från google idag att deras sms-tjänst slutar fungera 27/6.....

Finns det någon annan gratis mail till sms tjänst?
 
Hej alla.
Tänkte att då det finns en hel del kunnigt folk här inne gällande Zipato´s enheter och har tryckt mig igenom hela denna långa tråd så slängde jag snabbt ihop ett forum för just Zipato m.m. och söker just kunnigt folk som kanske vill vara med och driva forumet? Men det kanske inte finns intresse för ytterligare ett forum då det finns en del redan men tänkte test och se vad det får för respons.
Har själv ingen Zipabox ännu utan kör VeraEdge just nu men en Zipabox är på väg hem just nu så blir att testa den med och se vilken jag gillar bäst.

Nog om det här finns forumet om det finns intresse Zipabox Forum
 
Skulle behöva hjälp av nån kunnig.

Har lödt på kablar på en somfy fjärr för att kunna styra mina grindar med zipaboxen. Grejen är att jag inte får till en tillräckligt kort ren puls för att grindenheten skall uppfatta det som en öppning. Är det nåt med mina inställningar som ser konstigt ut?

Har testat med auto off från 1sec ner till 0,1 utan resultat.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
toys skrev:
Skulle behöva hjälp av nån kunnig.

Har lödt på kablar på en somfy fjärr för att kunna styra mina grindar med zipaboxen. Grejen är att jag inte får till en tillräckligt kort ren puls för att grindenheten skall uppfatta det som en öppning. Är det nåt med mina inställningar som ser konstigt ut?

Har testat med auto off från 1sec ner till 0,1 utan resultat.
[bild]


[bild]
Jag ser inget problem med det du gör. ser rätt ut..Alltid roligt med egna lösningar på problem.
Om jag förstår dig rätt går bara grinden om du kopplar ihop kablarna tex röd svart en kort stund och inte om du lägger ihop dom 3 sek?
Om det inte fungerar så som du har tänkt dig kan du ställa om den till BI stabil och göra en regel som slår av den efter en viss tid. Detta borde bli samma sak som du gör nu men man vet ju aldrig i denna värld :)
PS du hör att relä klickar förmodar jag?
 
Jag har varit på semester och ser att det har kommit en ny Firmware Version 0.9.999.6 Fungerar den bättre hos er som har samma problem som mig med hängande och ner sölande box? Jag testar naturligt vis själv också.
Inköpte även en apple watch på semestern och funderar på om någon har några roliga idéer om vad man kan använda den till i smartahem.
En liten rolig pryl med den är att jag har en rörelsesensor på bron vid ytterdörren och klockan push direkt om någon står där. Ännu roligare vore det om man dessutom kunde få upp bild på personen vid ytterdörren via ip kameran. Eller vad tycker ni är man lite för nördig i teknik nu :D
Jag vet att inte alla tycker om apple och även jag tycker som biten applenörd att dom är inskränkta och låsta men jag måste få säga att dom levererar produkter med känsla. Och det gäller även klockan..

Tomas

Kom igen nu här på forumet jag tycker det har varit lite lugnt på sistone eller fungerar allt för bra så man inte behöver några nya idéer i huset.
 
Felet hittat och fixat. Tydligen måste pucken matas med 230v för att klippa tillräckligt fort. 24v funkar inte. Så nu går det o styra grinden med zipaboxen. 👍
 
  • Gilla
Letalis och 2 till
  • Laddar…
Har någon en styrning av kamera från regler? typ rörelsesensor aktiverar kameran att spela in ett svep i rummet som triggat? Har en wanscam kamera som sensorn är överj...ligt känslig! Får in kameran i zippan för att se men kan inte styra den (billig grej från kina:confused:). Men finns det någon kamera som stödjer ovan önskade funktion??
 
Vet inte om det bara är jag som är lite sen, men har ni sett att det har kommit en ny app till iPhone?
Den heter My Zipato :)
 
Davve75 skrev:
Vet inte om det bara är jag som är lite sen, men har ni sett att det har kommit en ny app till iPhone?
Den heter My Zipato :)
Testade den nu. Betydligt snyggare än den som man använde tidigare.
 
6 port PowerNode Switch - Greenwave Systems är detta något som nån testat? (finns på m.nu) funderar på att använda som smart laddstation till alla plattor/lurar (strömförbrukningen mäts ju separat för varje uttag!) så en regel som stänger varje uttag då strömförbrukningen ligger på lägsta nivå? En vanlig knapp som startar laddningen (alternativt en regel för det också?:))
 
Jag har satt in några Aeon Labs-brytare och Qubinodimmers i huset. Nu när jag ska inkludera dessa i Zipaboxen, är det så att man måste vara inom en meter dem? Är det bara att traska runt med en lång nätverkskabel och förlängningskabel?

Och ang. Qubinodimmern, jag förstår inte riktigt instruktionen. Kan man inkludera den utan att behöva ta ut den från dosan och trycka på den fysiskt?
Module Inclusion (Adding to Z-Wave network)
 Connect module to power supply,
 bring module within maximum 1 meter (3 feet) of the main
controller,
 enable add/remove mode on main controller,
 auto-inclusion (30 minutes after connected to power supply) or
 press service button S for more than 2 seconds or
 press push button I1 three times within 3s (3 times change switch
state within 3 seconds).

Hur är det med Aeon Labs? Samma sak?
 
Qubino kan inkluderas i systemet på tre sätt som det står:
1. Slå på säkringen till den gruppen som Qubino dimmern tillhör (vet ej hur det funkar med fler enheter på samma säkring, zipaboxen tar väll den första den hittar antar jag), inkluderingsläge är aktivt i 30sekunder.
2. Tryck på Service knappen på enheten i två sekunder.
3. Tryck på knapp inkopplad till terminal I1 tre gånger i rad (på/av: på/av: på/av - inom 3 sekunder)

Aeon labs står det här hur den funkar:
1. Tryck på Service knappen på enheten.
2. Tryck på inkopplad knapp på enheten 6 gånger, snabbt (samma som qubino fast 6 gånger antar jag)
 
hpnisse skrev:
Qubino kan inkluderas i systemet på tre sätt som det står:
1. Slå på säkringen till den gruppen som Qubino dimmern tillhör (vet ej hur det funkar med fler enheter på samma säkring, zipaboxen tar väll den första den hittar antar jag), inkluderingsläge är aktivt i 30sekunder.
2. Tryck på Service knappen på enheten i två sekunder.
3. Tryck på knapp inkopplad till terminal I1 tre gånger i rad (på/av: på/av: på/av - inom 3 sekunder)

Aeon labs står det här hur den funkar:
1. Tryck på Service knappen på enheten.
2. Tryck på inkopplad knapp på enheten 6 gånger, snabbt (samma som qubino fast 6 gånger antar jag)
Tack! Så detta ska man alltså kunna göra utan att behöva ta ut grejerna. Låter ju smidigt. Måste man ändå vara inom en meter tro? Eller är det bättre räckvidd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.