Hemmafixarlyx. Att kunna ha just den batteridrivna, smidiga cirkelsågen också, trots att man har en 25 år gammal Skil och ett 40 år gammalt sågbord och därför inte riktigt kan motivera.
Erkänner dock att det är den batteridrivna pryl jag helst vill ha just nu - minst en extra vända förbi Ryobis ställ varje Bauhausbesök.

Och rätt svar är 150 mm
 
Svaret är 150 mm och den behöver jag vill slippa handsåga allt till stug bygget
 
Hej

Svar : 165 mm (Ryobi revolution crs one+)

Jag ser förmodligen ganska galen ut när jag försöker jobba med den jag har nu. Den fungerar bara, av okänd anledning, uppochner, startar ibland, samt att klingskyddet fastnar. Jag ser ju nu när jag skriver att det verkar inte klokt. Hjälp mig! Hjälp också min fru. Det är ju en widowmaker inser jag. Jag vill inte förolyckas under en bit MFD! Jag vill bara såga!

Tack för en bra sajt!

Mvh
Peter
 
RWSL180M är 150 mm.
Svar 2 för 165 mm Ryobi Revolution Cirkelsåg One+

"Ryobi nu kör vi!"

Jag och min far ska bygga terass i sommar :)
Perfekt då han är pensionär!
 
RWSL180M 18 V Ø150 mm är klingan "Levereras med TCT-Hårdmetallklinga 150/10 mm - 18 tänder"


Då min cirkelsåg började brinna :( så står jag här nu och vill bara försvinna. Vi har precis flyttat in i nytt hus från 1945 och har massor att renovera. Taket de måste bytas men jag fick fina sommar presenten av jobbet... Du är arbetslös! Så våra drömmar om att renovera föll pladask på golvet. Så hade jag vunnit denna skulle den gå varm i virket =)
 
kontorsråttan
Rätt svar är:
42
Som alltid.
Motivering:
Äntligen en tävling man kan välja sitt eget svar och då är ju alltid 42 rätt.
 
Svar 2. 165 mm

Jag har just köpt en mdf-skiva som jag inte vet hur jag skall angripa! Med en Ryobi-cirkelsåg lär ju det problemet vara ur världen! (Och Mdf-skivan)
 
Klingan är 150 mm i diameter.

Så jag svarar X 140 m.m.
Även fast det är fel så är det närmast av de alternativ som finns att välja på, därför anser jag mig att vara en värdig vinnare av sågen (y)

(Jag har borr, slip, sticksåg , dock ingen cirkelsåg bland verktygen därför vill jag så gärna ha den då den är perfekt att kapa större virke med.)

Men kontorsråttans svar var rätt bra tycker jag :)
 
Orientexpressen
150 mm
Ett av alla projekt som jag har är att bygga flera upphöjda odlingslådor då jag har problem med ryggen och har svårt att ta mig ner på marken. Och att såga dem alla för hand fungerar inte. Med en bra cirkelsåg går det som en dans och blir färdigt på ett kick så att jag kan odla en massa godsaker i en höjd som passar mig.
 
Som redan påpekats så har en Revolution en klinga på 165mm, alltså svarsalternativ 2. Men en RVSL180M har enligt obekräftad uppgift, då den inte existerar på Ryobis hemsida, en klinga på 150mm. Vilket modellnummer en Revolution har hittar jag inte så kan inte belysa vad som kan tänkas ha gått fel i frågeställningen.

Det känns inte så kreativt att komma med samma motivering som alla andra och prata om allt som behöver göras på huset. Tillåt mig att framföra något mer originellt.

Huset kärlek ges
Många snitt ska sågas snart
Sladdlöst vore skönt
 
Med stigande ålder och avtagande krafter och ökade reparationer behöver jag en lättare såg.

Rätt svar är 150 mm
 
150 mm, eller 165 om det gäller den nya sågen, men jag gissar att man kan svara vad som helst och ändå vara med i utlottningen.

Jag har verkligen ingen bra motivering, men vet att mina stundande projekt (trappa utomhus samt tv-vägg inomhus) kräver en hel del sågande och man ser på de avklarade hemmaprojekten att fogsvansen och jag sällan är bästa kompisar. Mina övriga, få till antalet, one+verktyg skulle dessutom bli glada över att få en kompis.
 
150 mm svarar jag.

Jag vill överleva sommaren med en såg som är säkrare än min gamla trötta. Bonus är ett verktyg till min ryobi One-familj
 
S
150mm (165 om det är den nya)

I sommar ska jag och frugan bli särbos, skönt tycker båda. Jag har lovat att hjälpa till med en altanrenovering i hennes hus innan jag börjar greja i mitt eget, skulle vara skönt att ha en rejäl såg så att jobbet går snabbare.
 
Haha. 155mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.