Lyfter tråden.

När startar ni badandet? Redan igång ?
Om du skulle bygga nytt. Skulle det göras på ett annat sätt ?
 
Badandet startas när det blir så varmt att "behovet" uppstår..
Denna svinkalla maj har det inte varit ens i närheten av tanke...

Möjligen hade jag gjort den något större. Mer rektangulär.
Kanske gjutit in vattenanslutningar.
 
Mycket intressant att följa ditt projekt. Jag gör en liknande variant men min minipool är gjuten i armerad betong, ca 2 x 2 meter och ca 1 meter djup. Jag har gjutit in 3 anslutningar (för säkerhets skull). Poolen följer berget på baksidan av vår trädgård och några stenar mm. Den har helt enkelt en "fri form" /grottpool design. Jag testfyllde den igår, verkar vara tät men är lite ojämn i strukturen på sina ställen. Ska slipa till ytan imorn och efter några dagars eftervattning med vattenspridaren så ska det på Primer F och sen Hidroflex. Hur länge måste den torka innan Primer osv? Sen är det ju det här med cirkulation, filter och värme. Jag har gott om plats för att lägga ut slang för solvärme men hur stark pump behöver jag? Några andra tips? Jag är total nybörjare när det kommer till poolbygge men det inte vara så komplicerat tänker jag.
 
Intressant att läsa att fler gör liknande lösningar..

Betong behöver ju torka ut rejält innan man lägger primer.
Vädret är självfallet avgörande.

Jag använder en vanlig liten dränkbar pump för cirkulationen.
Den måste ju klara tryckhöjden, men själva flödet behöver ju inte vara högt.
På returen har jag periodvis ett patronfilter monterat för att göra vattnet klarare (tillsätter flockningsmedel före).
Jag kör med ett klorfritt (aktivt syre) system för vattenkvalitén. Sällan några problem.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.