nauleem skrev:
Funderar på att uppdatera min WG796E till den senaste mjukvaran. Är det någon som uppdaterat sin klippare som upplever någon skillnad när det gäller problematiken kring att den drar åt höger?
Snarare att den dra åt vänster lite fortfarande, men mindre än innan. Spelar dock ingen roll för min del gällande klippresultatet. :)
 
  • Gilla
nilsnorr
  • Laddar…
Jag har försökt att uppdatera med WG796E med den senaste programvaran.
Har gjort allt enligt instruktionen, laddat ned uppdateringen på en USB-sticka, tagit ur batteriet, stoppat i USB-stickan och satt i batteriet igen.
Problemet är att med USB-stickan i i maskinen så vägrar den att starta (när jag trycker på On/Off-knappen). Tar jag ur stickan igen så startar den som vanligt.
Tacksam för tips!!
 
eje64 skrev:
Jag har försökt att uppdatera med WG796E med den senaste programvaran.
Har gjort allt enligt instruktionen, laddat ned uppdateringen på en USB-sticka, tagit ur batteriet, stoppat i USB-stickan och satt i batteriet igen.
Problemet är att med USB-stickan i i maskinen så vägrar den att starta (när jag trycker på On/Off-knappen). Tar jag ur stickan igen så startar den som vanligt.
Tacksam för tips!!
Formatera Stickan först till fat32 och lägg därefter in de båda filer på Stickan som krävs för uppdateringen! Funkade så för mig! :)
 
Tack, men det är FAT 32 på stickan. Formaterade för säkerhetskull om den, men det gör ingen skillnad.
 
eje64 skrev:
Jag har försökt att uppdatera med WG796E med den senaste programvaran.
Har gjort allt enligt instruktionen, laddat ned uppdateringen på en USB-sticka, tagit ur batteriet, stoppat i USB-stickan och satt i batteriet igen.
Problemet är att med USB-stickan i i maskinen så vägrar den att starta (när jag trycker på On/Off-knappen). Tar jag ur stickan igen så startar den som vanligt.
Tacksam för tips!!
1.Du måste packaupp den nerladdade filen innan du lägger den på usb.
2. On knappen måste hållas in ca 10 sec innan den startar.

Om du gjort detta och det inte hjälper testa med att annar usb
 
peternicklas skrev:
Rangordna vilka ni tycker är viktigast.
• Randomize the turn after exit from the charging station
Det kan säkert i vissa fall vara bra med en slumpmässighet här, men jag vill kunna bestämma så att det blir samma avstånd och vinkel varje gång. Detta för att underlätta för klipparen att hitta ut på rätt sätt.
 
  • Gilla
polestar
  • Laddar…
nauleem skrev:
Funderar på att uppdatera min WG796E till den senaste mjukvaran. Är det någon som uppdaterat sin klippare som upplever någon skillnad när det gäller problematiken kring att den drar åt höger?
För er som uppgraderat till senaste mjukvaran...vad står det för siffror vid start på displayen?
 
Preben Bogeballe skrev:
1.Du måste packaupp den nerladdade filen innan du lägger den på usb.
2. On knappen måste hållas in ca 10 sec innan den startar.

Om du gjort detta och det inte hjälper testa med att annar usb
Tack! Nyckeln till att lyckas vara att hålla in On knappen i 10 sekunder! :)
 
Angr77 - Senaste mjukvaran för 796E står det 12.1.

Räkna dock bort möjlighet att används zon-klippning, eftersom den krockar med laddningsstationen 10 av 10 ggr och sedan tycker det är lika gott att börja klippa som vanligt utan bry sig om zon. Den har dock inte stängt av sig i laddaren med nya programvaran. Om man stänger av zonklippning så funkar den som vanligt.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
polestar skrev:
Angr77 - Senaste mjukvaran för 796E står det 12.1.

Räkna dock bort möjlighet att används zon-klippning, eftersom den krockar med laddningsstationen 10 av 10 ggr och sedan tycker det är lika gott att börja klippa som vanligt utan bry sig om zon. Den har dock inte stängt av sig i laddaren med nya programvaran. Om man stänger av zonklippning så funkar den som vanligt.
Helt korrekt! Och då undrar man om de ens testar programvaran? För detta är ett uppenbart fel som skapades, inte något som var problem innan. Det borde finnas lite beta-testare. Jag kan lätt ställa upp för en mindre peng om de är intresserade. ;)
 
Trilenium skrev:
Helt korrekt! Och då undrar man om de ens testar programvaran? För detta är ett uppenbart fel som skapades, inte något som var problem innan. Det borde finnas lite beta-testare. Jag kan lätt ställa upp för en mindre peng om de är intresserade. ;)
Jo, just denna typ av repeterbara fel i grundläggande scenarion tyder på klara brister i kvalitetsprocessen. Man kan helt enkelt inte ha testat zonklippning med senaste bygget av programvaran. Då zonklippning är en av en handfull användarval som kan göras utifrån ett fast läge (laddning) kan man inte låta bli att testa dem - måste ske varje gång före leverans (även om man inte tycker sig ha ändrat något i programvaran som borde påverka).

Det kan vara vi som är beta-testare ;-) Nåväl - om de kommer med en fix snabbt är det ingen större fara - är ju hyggligt enkelt att uppgradera.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Som systemvetare och programmerare sedan 15 år har jag lärt mig att det kan uppstå konstiga fel i andra led som man inte ens kunnat föreställa sig. Vid varje uppdrag lägger jag nu alltid till test och validering. Sedan dess har allt fungerat som det ska med den slutliga produkten/tjänsten.
 
  • Gilla
freb3r och 1 till
  • Laddar…
Bara för att fatta vilken version som min 796E kör...så lyckades jag filma...(man får ju en hel generös sekund på sig att avläsa ver på display fönstret) och sedan klippa ut en bild av display fönstret. Detta innebär att jag har version 11.5..,va! :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo, du har inte fått in 12.1.
 
Min kör inte heller rakt, men åt vänster istället. Den avviker ca 1m per 15 körda meter "rakt fram"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.