Ser samma tendenser med min. I morse och igår noterade jag även att den bara klippte ca 45 min för att sedan återgå till laddaren. Gick ut i efter några minuter i morse för att kolla laddningen och såg att batteriet stod på 56%. Lite väl höga säkerhetsmarginaler.
 
Elkludde skrev:
Peternicklas Satsa på dom verkliga problemen som finns nu , låt leksakerna och uppfinningar vänta.tills dom viktiga funktionerna är fixade,för den användare som köpt för att klippa gräset med enkla och fungerande inställningar
Dessutom:
- Kom med uppdateringar efter hand som dom är färdigtestade så vi inte behöver vänta i 1-2 år på förbättringar.
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Angr77 skrev:
Bara för att fatta vilken version som min 796E kör...så lyckades jag filma...(man får ju en hel generös sekund på sig att avläsa ver på display fönstret) och sedan klippa ut en bild av display fönstret. Detta innebär att jag har version 11.5..,va! :)


[bild]
ha du ett fel på den nya versionen så tar den den gamla,om man kikar i fönstret när du håller på on så kan du se om det är den nya eller gamla som den tar
 
Väldigt irriterande att zon-programmet avbryts när den krockar in i ladd-stationen direkt. Känns ju verkligen som att de inte testat det. Har exakt samma problem när jag uppdaterade.

Är det någon som har tidigare firmware som man kan ladda hem och köra istället? @polestar? @Trilenium?

Har letat runt rätt mycket efter custom firmware men hittar ingenting. Har kollat igenom filerna som man får av Worx och det går nog ganska smidigt att fråga roboten om vad man vill. db297.pck är egentligen bara en konkatinering av alla web-filer. Ska testa att ändra lite på json-endpointen för ajax-anropen (rad 1606) för att se om det går att göra anrop från en annan ip-adress än localhost.
 
Jag har inte uppgraderat ännu - blev osäker på version på min 796E då man blir lite förvirrad när versions numret endast visas under 1 sekund, Landroid kallar också sin version 1.21 på webben etc -så då börjar man ju undra och felsöka vilka siffror som egentligen visades på displayen...

Landroid borde kalla sin version för 12.1. Men så här i efterhand så är är ju solklart vilken version man har om man vet var man ska kolla när maskinen startar upp. Jag hade 11.5. De första siffrorna längst ned beskriver versions numret följt av ett datum.

Ska uppgradera i dag till 12.1
 
polestar skrev:
Den nya programvaran för WG796 v12.1 fungerar sämre för mig än den gamla när jag använder zoner (såg på forumet att jag inte är ensam om det). Den backar ut (lite längre än med förra programvaran) och sen svänger den ut i en liten vinkel och krockar med laddstationen, backar/vänder och därefter börjar den klippa utan att försöka följa kabeln till någon zon. Om jag tar bort zonerna så fungerar den utmärkt (backar ut och svänger ut med tillräcklig vinkel - men då blir det ju ingen zon-klippning).

Med den förra programvaran (där den stängde av sig lite då och då i laddstationen) backade den inte ut lika långt så den krockade snett i sidan (vid bärhandtaget) på laddstationen, men det fungerade med zonklippning (avgörande med tanke på hur min gräsmatta ser ut).

Har ingen extra-kablel vid laddstationen (eller på annan plats) och den har fungerat bra med förra programvaran (utom att den stänger av sig ibland i laddstationen).

Något tips?

För min del så är bristerna i den gamla programvaran mindre allvarliga än bristerna i den nya programvaran. Så jag kan hoppas att det går få tag på den. Tänkte felanmäla på måndag (lite förundrad över att så pass enkla användningfall inte testats).
Det är lika för mig stänger av sig i ladd staionen ingen förändring mot gamla programet.
 
Jag ändrade hela min slinga och gjorde vägarna mellan zonerna supersmala för att unvika att de hittade mellan zonerna av misstag. Sedan uppdaterade jag. Grymt irriterande, är det någon som fått återkoppling från Worx angående zonerna?
 
Jem&Fix har nu sänkt 790e till 5995kr
 
freber skrev:
Jag ändrade hela min slinga och gjorde vägarna mellan zonerna supersmala för att unvika att de hittade mellan zonerna av misstag. Sedan uppdaterade jag. Grymt irriterande, är det någon som fått återkoppling från Worx angående zonerna?


Pratade med supporten idag gällande de nya problemen med 796E:s uppdatering. De hade inte fått in några rapporter på att det var problem med zonerna. Så det är nog bra om fler ringer in och rapporterar.
 
En funktion som saknas är att klipparen inte startar automatiskt efter ett strömavbrott. Man måste starta den manuellt då.
 
freber skrev:
Väldigt irriterande att zon-programmet avbryts när den krockar in i ladd-stationen direkt. Känns ju verkligen som att de inte testat det. Har exakt samma problem när jag uppdaterade.

Är det någon som har tidigare firmware som man kan ladda hem och köra istället? @polestar? @Trilenium?

Har letat runt rätt mycket efter custom firmware men hittar ingenting. Har kollat igenom filerna som man får av Worx och det går nog ganska smidigt att fråga roboten om vad man vill. db297.pck är egentligen bara en konkatinering av alla web-filer. Ska testa att ändra lite på json-endpointen för ajax-anropen (rad 1606) för att se om det går att göra anrop från en annan ip-adress än localhost.
Denna firmware var den första som släpptes på nätet, så har tyvärr inte den gamla.
 
peternicklas skrev:
mattiasj78 skrev:
Hepp. Min uppgraderade 796:a har hittats avstängd i laddaren 2 ggr idag :(

Frågan är om det är något hårdvarufel som behöver åtgärdas, eller om det möjligen kan vara förorsakat av det faktum att vi har några meter av ändarna på gränstråden ihopvirad under laddaren?
INGEN kabel på det viset. Ta istället och lägg den dubbel rakt ut på gräsmattan. Likt när man drar till en ö.
Har nu dragit om kabeln enligt förslag, och den dör fortfarande i laddaren. :(
IMG_1013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fredrik Levin skrev:
Pratade med supporten idag gällande de nya problemen med 796E:s uppdatering. De hade inte fått in några rapporter på att det var problem med zonerna. Så det är nog bra om fler ringer in och rapporterar.
Detsamma gäller oss som fortfarande har problem med att den stänger av sig i laddaren. Det måste ju bli prio 1 att se till att den klipper öht.
 
mattiasj78 skrev:
Har nu dragit om kabeln enligt förslag, och den dör fortfarande i laddaren. :(
[bild]
När du lägger sådana öglor så spika dom i samma spik,en slinga för ingående och en för utgående,dom måste ligga intill varandra,så datorn förstår att det är en tråd för in o en för ut den jobbar med
 
Elkludde skrev:
När du lägger sådana öglor så spika dom i samma spik,en slinga för ingående och en för utgående,dom måste ligga intill varandra,så datorn förstår att det är en tråd för in o en för ut den jobbar med
Hur det relaterar till att den stänger av sig själv medan den står stilla i laddaren övergår mitt förstånd...

Hur som helst tackar jag för tipset och testar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.