Svar 2 165mm
Kan en batteridriven cirkelsåg verkligen jämföras med en nätansluten , jag är tveksam men nyfiken.

Efter 20 år som snickare så är jag i alla fall redo och prova , har provat tidiga cirkelsågar med batteri för många år sedan och dom var inget och ha .

Har också utöver all byggprojekt hemma en trädgård som skulle behöva lite omvårdnad , så jag har gått och sneglat på ryobis one+ häcksax och grästrimmare och vad våre inte bättre att få börja sammla ihop ett nytt verktygs system med samma batteri och laddare .

Skulle också gladeligen försöka knåpa ihop en liten recension om cirkelsågen i forumets verktygsdel.
 
Svar: cirkelsågen RWSL180M är 150 mm i diameter.
Svar 2: Ryobi Revolution Cirkelsåg One+ är 165mm i diameter.

Sen jag förlorade min cirkelsåg för 2 år sedan som gick på batteri så har jag svurit på sladd och klinga på fel sida (enligt mig) så den här chansen vill jag inte missa.

Har varit sugen på Ryobi ett tag nu sen jag testade pappas dragare som låg som smäck i handen och gillar grejen med att ha massa verktyg och några batterier (plonkan gillar d med ;) )

Har så många projekt åt vänner och släkt i sommar så har börjat spana in ny utrustning nu så det blir roligare att jobba :)
 
RWSL180M : 150 mm i diameter.
Ryobi Revolution Cirkelsåg One+ : 165mm i diameter.

Har lånat pappas cirkel i flera år nu och den är inte i riktigt samma skick som när jag lånade den. Skulle vara perfekt att äntligen kunna lämna tillbaka den och samtidigt bjuda in till mitt altanbygge... med varsin cirkel :)
 
Svar: cirkelsågen RWSL180M har en klinga som är 150 mm i diameter.
Svar 2: Ryobi Revolution Cirkelsåg One+ har 165mm klinga

Har en massa projekt att göra på huset. Garaget ska isoleras och ny panel. Ska bygga en trappa från balkongen till altanen. Ett tak över källardörren, mm. Så jag har stort behov av denna såg, den kommer få gå varm hemma hos mig. Äger idag ingen elektrisksåg, så alla projekt får jag ta när jag har möjligheten att låna en eller såga för hand. Detta är jobbigt då man inte bara kan gå ut och spontan bygga när man får tid över. Har sneglat lite på ryobi och varit sugen på att att börja samla på deras verktyg. Detta hade varit den perfekta starten på att börja skaffa deras sortiment.
 
Nu var ni allt luriga! Rätt svar är 150 mm.

Anledningen till att just jag ska vinna cirkelsågen är att vi nyss har flyttat till hus och har allehanda olika stordåd planerade runtom i hemmet, inne och ute.
Min sambo gör sitt allra bästa för att fylla upp hemma-maskinparken i garaget (han har liksom skaffat en LÖDSTATION!) och det vore kul att smyga dit en cirkelsåg en dag och se om han märker nåt!
 
150mm

Dels behövs en cirkelsåg till altanbygge och garagebygge. Batteridriven vore dessutom perfekt till när man är ute i skogen och jobbar med åtlar, vakkojor, torn och sånt.

Utöver det har Ryobi nu en chans att övertyga oss om att det är kvalitét och användbarhet som gäller, att dom inte är ett budgetmärke.
 
Svar: 2 - 165mm

Det hade varit super om vi vunnit denna cirkelsåg. Vi har inte införskaffat någon egen än utan lånat vår grannes men det är ju inte alltid de är hemma. De är oftast inte hemma när man som mest skulle behöva den.
 
Är en riktig Ryobifantast, svaret är 150 mm, men antar att ni syftar på nya sågen så säger 2. 165mm.

Jag har den med 150 klingan idag, vilket har fungerat bra enda fram tills den tappades och klingskyddet sprack, den är även lagad i sladden så jag är i behov av en ny trotjänare!

Med vänlig hälsning, Daniel
 
Svar 2 165mm
Vore kul att testa en Batteridriven cirkelsåg.Har kvar uterum och en farstukvist att bygga till huset.Och där skulle den få bekänna färg
 
Som alla skriver är svaret på den nya Cirkelsågen 2. 165 mm.

Men sågen RWSL180M finns ju inte på hemsidan då den heter RWSL1801M och har en klinga på 150mm.

Jag äger redan sticksågen, 2 skruvdragare, borrmaskin, multivertyget OCH RWSL1801M, supernöjd och köper jag nya saker så är det ONE+ som gäller, MEN gamla cirkelsågen borde man få byta in mot den nya för den är jag är missnöjd med, den är alldeles för klen och har får dåligt vridmoment, så jag skulle välkommna att få byta den mot denna nya modell.
 
Hej,
RWSL1801M verkar ha en 150mm klinga och P507 har en 165mm klinga och en P506 har en 140mm skiva. Jag tror det är en P506 som menas vilket gör att svaret blir: X=140mm

Anledningen att jag vill vinna är att vi (sonen och jag) snickrar på en bod och där finns inte tillgång till el MEN vi har en batteridriven skruvdragare som sonen envisas med att använda hela tiden. Jag får såga med fogsvansen men då hinner jag inte arbeta lika fort som sonen. Med en cirkelsåg kan jag nog hålla samma fart som sonen.
 
Svar 2 165mm
Sommarstuga utan el, nötande med fogsvans.
Hav förbarmande, 75 kvm golvspån ska in under en vecka i sommar, sen kommer familjen........:confused:

Kan ladda i byn, medan förnödenheter införskaffas
 
RWSL180M är 150 mm.
Svar 2 för 165 mm Ryobi Revolution Cirkelsåg One+

Batteridriven cirkelsåg är verkligen något jag saknar i min vertygspark. Smidig och lättanvänd verkar den vara, kommer använda den direkt när jag ska bygga en ny kaninbur utav MDF skivor :)
 
150 mm enligt texten.

Vi har precis köpt ett fridtidshus vilket vi är överlyckliga över!!!
Men det är mycket som skall göras och det kostar i början.
Att vinna en cirkelsåg är ju en riktigt bra start nu när vi skall dra igång med arbetet på semestern.
 
Som så många redan påpekat så är klingans diameter 150mm enl. produktspecifikationen, så mitt svar får bli en helgardering med 1X2 samt 150mm... :)

Ang. motivationen så blir mitt svar ca 250mm - det är nämligen längden på strömkabel till min befintliga klinga efter att svärfar lånade den och lyckades med konststycket att såga av sladden, och med en batteridriven klinga så är jag helgarderad mot framtida missöden med strömkablar! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.