Tackar
 
power650 skrev:
Vad gör denna modifiering för nytta, ser ut att vara pcb för klippmotorn.

Detta verkar vara precis den uppdatering jag saknat, om jag fattat rätt så kan nu roboten känna av om den är innanför eller utanför gränskabeln..
Tack för det. Grusvägen sliter på kniven 😉
 
Någon som testat 2015 års modell och kan uttala sig om hur den upplevs? Gärna i förhållande till förra årets modell. Är intresserad av hur det här med att den känner av in- och utsida av slingan fungerar.
 
YES! upplever stora skillnader förbättrat rörelse mönster wifi appen
Ändrat korten i maskinen
displayen är "dummare" all info ligger i mainkortet
ska du lägga in programvara så räcker det med mainkortet
Ja den känner av om den rymmer
 
Tycker moderatorn ska låsa denna tråden och att vi startar en för årets modell
 
OpiMaza
Låsa tråden känns dumt. Men ni kan börja på en ny om ni vill istället.
 
Köpte en och efter lite strul med adress så fungerade den och har klippt bra.
Nu är dock batteriet slut, kanske urladdat av regn trots regnskydd.
Outl1 säger svarade att min garanti, köpt 21 april 2015, hade gått ut och jag kan beställa nytt batteri.
Har påpekat att det står att det är 1 års garanti och snabb service för det är i Sverige. Svaret blev att jag skulle hitta felet själv och att de har 4-5 veckors hanteringstid. Stämmer alltså mycket dåligt med hemsidans fina ord.
Nu vägrar de svara på mina mail om hur vi hanterar garantiåtagandet. Som ni förstår blir man mycket tveksam till Outl1 och jag kommer inte att köpa något där igen.
 
Du är inte den första att vara missnöjd med Outl1.
Oavsett tillverkargarantier ger Konsumentköplagen dig 3 års reklamationsrätt i vilken de 6 första månaderna ger dig som kund ett mycket starkt skydd. Alla fel som uppträder första halvåret anses som ursprungliga och säljaren har inget att säga om saken.
Alla seriösa företag följer konsumentköplagen men Outl1 verkar inte vara ett av dem.
 
B
quick skrev:
[länk]

Där har du mer att ta tag i, ifall lusten faller på.
Svarade just på ovanstående, i tråden ovan. Garantin gäller tyvärr inte när kunden som ovan gjort egna ingrepp i varan, och inte heller när dessutom mer än 1 år gått sedan köpet, eftersom vår garantitid är 1 år (under förutsättning att man inte gjort egna ingrepp i varan). Om kunden både gjort egna ingrepp och garantitiden dessutom är slut, så måste vi tyvärr debitera en liten avgift för att täcka våra kostnader för arbetet med att åtgärda de problem som uppkommit. Beklagar detta!

Joacim, VD på outl1.se
 
Vill köparen åberopa sina rättigheter enligt KKöpL så är det viktigt att reklamation görs. Meddelandet ska lämnas till säljaren och det inom skälig tid. Om medelandet lämnas inom två månader efter det att köparen har upptäckt felet så är det inom skälig tid. Det rekommenderas att lämna meddelandet skriftligt på grund av att det är lättare att bevisa vid eventuell tvist, men muntligt är även det gällande trots att bevisläget för om det har lämnats och om det var inom skälig tid är betydligt svårare. Det är viktigt att tydligt beskriva felet och hur det yttrar sig i meddelandet.
Köparen har tre år på sig att reklamera ett fel från dagen man fick tillgång till varan. Reklamationen ska lämnas till säljaren. Om säljaren hänvisar till t.ex en tillverkare så kan köparen välja att vända sig direkt till tillverkaren om det är fördelaktigare för honom. Säljaren har en ovillkorlig plikt att ta emot reklamationen enligt denna lag. Om säljaren skulle ha upphört med verksamheten så har köparen en rättighet att reklamera direkt till någon i tidigare led (se vidare 46 §).
Medelandet med reklamationen sänds på mottagarens (säljaren) risk, och kan alltså åberopas även om det försenas, förvanskas eller inte kommer fram. Se 47 §.
 
Suck!
Även jag har problem med Tianchen S-520 WiFi.
Är det någon som vet hur man löser problemet att den går in mot laddstationen och försöker forcera sig vidare och till slut slår av sig helt? Jag har haft maskinen 3 veckor och från början klippte den på Auto. Sedan lade jag in tider för klippning och nu vill den inget alls längre. Har försökt nollställa den, men det verkar inte fungera.
Har försökt med kontakt med supporten på Outl1.se och de hänvisar till Infocare. Infocare har ingen support på den här klipparen, de gör bara installationerna.
Någon initierad här som kan hjälpa till?
Det är 2015 års modell såvitt jag förstår.
 
Förstår inte vad du menar
 
Såhär:
Jag har försökt nollställa allt och sedan sätta maskinen på Auto. Den går då in i laddstationen med ett "klonk" och backar sedan några cm för att sedan gå in mot laddplåtarna igen. Där fortsätter maskinen att driva bakhjulen som hela tiden rullar mot underlaget, antingen tills jag manuellt slår av den, eller tills den börjar pipa och säga att kantlinjen är trasig. (Vilket den inte är.) Det verkar som om den vill fortsätta att följa linan bakom laddstationen. Någon gång har den faktiskt lyckats backa så långt att den med viss möda svängt och donat tills den kommit åt linan bakom laddstationen. Den har då lyckats ta sig förbi den där triangeln eller rektangeln man ska göra av linan innan den går tillbaka in i laddstationen.
Hoppas det blir mer begripligt...
 
Om du ställer klipparen manuellt i laddstationen laddar den då? Låter som den inte får kontakt med laddstationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.