B
Mitt paket är också beställt från Conrad. Valde leverans till jobbet för att öka på chanserna att ta emot det på första försöket.

Kollade innan beställning efter vilka dagar de hade leverans men hittade inget på deras sida...
 
breakman skrev:
Väntar på paket som går med UPS, kollar status och ser:


Är Sundsvall så avlägset?
Ja, det tillhör säkerligen Ånges postterminal och då är det en dag extra:p
 
Även jag har beställt ett paket från Conrad.

Jag lade beställningen den 25:e Juli och UPS meddelar att man avser att leverera paketet den 1:a Augusti. Efter att ha varit utomhus fram till 18-tiden går jag in och spårar mitt paket. Då ser jag att jag måste vidta åtgärd eftersom adressen inte är komplett.

Först kollar jag med Conrad att rätt adress är angiven och sedan försöker jag uppdatera informationen på UPS hemsida, det som händer då är jag får ett meddelande om jag inte får uppdatera adressen innan de gjort första leveransförsöket, detta trots att status visar att jag måste komplettera adressen.

Då ringer jag UPS och efter 15 minuter i telefonkö så får jag svaret att chauffören inte hittat adressen. Jag frågar då om de inte har GPS och får till svar att bara en del har det. De lovar att göra ett nytt försök på måndag efter att jag ingående beskrivit vägen och även givet dem mitt telefonnummer så chauffören kan ringa mig och fråga hur han skall köra.

Jag skulle tro att anledningen att han inte hittade var att det var fredag eftermiddag och bara mitt eller ett fåtal till paket som skulle åt det här hållet så han åkte hem istället.
 
Är det leverans lotteri eller vad handlar detta om? Nu har jag inte beställt extremt mycket men både DHL, FedEx, Posten och Bring har levererat hem klanderfritt. Värst var väl en laddning från skånska byggvaror (bring) som kom en timme över utsatt tid vilket inte är något konstigt alls då både chaufför och kontor ringde och ursäktade sig innan leverans. Då bor jag också 4 mil utanför gbg.
Till utlämmnings ställen typ ica, macken och lokala tobaksaffären har funkar felfritt. Men kanske bara jag som haft tur?
 
Är rasande, skulle fått min dator i fredags, följde den hela dagen på ups hemsida! Vid 1700 slår den om och säger att leveransen är försenad.

Idag (måndag) så har jobbet börjat och har återigen kollat under dagen att leveransen kommer att anlända idag. Vid 16:57 ser jag på internet att "fel adress" varpå jag ringer upp och undrar vilken adress som är fel då jag fick min iPad förra veckan (allt var ursprungligen samma beställning).

Så antagligen har den lata jä*eln inte orkat köra ut till mig på eftermiddagen och skrivit att jag har fel adress. Jag har ringt och vart rasande i växeln.

Vill bara få tag på chauffören och få personen uppsagd!
 
peternicklas
Var ute för samma sak för några veckor sedan. Posten skulle leverera och jag var hemma hela dagen. 17.00 står det i spårningen, kund ej hemma! Ringer till kundtjänst och frågar vad som har hänt. När jag säger att jag var hemma hela dagen så blev det först tyst och sedan inget mer. Inte ens en ursäkt eller en dålig bortförklaring. Kollade sedan spårningen igen. 15.48 står det att de hade försökt. Jag SÅG postbilen köra förbi vid den tiden. Han hade så brått att komma hem till kl. 16.00 att han inte kunde stanna hos mig. J***a sopor.
 
Hemmakatten
Beställde lite varor från Abotea.se. Alltid fri frakt o handlar man övrr 700 kr kör de hem varorna mellan kl.18 och 22. Beställde i fredags o fick besked om att leverans skulle bli idag. Lite misstänksam och tvekande. Men nej, vid 8 kom leveransen som utlovat. Så det.finns positiva upplevelser. Vet dock inte vilket företag.som levererade eftersom budbilsföraren lämnade bilen.vid grinden och gick de resterande 225 m.
 
breakman skrev:
Väntar på paket som går med UPS, kollar status och ser:


Är Sundsvall så avlägset?
Hur gick det för ditt paket sedan, breakman, sitter i samma sits som dig och väntar på paket från Conrad.
Hur lång lev tid blev det, vilken leverantör vart det som körde ut det.
UPS lämnar väl över all transporter norr om STHLM till andra företag?
Ångrar att jag inte valde posten som man vet funkar upp till Norrland.
 
B
Skalman65 skrev:
Hur gick det för ditt paket sedan, breakman, sitter i samma sits som dig och väntar på paket från Conrad.
Hur lång lev tid blev det, vilken leverantör vart det som körde ut det.
UPS lämnar väl över all transporter norr om STHLM till andra företag?
Ångrar att jag inte valde posten som man vet funkar upp till Norrland.
Vill minnas att paketet dök upp snabbare än vad jag ställde in mig på, typ inom 3 dagar. Vet inte vem som körde ut det, någon kollega som tog emot det och ställde det på min plats.
 
  • Gilla
111111
  • Laddar…
Måste ge Postnord en skopa ovett.
Fick en avisering om att jag hade paket att hämta på Hemköp och åker dit med leg och allt, då säger hon i kassan att jag inte får ut nåt paket då dom enbart skrivit mitt efternamn på paketet, "det kan ju finnas många med det efternamnet". Så heter man nåt vanligt som Sven Svensson då, det kan ju finnas fler med det namnet?
Det företaget som skickat det måste ändra det säger hon, men hur f*n ska dom göra det när det ligger här?
 
De verkar ha benhårda regler. Undrar om alla följer dem?
Jag läste om ett julklappspaket som var adresserat till ett barn, och varken föräldrarna eller barnet lyckades hämta ut det. Barnet hade ingen legitimation.
 
@Stefan N, är du helt säker på att det är Postnords regler som sätter stopp?

Jag har hämtat ut paket som har varit adresserat till en annan person, jag sa "sms-koden och visade mitt lägg, visade aldrig rättmätiges ägarens id-kort, enligt Postnirds regler så skulle jag visat adressatens id-kort också, så där gjorde det utlämningsstället fel.
Detta har inte hänt en gång utan flera gånger, i detta samhälle finns det minst tre personer som heter (och stavar) exakt likadant gällande tilltalsnamn och efternamn. Första gången det hände var inom ett år efter att vi hade flyttat till kommunen, hade varit inne i den butiken max tio gånger innan det hände.
 
Japp, jag fick nummer till kundtjänst på posten och skulle få förklaring till detta sa hon i kassan. Skulle detta vart ett paket med en ny tröja tex så skulle ju bara firman kunna skicka en ny och få denna i retur men nu är det en unik grej och jag vill ha just denna så det känns som en lång process.
 
Dom kan ringa posten och få okej på att ge ut när inte namnet stämmer till 100%.

Jag fick ut ett paket med mitt namn felstavat.
 
Idag ringde jag firman och dom skickade en elektronisk rättelse då kunde jag hämta ut paketet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.