Nicke Nyfiken skrev:
Okej, då frågar jag igen!

Hur gör du om du vill att den ska gå hem längs slingan utan att klippa?
Låter den köra tills den skall hem och ladda! :)
 
  • Gilla
Andreas Blomkvist och 1 till
  • Laddar…
Har varit och lyssnat på en annan Landroid i grannkvarteret den var knäpptyst från drivmotorerna om man jämför mot min. Så nu blir det att packa ner och skicka in den på service ��
 
Är det någon mer som noterat att på WG796E med mjukvara 12.1/1.21 så kan man aktivera ultraljudssensor i inställningarna?
Är det en bugg, eller sitter där en ultraljudssensor någonstans som de nu fått klart mjukvaran till???
(Ja, jag har sett förhandsbilderna där sensorn syns)
 
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Så gör min klippare också men det är betydelselöst för klippresultatet på min gräsmatta så jag bryr mig inte. Vad är problemet för dig att klipparen inte går rakt? Missar den något område pga detta eller varför är det ett problem?
Får ett område på höger del av baksidan som inte blir 100 men bara där i stort sätt. har kontaktat supporten så jag får se vad de säger. båda hjulen snurrar lika iaf, dock snurrar de inte speciellt lätt, sätter jag fart på dem så snurrar de kanske ett halvt varv. fanns inget gräs eller liknande som bromsade hjulen vad jag kunde se. hur snurrar era?
 
Har WG 796E, mina hjul snurrar lika trögt, jag har nollat i menyn och höjt upp vänster bakhjul 1cm när jag nollat, blev bättre men den går lite som den vill, dock är jag nöjd med klippresultatet.
 
mattiasj78 skrev:
Är det någon mer som noterat att på WG796E med mjukvara 12.1/1.21 så kan man aktivera ultraljudssensor i inställningarna?
Är det en bugg, eller sitter där en ultraljudssensor någonstans som de nu fått klart mjukvaran till???
(Ja, jag har sett förhandsbilderna där sensorn syns)
Var i inställningar hittar du detta?
 
Har 3 grannar med HQ220 årsmodeller 2012, 2013 och 2014, avstånd cirka 1-1,5m. Fungerar utan problem.
 
Hagge72 skrev:
Har WG 796E, mina hjul snurrar lika trögt, jag har nollat i menyn och höjt upp vänster bakhjul 1cm när jag nollat, blev bättre men den går lite som den vill, dock är jag nöjd med klippresultatet.
Ok ska testa det också
 
Trilenium skrev:
mattiasj78 skrev:
Är det någon mer som noterat att på WG796E med mjukvara 12.1/1.21 så kan man aktivera ultraljudssensor i inställningarna?
Är det en bugg, eller sitter där en ultraljudssensor någonstans som de nu fått klart mjukvaran till???
(Ja, jag har sett förhandsbilderna där sensorn syns)
Var i inställningar hittar du detta?
Skiftnyckeln och sedan längst ner. Noterar dock nu att det bara syns om man kör engelska, vilket ju känns aningen buggartat.
slask.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Vet du om det är samma chip i 796E?
 
Jag har aktiverat men den verkar inte funka, kör på hinder ändå.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
jonathancederquist skrev:
Du går in i inställningar och letar dig fram till kantklippning. Där väljer du "av".
Så om man stänger av automatiskt kantklippning så stänger man samtidigt av manuell kantklippning, eller vad menar du?
 
köpt WG 792E som ska klara 1500kvm. Körde med den aut klippningstiden, vart alldeles för lite klippning i det dm långa gräset.

Räknar med att den behöver minst 6h varje dag för den 1200 kvm stora tomten.
 
Martin Eves skrev:
köpt WG 792E som ska klara 1500kvm. Körde med den aut klippningstiden, vart alldeles för lite klippning i det dm långa gräset.

Räknar med att den behöver minst 6h varje dag för den 1200 kvm stora tomten.
I högre gräs är motståndet självklart högre och klipptiden blir då kortare. Jag skulle rekommendera en klipphöjd på 3,75 då rötterna blir nästan lika långa som höjden på gräset. Viktigt att ge en rotblöta på 25/30 liter/m2 per vecka om det inte regnar. Rötterna ska söka sig neråt, vilket de inte gör om man inte vattnar tillräckligt. Men som svar på din fråga så sänk gräsets nivå betydligt. Lycka till! Kommer bli bra! :)
 
  • Gilla
Martin Eves
  • Laddar…
mattiasj78 skrev:
Skiftnyckeln och sedan längst ner. Noterar dock nu att det bara syns om man kör engelska, vilket ju känns aningen buggartat.
[bild]
Hittade den på engelska nu med. Den bumpade i mina fötter så ultra fungerar inte. Dock lite nyfiken på om hårdvaran för det finns där eller inte? Och om inte, så fundersam på om det går att uppgradera hårdvaran så att man får funktionen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.