Vi bygger just nu en kåk från Smålandsvillan som kör på delad entrepenad. Inför bygget fick vi två tips av säljaren på Smålandsvillan på företag som brukar utföra grundarbetet åt dem. Normalt sett brukar jag vara skeptisk till säljarens rekommendationer men jag bad de två företagen om en offert.
Det första företaget fick jag inte alls någon bra kontakt med och de kändes inte alls vettiga. KM Schakt och Kjell, som han heter, fick jag däremot direkt bra vibbar av. Han var mycket trevlig och inte som "byggjobbare" brukar vara om ni förstår. Väldigt ödmjuk person som kändes mycket kunnig.
De har under hela processen varit mycket medgörliga och lyhörda. Vi har hela tiden haft en bra kontakt och jag blev mycket nöjd med deras arbete. De var hjälpsamma och fixade bland annat fyllnadsmassor till riktigt bra pris.
Därför vill jag rekommendera KM Schakt från Björklinge utanför Uppsala.

http://www.kmschakt.com/
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
Låter lite som ett reklaminlägg tycker jag.

Begrepp som "lyhörd", "ödmjuk", "Bra vibbar" och "medgörlig" är inte något som normalt brukar dyka upp när man ska berätta varför man är nöjd med en entreprenör.

Jag efterlyser kanske mer fakta kring varför de var bra. Omdömen som "i tid", "kostnadseffektiva", "korrekta mått", "noggrannt utförande" och "kunniga" är väl mer sådant som man eftersträvar hos sina entreprenörer...........
 
volvo skrev:
Låter lite som ett reklaminlägg tycker jag.

Begrepp som "lyhörd", "ödmjuk", "Bra vibbar" och "medgörlig" är inte något som normalt brukar dyka upp när man ska berätta varför man är nöjd med en entreprenör.

Jag efterlyser kanske mer fakta kring varför de var bra. Omdömen som "i tid", "kostnadseffektiva", "korrekta mått", "noggrannt utförande" och "kunniga" är väl mer sådant som man eftersträvar hos sina entreprenörer...........
Nu har jag skrivit relativt mycket på detta forum och det är verkligen inget reklaminlägg i den bemärkelsen.
Det är bra att du efterfrågar vad du vill veta. Alla har olia prefrenser och jag ska givetvis försöka att besvara dig.

Arbetet utfördes i tid, att de var kostnadseffektiva tycker jag med vilket jag även visade med deras vilja att fixa fram billiga fyllnadsmassor. Bjöd på en hel del grus som behövdes utöver offerten, skrev ner en del timmar på grovplaneringen som inte skulle ingå från början.
Måtten och noggranheten är inget jag själv har kompetens nog att bedöma men enligt byggledare och KA såg allt bra ut. Kunnigheten verkade också den bra och de förklarade också de momenten som genomfördes på ett förståeligt sätt.

Jag tycker det är tråkigt att du uppfattar det som ett reklaminlägg och moderator får gärna kontakta mig om det är några frågeteken kring detta. Om du volvo har någonting som tyder på att jag skriver detta med andra syften än att just förklara att jag är nöjd får du gärna lägga fram vad det är, men gör då det i PM så denna tråden slipper förstöras mer. Det känns ibland som det endast är negativ kritik som en användare får ge på detta forum.
 
OK, den informationen kändes lite mer relevant.
 
Hela tanken med det referensdelen i forumet är att man ska delge sina erfarenheter när någon frågar efter dem. I anvisningarna som ligger klistrade står det angivet.

Jag tycker dock att när en medlem är så känd som Danne12345 och i övrigt använder forumet på ett föredömligt sätt så är det OK att få ge en sån här rekommendation. Det har hänt förr att medlemmar i ren glädje vill berätta när någon faktiskt har gjort sitt jobb på ett föredömligt sätt. Det händer liksom inte så jätteofta, så jag tycker att vi gör ett undantag. :)
 
Jag trodde punkt 3 medgav inlägg som detta.

"För att tjänsten inte ska missbrukas är det tre typer av inlägg som kan göras under den här rubriken:

3. Du har själv anlitat "namn namnsson" och berättar vad du tyckte om honom."

Det som står under trodde jag gällde i befintliga trådar. Ber om ursäkt om jag missuppfattat reglerna men tackar för undantaget. Är det några konstigheter är det bara att fråga.

Tack!
 
Reglerna är "luddigt" skrivna, jag får göra lite förbättringar där.
 
Min rekommendation är att INTE anlita KM schakt. Bakom fasaden med trevlig kontakt så sitter han där och saftar på notan ordentligt. Vårt grund blev 150000kr dyrare än sagt, visserligen körde han bort en del sprängmassor men det tog inte så lång tid som han påstår. Dessutom så vägrar de städa sin arbetsplats och pga besiktningsmannens luddiga anmärkning kommer han undan. Vill ni ha problem, varsågod, anlita KM Schakt annars leta alternativ. Kommer inte rekommendera Smålandsvillan så länge de samarbetar med denna oseriösa firma.
 
Vi har precis byggt med Smålandsvillan i Enköping, o fick via dem kontakt med KM Schakt. Supertrevliga herrar på alla sätt o vis, från start till slut - o även såhär i efterhand när frågor dyker upp.
Vi var redan från början tydliga med att vi ville vara med o ta beslut kring arbetet, något som Kjelle o de andra verkligen respekterade, så så fort de stötte på patrull eller funderade över någonting ringde de oss för godkännande. Det gjorde att vi som noviser hela tiden känt att vi har kontroll över vad som händer, även fast vi inte har någon erfarenhet. Jag kan varmt rekommendera dem, och blir det aktuellt med fler grunder i framtiden kommer vi garanterat använda dem igen.
Julia o Viktor
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
Hej!
11 år har gått från din inlägg och Idag är 22 Mars 2020.
Vi kommer bygga vårt hus i Stockholm och vi har anlitat KM Schakt.
Jag har träffat Kjell 2 gånger och dessutom hade ett par samtal med honom. Kjell är super snäll herre med fullrespekt.
Han har inte börjat schakta på vårt tomt än vilket det blir någon gång i September 2020.
Vi har fått ett fast pris schakt arbetet på 370,000 kr + tillkommer extra saker som jag har räknat med.
När vi var vid tomten berättade han hur ska jobbet går till o.s.v, då erbjöd han några extra jobb kostnadsfria vilket vi är väldigt tacksamma av honom.
Jag har en utländskt bakgrund och jag märker direkt vilka personer har fina hjärta och tankar. Jag rekommendera starkt KM Schakt ( Kjell) till alla människor med utländska bakgrund som vill schakta sina tomt .
Tyvärr i byggbranschen finns gott om rasistiska åsikter och tankar bland Svenska byggare och när jag ringer eller maila till någon / något Svensk företag de beter sig väldigt dumt vilket gör att jag få dåligt intryck och vägra går vidare med dem.
Men Kjell är bäst utan protest.
 
  • Gilla
Danne12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.