H
- make the mowing pattern more "randomised" by using different angles when hitting an obstacle.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
nilsnorr skrev:
Min klippare som är en 790E från 2015 gör aldrig några kantklippningar, som jag ställt in att den ska göra. Fler som har detta problem? står att det ska göras en gång i veckan, men det har aldrig skett..
Det kan räcka med att den stöter i något för hårt, ex, skyddskanten på laddaren, så slutar kantklippningen och börjar klippa vanligt.
 
Discharge of the battery in standby overnight is not good
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
evesve skrev:
Det kan räcka med att den stöter i något för hårt, ex, skyddskanten på laddaren, så slutar kantklippningen och börjar klippa vanligt.
förmodar om den dagen som kantklippning aktiveras är vilodag så kantklipper den inte
ställ kantklippning på nej,och aktivera den en dag när den skall klippa,krångla jag till det ?
 
Mail function that can send a notification for errors.

+1 for open source.
 
Elkludde skrev:
förmodar om den dagen som kantklippning aktiveras är vilodag så kantklipper den inte
ställ kantklippning på nej,och aktivera den en dag när den skall klippa,krångla jag till det ?
Jag bar inte läst om alla förslagen som kommit in (dom är ju på utrikiska...) men att kunna välja dag/dagar för kantklippning borde vara självskrivet (oavsett modell).
 
evesve skrev:
Jag bar inte läst om alla förslagen som kommit in (dom är ju på utrikiska...) men att kunna välja dag/dagar för kantklippning borde vara självskrivet (oavsett modell).
Under förutsättning att den dagen som du lägger in kantklippning inte är i stanby
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fick ett nytt spännande fel igår, nu stannar klipparen halvvägs längst gränstråden när den är på väg hem för att ladda sig, batteriet indikerar att det är tomt, detta uppkom några dagar efter jag bytte till nya modulen i laddstationen för 791:an, aldrig hänt innan.. någon annan som fått något liknande?
 
Elkludde skrev:
Under förutsättning att den dagen som du lägger in kantklippning inte är i stanby
Jo, men då har jag valt själv.
Jag borde kunna välja tisdag OCH fredag om jag vill.
 
Har efter en månad snart med felfri (791) funktion råkat ut för följande: "Rotor disc blocked". Pratade med supporten, den måste skickas in... Nu lovade firman där jag köpte den att de skulle ordna en ny men tråkigt ändå. Är det någon annan som råkat ut för detta? Maskinen stannar direkt då den går ut från laddaren och knivtallriken inte kan starta. Allt löper lätt o fint och om jag tvångsstartar den o samtidigt petar till tallriken med en pinne så hoppar den igång, som om det vore en gammaldags borstmotor med slitna kol.
Skulle det inte komma en uppdatering efter 0.92 även till 791an?
mvh
 
Idag klippte min 791E i hela 2 timmar och 15 minuter innan den behövde laddas! Nån som slår detta? :)
 
VauxhallViva skrev:
Idag klippte min 791E i hela 2 timmar och 15 minuter innan den behövde laddas! Nån som slår detta? :)
Måste vara en väldigt lång nedförsbacke (y)
 
peternicklas
evesve skrev:
Måste vara en väldigt lång nedförsbacke (y)
Eller knivarna i toppläget(y)
 
evesve skrev:
Jo, men då har jag valt själv.
Jag borde kunna välja tisdag OCH fredag om jag vill.
Finns nog inte möjlighet att välja antal dagar 1 är nog i programmet det borde gå att ändra med uppdata
jag tycker oxå det borde vara 2 dagar mycket göda o värme så växer det fort

släpper du den manuellt efter laddaren och trycker hem så går den till slingan och startar klipparen efter några meter,men det är ju lite bökigt hålla på med
 
Redigerat:
evesve skrev:
Måste vara en väldigt lång nedförsbacke (y)
Du får nog ta bort 1 timme-min har aldrig gått mer än 80 minuter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.