...marksten, Benders antik labyrint. De har bra priser räknat per kvm, men de rackarna talar inte om vad frakten kostar, bara att de förbehåller sig rätten att ta ut en fraktkostnad.

Nån som handlat sten, mur eller annat tungt o skrymmande och som vet vad de debiterar i frakt??

Kjell G
 
6
Tack för svar, hittade inte det tidigare. Får börja räkna lite på det hela innan ev beställning.

Kjell G
 
Jag vill höja ett varningens finger för www.bygghemma.se
Av erfarenhet vet jag att #Bygghemma har en utav sveriges #sämsta #kundsupport. Trots att Bygghemma felar och skickar fel varor vägrar de ta konsekvenserna av detta. Vilket de förmedlar med en djäkligt dryg attityd.

Beställde två balkongdörrar med måtten 9x21. Jag fick en dörr som var 9x21 och en som var 10x21. Kontrollerade tyvärr bara den ena vid leveransen. Dörren som är fel är fortfarande inplastad och ej skadad på något sätt.
Men de vägrar att åtgärda felet.
 
Skumt.
Jag har handlat från bygghemma ett par gånger och även haft några reklamationer då DHL inte kan leverera något utan att ta sönder det. De gångerna så har Bygghemma iaf varit väldigt bra på att ta hand om reklamationen och skötte allting snabbt och smidigt. Du kanske hade otur och fick prata med en måndagstrött person?

Utveckla gärna lite om vad det är som de vägrar åtgärda och varför.
 
Har också handlat ett antal gånger och allt gått perfekt, en enda gång va en plåt lite repig och dom bad om bild på det sen skickades en ny utan knorr.
 
Jag tycker det såklart är djäkligt jobbigt, jag har betalt 17 000:- för två altandörrar, de levererar en och den andra är mer eller mindre skräp. Så de tog 17 000 kr för en dörr, jag blir tvungen att köpa en ny altandörr (inte från Bygghemma) och be snickaren återkomma en gång till.

Är man billig, behöver man inte ha bäst kundsupport...
 
Har handlat på Bygghemma.se flertalet gånger och aldrig varit problem dom få gånger som jag behövt reklamera något, har heller aldrig haft problem med DHL men Schenker skall vi inte tala om, jag vägrar numera att handla från företag som har dem som leverantör.

Det är lite dåligt av Bygghemma.se om det är så som du påstår. Du själv har ju brustit i din del av köpeavtalet, genom att inte kontrollera din leverans enligt avtalet.
 
Exakt vad har du och Bygghemma sagt till varandra när du ville reklamera dörren?
Vilka skäl anger de för att inte ta dörren i retur? För inte säger det väl bara "nej" utan någon som helt motivering?
Hade det tillexempel gått lång tid från att du fick leveransen till dess att du reklamerade?
 
Då ombyggnationen inte gick enligt tidsplanen, dröjde det mer än två månader, och det är där som skon klämmer. De skriver själva på sin hemsida att "Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice-avdelning så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet".
Dock när det verkligen blir fel hänvisar de till Konsumentköplag (1990:932), där man har tre år på sig att reklamera, dock måste säljaren "lösa problemet" inom två månader.

Dörren är såklart fortfarande nedpackad, inplatsad, vi köpte den till deras normalpris, begär inga ersättningar för extraomkostnader som uppstått och som kommer att uppstå.
Jag trodde verkligen inte att det skulle bli några större problem att få denna dörr utbytt, då de enbart levererat halva min order.


Det som återstår är utbyte av en djäkla massa fönster, jag hade tänkt köpa dessa via Bygghemma, men nu blir det ej så.

Jag tar tacksamt emot tips på företag som verkligen löser eventuella problem som de orsakar!
 
Det låter som ett något vagt argument från Bygghemma. Konsumentköplagen säger ju att man ska anmäla fel inom skälig tid och att två månader alltid är att anse som skälig tid. Kör ärendet till ARN så får de komma med ett avgörande.

Edit: Välkommen till forumet :)
 
har försökt handla på bygghemma två gånger .
båda gångerna har det strullat så mycket att jag fått avbryta köpen , och dom har ingen vidare kund support .
skulle aldrig rekommendera någon att handla där om man vill ha sakerna i tid
 
Jag har aldrig haft problem, tvärtom tycker jag att de sköter sig bättre än andra när det gäller fraktskada och reklamation. De har varit rätt generösa med kompensation också.
Jag betalade 2400 kr i frakt för två pallar sten därifrån.
 
2400 i frakt låter väldigt dyrt
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.