Nicke Nyfiken skrev:
Man måste ha minst 1,5-2 meter slinga som går rakt in i laddstationen. Så det går aldrig att ha en sväng precis innan laddstationen. För övrigt går det bra att dra utslingan direkt åt vänster bakom laddstationen.
Jag har ca 2 dm raksträcka och det funkar. Man får ta ut svängen lite med slingan och då går det fint. Det är bara prova och justera tills det funkar.
 
T.o.m. detta fungerar utmärkt (placering av tråd/laddare)
WORX Laddare.jpg
 
Nicke Nyfiken
Rj skrev:
Jag har ca 2 dm raksträcka och det funkar. Man får ta ut svängen lite med slingan och då går det fint. Det är bara prova och justera tills det funkar.
Menar du att slingan går 90 grader åt något håll bara 2 dm innan laddstationen?
Förklara gärna för jag fattar inte hur du menar.
 
Spelar det någon roll om slingan för begränsningstråden går medurs eller moturs? Hur ska den veta åt vilket håll den ska svänga när den backar ut ur dockningsstationen?
 
Hur lång begränsningskabel har ni? Behöver 245m för 796:an alt 225m om jag skippar en plätt.
 
peternicklas
nauleem skrev:
Spelar det någon roll om slingan för begränsningstråden går medurs eller moturs? Hur ska den veta åt vilket håll den ska svänga när den backar ut ur dockningsstationen?
Har betydelse, lär i manualen hur den ska installeras.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
johank skrev:
Hur lång begränsningskabel har ni? Behöver 245m för 796:an alt 225m om jag skippar en plätt.
Jag har c:a 275 m.
 
Ok på vilken maskin?
 
peternicklas
johank skrev:
ok på vilken maskin?
794e
 
Ok, är du intresserad av att upplysa mig?
 
nauleem skrev:
Ok, är du intresserad av att upplysa mig?
Knyt ihop ändarna närmaste vägen enligt bilden... :)
evesve skrev:
T.o.m. detta fungerar utmärkt (placering av tråd/laddare)
[bild]
 
Vilket är minsta avstånd mellan slinga och en mur man kan hålla för en 790?
 
Redigerat:
peternicklas
mype skrev:
Vilket är minsta avstånd mellan slinga och en mur man kan hålla för en 790?
Raksträcka mellan 20 - 25 cm. I samband med en sväng runt 30 - 35 cm. här får man prova sig fram.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Menar du att slingan går 90 grader åt något håll bara 2 dm innan laddstationen?
Förklara gärna för jag fattar inte hur du menar.
Ja, den gör en 90 graders sväng precis innan laddstationen. Jag hoppades på att jag kunde lägga slingan åt andra hållet istället (så att den följer tråden medsols tillbaka till laddaren för då hade den fått en bättre raksträcka in mot laddstationen). Nu går det ju inte att byta rikning på slingan så jag provade att lägga den med kort raksträcka vilket fungerade efter lite injustering. Se skiss hur det ser ut.
Picture 2015-06-06 11_41_24.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken
  • Laddar…
Hej! Har funderat på att köpa WG790E. Har en ca 500 kvm gräsmatta. Såg att denna modell finns på netonnet för 6990. Vilket verkar vara ett bra pris. Men är lite fundersam eftersom clas ohlsson sluta sälja den.
1. Hur blev det med uppdateringen, funkar de bra nu?
2. Jag har mycket buskar, sandlåda, träd m.m. på tomten, klara denna av det bra?
3. Kan den gå över plattor?
4. Behöver den tak över laddstationen?
5. Hittade Gardena R50Li för nästan samma pris (hos eon), bättre eller sämre än worx? Och i så fall varför?
 
  • Gilla
Silverridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.