Verkar som den inte börjar läsa in filen. Tryck i usb ordentligt. ? Prova med ytterliggare usb gärna litet ( typ 2 Gb)
 
Jag kom precis in nu efter att ha installerat min WG791E med mjukvara 0.92, men jag blir inte riktigt klok på vad som är fel. Om jag ställer den bredvid laddstationen så säger den "utanför arbetsområde". Om jag ställer den i laddstationen så säger den ibland "utanför arbetsområde", och när den inte gör det, och jag trycker på hemknappen så börjar den att leta efter slingan, men den går medsols i stället för motsols.
Jag har kollat så att kablarna till slingan sitter rätt, jag har till och med provat att sätta dem fel, så att säga.

Är det kretskortet i laddstationen, eller vad tror ni?
 
  • Gilla
Emil Korpela
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
magstorm skrev:
Jag kom precis in nu efter att ha installerat min WG791E med mjukvara 0.92, men jag blir inte riktigt klok på vad som är fel. Om jag ställer den bredvid laddstationen så säger den "utanför arbetsområde". Om jag ställer den i laddstationen så säger den ibland "utanför arbetsområde", och när den inte gör det, och jag trycker på hemknappen så börjar den att leta efter slingan, men den går medsols i stället för motsols.
Jag har kollat så att kablarna till slingan sitter rätt, jag har till och med provat att sätta dem fel, så att säga.

Är det kretskortet i laddstationen, eller vad tror ni?
Du har inte "överbliven"slinga liggande bakom laddstationen?
All slinga som inte används måste klippas bort. Annars blir klipparen förvirrad och vet inte riktigt var den befinner sig.
 
Nicke Nyfiken
Jan-Inge Boris skrev:
Hej jag har en Worx WG791e. Har fått problem med att den kör emot saker och står still och spinner. Ringde och pratade med en supertrevlig man på supporten som sa till mej att 1. göra ren krocksensorn. 2. uppgradera mjukvaran. 1. Hittar inte krocksensorn vilket skulle vara en silverfärgad knapp vid höger framhjul.
Den sitter på ovansidan av klipparen över höger framhjul, men under den stora svarta kåpan, så sensorn syns inte.

För att komma åt att rengöra sensorn måste du ta bort den stora svarta kåpan. Och den är skruvad från undersidan med 4 skruvar.
 
Redigerat:
magstorm skrev:
Jag kom precis in nu efter att ha installerat min WG791E med mjukvara 0.92, men jag blir inte riktigt klok på vad som är fel. Om jag ställer den bredvid laddstationen så säger den "utanför arbetsområde". Om jag ställer den i laddstationen så säger den ibland "utanför arbetsområde", och när den inte gör det, och jag trycker på hemknappen så börjar den att leta efter slingan, men den går medsols i stället för motsols.
Jag har kollat så att kablarna till slingan sitter rätt, jag har till och med provat att sätta dem fel, så att säga.

Är det kretskortet i laddstationen, eller vad tror ni?
Har du ohm-mätt slingan för att kolla så den är hel?
 
Nicke Nyfiken skrev:
Du har inte "överbliven"slinga liggande bakom laddstationen?
All slinga som inte används måste klippas bort. Annars blir klipparen förvirrad och vet inte riktigt var den befinner sig.
Nej, jag har klippt bort det som blev över.
 
Andreas Blomkvist skrev:
Har du ohm-mätt slingan för att kolla så den är hel?
Nej, det har jag i och för sig inte gjort, men jag antog att den var hel eftersom klipparen hittade den ett par gånger.
Viken resistens ska den ha? Den är ungefär 100 meter lång och ligger än så länge ovan jord.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Du har inte "överbliven"slinga liggande bakom laddstationen?
All slinga som inte används måste klippas bort. Annars blir klipparen förvirrad och vet inte riktigt var den befinner sig.
när den letar efter slingan för att gå hem till laddning,kan den ta vilken väg som fallar den in förmodar att den går motsols när den hittat slingan ?
 
Jag pratade med supporten för en stund sen och fick tipset att göra en kort testslinga för att se om det fungerar innan jag går vidare - jag får väl testa det först.
 
Nu har jag pratat med supporten. Den kan tydligen inte läsa alla USB stickor. Men det var inga problem, dom skickar en USB med senaste uppdateringen på utan kostnad. Så ska en support fungera. Att den inte vänder när den träffade ett hinder hoppas jag nu är löst. När jag lossade plastkåpan satt det en pinne ikläm mellan kåpan och maskinen. Så jag vill oxå passa på att tacka för ett hjälsamt och trevligt bemötande här på forumet. Ni kommer säkert få höra mer dumma frågor från mej :). MVH: Technical Tore.........
 
Jan-Inge Boris skrev:
Nu har jag pratat med supporten. Den kan tydligen inte läsa alla USB stickor. Men det var inga problem, dom skickar en USB med senaste uppdateringen på utan kostnad. Så ska en support fungera. Att den inte vänder när den träffade ett hinder hoppas jag nu är löst. När jag lossade plastkåpan satt det en pinne ikläm mellan kåpan och maskinen. Så jag vill oxå passa på att tacka för ett hjälsamt och trevligt bemötande här på forumet. Ni kommer säkert få höra mer dumma frågor från mej :). MVH: Technical Tore.........
Finns inga dumma frågor
 
Min Worx Landroid M WG 791 E 2015 V 0.92 krånglar lite när det regnar. När den ska gå hem till laddning så går den utanför arbetsområdet i samma sväng varje gång. Provat och ändrat slingan men ingen skillnad. Funkar klockrent vid torrt väder :) Nån som upplevt det problemet?
 
Jag har nyligen installerat en WG791E men har lite problem med hur den fördelar körningen. Jag fäste en mobiltelefon på den och körde GPS-tracking under en klippning. Se bilden nedan. GPS:en är inte så noggrann, så ibland ser det ut som den klipper utanför tomten eller i huset men så är det förstås inte. Strecken ger i alla fall en hygglig uppfattning om hur den rör sig.

klippning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den startar klippningen på baksidan (nedre vänstra hörnet i bilden) och kör runt där ganska länge innan den hittar passagen till vänster om rabatten (ca 30 minuter i det här fallet) Sedan kör den resten av tiden på gaveln och framsidan (höger sida av bilden). Jag tänkte göra en zonindelning så att den ibland startar på gaveln/framsidan så att fördelningen blir lite jämnare så jag ser inte det som ett problem.

Problemet är att när den kör på gaveln/framsidan så uppehåller den sig oproportionerligt mycket på just framsidan. Jag antar att den har lättare att hitta in i det området än att hitta ut. Är det någon här som kan tipsa om hur man kommer runt det här problemet?
 
Snyggt! Så tänkte jag oxå göra! Vilken app använder du? Jag tänkte använda MyTrack, verkar tillräckligt enkel!
Men när det gäller till zonindelning så kan du väl tilldela en viss procent av klipptiden till respektive zon, skulle inte det kunna vara en lösning?
 
B
Exile82 skrev:
Snyggt! Så tänkte jag oxå göra! Vilken app använder du? Jag tänkte använda MyTrack, verkar tillräckligt enkel!
Men när det gäller till zonindelning så kan du väl tilldela en viss procent av klipptiden till respektive zon, skulle inte det kunna vara en lösning?
Nja, man ställer väl procenten på vårt klippare ska kliva ut från slingan och börja klippa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.