Svar 2 165 mm
Ska renovera sommarstugan i sommar då kommer denna väl till pass :)
 
Svar: 2 165mm

Ska såga mycket skivor framöver och det vore skönt att slippa sladd!
 
Tsja, klingan på sågen (åtminstone RWSL1801M) är 150mm enlig Ryobi:

Levereras med TCT-Hårdmetallklinga 150/10 mm - 18 tänder

Varför just jag skullie behöva vinna denna sågen är solkart: jag har tröttnat på bandslipracing...

[video=youtube;F9hCPe4KNtg]https://www.youtube.com/watch?v=F9hCPe4KNtg[/video]

...och letar efter en ny utmaning. Tänk bara hur fort det skulle gå med en sparkcirkelsågcykel...

sparkcirkelsågcykel.jpg

...och när jag inte racer monstret renoverar jag en 1700-talsgård så den kommer till användning där också. Kanske lilldottern vill låna den ibland när hon lekar med sina kompisar? Tänk hur mångsidig sågen är!
 
  • Gilla
Nilatz och 2 till
  • Laddar…
Kostar den 2 200kr??? Dyrare än C6BU?
Jag vet inte hur stor klingan är. Nånstans mellan 10-20 cm.
 
kulle
Svar : 150mm
Motivering:
Är en för tillfället arbetslös inredningssnickare, kunde tidigare låna alla verktyg jag behövde från företaget, nu får jag förlita mig på gamla uttjänta verktyg bla. en värdelös skil cirkelsåg, en sladdlös cirkelsåg kan jag nog bara drömma om om inte..............:)
 
O
Klingan är enligt hemsidan 150mm

Då jag endast har Ryobi i mitt stall, så skulle den trivas väl! med många kompisar att dela kraften med!
 
Ja här var det många varianter på storleken på klingan.

Blade diameter (mm) : 150
fast den heter Ryobi RWSL1801M och inte Ryobi RWSL180M på Jula är den 150mm och där heter den RWSL180M.
Jag bygger ett hus på ca 300kvm så maskiner används kontinuerligt.
 
Rätt svar 150 mm
motivering jag skulle väldigt gärna vilja ha en sladdlös såg att prova.då jag har en av dom billigaste sladdsågarna på marknaden best tool eller något liknande.
 
kulle
kulle skrev:
Svar : 150mm
Motivering:
Är en för tillfället arbetslös inredningssnickare, kunde tidigare låna alla verktyg jag behövde från företaget, nu får jag förlita mig på gamla uttjänta verktyg bla. en värdelös skil cirkelsåg, en sladdlös cirkelsåg kan jag nog bara drömma om om inte..............:)
Svar: 2 165 mm
Efter lite eget sökande då länken kanske inte visade den egentliga sågen får jag göra en komplettering.
 
A
Rätt svar är 150 mm, så jag tror att ni bara råkat skriva 140mm i hastigheten?

Vi har nyligen börjat renovera ett fd helikopterlogement till att bli ett skönt fritidshus. Jag är en ensamstående tjej med tvillingar på 10 år, som inte riktigt kan hjälpa till med renoveringen ännu, så jag behöver så mycket hjälp jag kan få i form av div maskiner!

Hoppas!
/Maria
 
Eftersom det råder lite oklarheter kring svaret på frågan ger jag två svar.
Svar: 2, 165 mm (för Ryobi Revolution Cirkelsåg One+)

Svar på frågan om cirkelsågen RWSL180M är 150 mm.

Motivering:
På måndag 15 juni börjar vårt nya hus byggas och till detta ska vi bygga en altan. En Ryobi cirkelsåg hade varit ett ypperligt hjälpmedel för oss teoretiker att lyckas när vi ska ge oss på vårt första stora hemmaprojekt!
 
Rätt svar 150mm.

Ska bygga en ny stenkista till vår gemensamma brygga där jag bor. Då det är ca 200m till bryggan och ingen el finns tillgänglig där skulle denna batteridrivna såg bli ett perfekt hjälpmedel i byggandet.
 
Inget av alternativen är rätt, klingan är 150mm.

Den 2 juli flyttar vi in i vårt första hus, och ni vet hur det är.. Vi har nästan inga verktyg eller maskiner eftersom vi tidigare bott i en 42 kvs lägenhet och inte haft samma behov. Vi har nästan inga möbler för den delen heller, och det kommer bli några dyra månader framåt innan man fyllt ut några rum/garage.

Hoppas på vinst! Kram Fia.
 
Alt. 2 = 165mm

Ska bygga brygga i skärgården och det är nästan 100m till närmsta uttag. Den här sågen skulle lösa det problemet ������
 
Redigerat:
Det här var ju en spännande tävling med svar som spretar åt alla håll. Själv satsar jag på svar 2: 165mm
Äger den gamla modellen redan (med 150mm klinga) men den större skulle definitivt underlätta mitt färdigställande av kök+linnerum+entré när det nya ekgolvet ska på plats!
Annars röstar jag för att ni skänker sågen till Egnaledknarf - naturligtvis med kravet att han skickar en bild på sin färdigmonterade sparkcirkelsågcykel, helst med dottern på! (y)
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.