Raine_ph skrev:
Hej!
Jag har läst och läst i detta forum gällande köp dock inte hittat det jag letar efter.
Jag ska köpa en worx. Har en tomt på 1400kvm. På tomten har jag hus, bod, carport, grusparkering och två blomsterarrangemang som är bananformade á20kvm. Total klippyta ca 900-1000kvm.
Räcker det med en 1000kvm eller måste jag gå upp på 1500kvm?
beror mycket på hur du göder,och många krumbukter stopp o vändningar så tar det lite mer på tiden troligen räcker 1000 m2,men det är inte fel att ha marginal,klipparen bör vara längre då
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
tack, får nog bli 796:an, hur fungerar det med WiFi uppkopplingen, vet inte om jag har alldeles bra uppkoppling i alla hörn på tomten.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Som elkludde skriver! Även klipphöjd spelar roll då motstånd minskar desto lägre man har. I början klippte min maskin 65 minuter före laddning. Nu rullar den på i 80 min på 4 cm gräs.
 
johank skrev:
tack, får nog bli 796:an, hur fungerar det med WiFi uppkopplingen, vet inte om jag har alldeles bra uppkoppling i alla hörn på tomten.
Jag köpte en wifi booster som jag placerade i uterummet och det har fungerat kanon. Hade innan dess problem med täckning i hela trädgården. Finns en manual som jag skrev tidigare om hur du kan komma åt klipparen via "appen" utanför ditt eget wifi-nätverk!
 
har också en wifi förlängare på baksidan i uterummet men kanske kan sätta en på framsidan också, det är inga problem att koppla upp klipparen till fler interna nät? min förlängare fungerar så iaf att man ser den som en egen anslutning men väl ansluten så fungerar det som vanligt och man kommer åt alla högtalare/nas diskar etc kopplat på "huvudnätet"
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Sådan anslutning kör jag också och det fungerar jättebra!
 
  • Gilla
johank
  • Laddar…
peternicklas
johank skrev:
har också en wifi förlängare på baksidan i uterummet men kanske kan sätta en på framsidan också, det är inga problem att koppla upp klipparen till fler interna nät? min förlängare fungerar så iaf att man ser den som en egen anslutning men väl ansluten så fungerar det som vanligt och man kommer åt alla högtalare/nas diskar etc kopplat på "huvudnätet"
Det bästa är om alla är på samma subnät. Kan bli vissa problem annars. Finns ju knappen för sammankoppling som man med fördel använder. Då kopieras alla information som beövs till acesspunkten.
 
Har en smal grässtump i ena änden av trädgården och undrar därför vilken den minsta radien i en U-sväng är som en 796E klarar av.
 
Hmm, min granne hann före mig. Han har köpt en Landroid M. Men det borde väl inte vara några konstigheter om jag också köper en? De kommer aldrig gå närmre än två meter från varandra, eller finns det risk för störningar?
 
peternicklas
Exile82 skrev:
Hmm, min granne hann före mig. Han har köpt en Landroid M. Men det borde väl inte vara några konstigheter om jag också köper en? De kommer aldrig gå närmre än två meter från varandra, eller finns det risk för störningar?
Ska fungera bra.
 
nauleem skrev:
Har en smal grässtump i ena änden av trädgården och undrar därför vilken den minsta radien i en U-sväng är som en 796E klarar av.
När den går efter begränsningsslingan hem tycker jag att den inte klarar mycket mer än 90 grader, då den åker med nosen väldigt mycket utanför tråden. Så man får göra två 45 grader vinklar ifall det ska fungera. Om den är ute och klipper så ska det nog inte vara problem med att det är lite tajt.
 
Redfan skrev:
Det här taket finns att köpa på Jula för 799:- Bara att skruva ihop och ställa på plats.
[bild]
Är det någon här som har lagt upp sin slinga så här, så att klipparen kör in mot laddstationen som på bilden ovan, istället för att ha den "längs med" slingan? För egen del skulle det här vara optimalt om det fungerade, då kan jag ha laddstationen under altanen.
 
Nicke Nyfiken
nauleem skrev:
Har en smal grässtump i ena änden av trädgården och undrar därför vilken den minsta radien i en U-sväng är som en 796E klarar av.
Generellt är det minsta avståndet mellan trådarna ca 60 cm om klipparen ska kunna klippa på ytan. Men du får nog utveckla din fråga lite mer om någon ska ha en chans att svara sanningsenligt. Vad är det för mått på den smala grässtumpen? Längd, bredd och form? Varför ska du ha gräsklipparen att göra en u-sväng?
 
Nicke Nyfiken
Exile82 skrev:
Är det någon här som har lagt upp sin slinga så här, så att klipparen kör in mot laddstationen som på bilden ovan, istället för att ha den "längs med" slingan? För egen del skulle det här vara optimalt om det fungerade, då kan jag ha laddstationen under altanen.
Man måste ha minst 1,5-2 meter slinga som går rakt in i laddstationen. Så det går aldrig att ha en sväng precis innan laddstationen. För övrigt går det bra att dra utslingan direkt åt vänster bakom laddstationen.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Man måste ha minst 1,5-2 meter slinga som går rakt in i laddstationen. Så det går aldrig att ha en sväng precis innan laddstationen. För övrigt går det bra att dra utslingan direkt åt vänster bakom laddstationen.
jag har provat med 1 meter in och det funka rför mig prova
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.