AndersMalmgren skrev:
Lägenheten ligger ju bara 500 meter från de nya torstornen så rätt passande :D
Genom fönstret ser det väldigt likt ut där vi bodde, innergård mellan två gator med enorm höjdskillnad mellan husen på de olika gatorna (vill inte vara mer specifik om du inte vill lämna ut exakt var du bor). Väldigt bra område som känns underskattat av många - även om det håller på att ändras i rask takt om man ser till prisutvecklingen.
 
Precis vi bor på en trappa från gården sett, det är rödabergen, precis vid solvändan

edit: ja det är lite andra typer av grannar än de jag är van vid från Östermalm, men kul med lite variation :D
 
harry73
osiris skrev:
(vill inte vara mer specifik om du inte vill lämna ut exakt var du bor).
Det finns två anders malmgren i stockholm. Och en är pensionär. Hade Anders velat vara anonym hade han valt Anders80 som användarnamn
 
AndersMalmgren skrev:
Precis vi bor på en trappa från gården sett, det är rödabergen, precis vid solvändan

edit: ja det är lite andra typer av grannar än de jag är van vid från Östermalm, men kul med lite variation :D
Solvändan är en väldigt bra lekplats, men den till trots har jag lite svårt att tänka mig att bo i stan med barn längre...

Kan tipsa om ett bra dagis om ni inte har flyttat än ;-)
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
Vi har haft honom på Tempeltrappan i två år, vi tänkte inte renovera i två år från början :p
 
harry73 skrev:
Det finns två anders malmgren i stockholm. Och en är pensionär. Hade Anders velat vara anonym hade han valt Anders80 som användarnamn
det visste jag inte faktiskt, och båda bor på Östermalm, lustigt
 
Redigerat:
harry73
Man ska söka på sitt eget namn ibland, det kann vara rätt så intressant. Jag är t ex den enda Harry73 i Sverige (eller i världen för den delen), även om namnet går att hitta på en kyrkogård ibland. :)
 
Jag gör det ofta på google, man vill ju ligga först i resultatet :D
 
Har man ovanligt namn så är träffarna oftast på en själv :). Vi är bara 8 st Ramnemark kvar, även fast jag precis rekryterade en :)
 
Ramnemark skrev:
...Vi är bara 8 st Ramnemark kvar, även fast jag precis rekryterade en :)
Jag misstänker att ni snart är några till :cool:
 
  • Gilla
Chuck Wow och 1 till
  • Laddar…
Golvläggaren fick börja med att slipa ner en del bulor pga förra hantverkarnas dåliga underarbete med undergolvet.

DSC_0426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste erkänna att denna golvläggare är en hantverkare precis i min smak, detta är det han gjorde på en dag (Minus någon timme för förarbetet). Ingen stress utan viktigast är att det bli bra
DSC_0427.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0428.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chuck Wow och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Golvläggaren fick börja med att slipa ner en del bulor pga förra hantverkarnas dåliga underarbete med undergolvet.
Du som brukar ha åsikter på hur hantverkare bör kommunicera, ha projektplaner och beskriva sitt arbete för kunden. Hade du inte en detaljerat beskrivning av gränsytan mellan de olika hantverkarna, dvs den som la undergolvet och den som skulle lägga det slutliga golvet? En gränsytebeskrivning som du kunde göra din kvalitetskontroll på innan du slutligen tog emot leveransen.
För annars var det kanske inte helt klart till vilken nivå undergolvet skulle levereras innan den nya golvläggaren skulle ta över. Det är ju inte helt solklart i mina ögon vad som ingår i en golvläggares jobb, ska han/hon justera små ojämnheter eller ska dessa vara avjämnade vid starten. Många golvläggare vill nämligen själv ta hand om det sista finliret innan dom startar.

Mest en undran eftersom du oturligt nog återigen har drabbats av en, i dina ögon, inkompetent hantverkare. ;) ;)
 
Det där golvet lades tidigt i renoveringen på den tiden var jag blåögd och trodde det var ett självklart krav att golvet ska vara rakt och slätt. Vaför lägger man annars pengar på att bila bort flera ton föra att sedan fylla igen med moderna material och flytspackla?

edit: Mina kunder brukar inte skriva i kravet att systemet ska fungera

edit: Kund: Men det fungerar ju inte. Anders: Ni skrev inte i kravet att systemet ska fungera
 
Redigerat:
  • Gilla
Chuck Wow och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
edit: Mina kunder brukar inte skriva i kravet att systemet ska fungera
This.
 
Snooby skrev:
This.
Däremot finns det ju klausuler runt buggar, men ovan undergolv likställer jag inte med en bugg utan det är som att systemet inte fungerar alls
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.