Nicke Nyfiken skrev:
Jag har gjort precis som det står i installationsmanualen och lagt båda trådarna tillsammans i varje pinne ut till öarna. Inga problem :)
jag har provat både att ha tillsammans och delade ingen skillnad
 
Idag fick jag nog, min 796E reklamerades. Inte nog med att den inte klarar två gränsande grannar med HQ med 1-1,5 meter oklippt yta på långa sträckor som följd, meningen försvinner liksom. Laddningen slutade att fungera och då blev det nog, synd på en i övrigt fin maskin. Clas Ohlsson kan kundvård, märlorna och tråden brydde de sig inte om utan tog tillbaka den utan knorr. Det blir att klippa på gammalt vis igen till en lösning på störande grannar ordnas. Kan inte kräva att båda grannarna ska anpassa sig efter min maskin.
 
Hur är det egentligen? Finns det någon ultraljudssensor på WG796E? Informationen är lite olika på olika källor.
 
peternicklas
nauleem skrev:
Hur är det egentligen? Finns det någon ultraljudssensor på WG796E? Informationen är lite olika på olika källor.
Nej, det finns det inte. Skulle komma en modell med ultraljudssensor men den har blivit försenad. Worx_Landroid_M1000i_WG796E.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas skrev:
Har för mig att jag läst något som sa att fr.o.m. 2015 så får ingen klippare störa ut en annan. Får se om jag hittar detta någonstans.
Hur ska man kunna garantera det? Enda chansen är om det upprättas en gemensam standard på något sätt, och det är nog ganska långt borta för diverse kinafabrikat och liknande. Annars är det ju helt omöjligt att garantera att din slinga inte stör någon annan. Om någon tillverkar en klippare som är känslig för de frekvenser du använder, ska du då genast stänga av din klippare och invänta uppdatering som löser problemet?

En bekant köpte f.ö. en Worx för ett tag sedan, trots bekanta som varnade honom. En WG790E ser det ut att vara. Efter en tid kantad av diverse problem lämnade han in den för byte av kretskort och laddregulator samt mjukvaruuppdatering. Det tog inte ens en dag efteråt innan han skrev på Facebook att den måste lämnas in igen för den fungerade ändå inte som den skulle. Citat: "Har inte fungerat en enda gång". Men billig var den!
 
peternicklas
MartinP666 skrev:
Hur ska man kunna garantera det? Enda chansen är om det upprättas en gemensam standard på något sätt, och det är nog ganska långt borta för diverse kinafabrikat och liknande. Annars är det ju helt omöjligt att garantera att din slinga inte stör någon annan. Om någon tillverkar en klippare som är känslig för de frekvenser du använder, ska du då genast stänga av din klippare och invänta uppdatering som löser problemet?
Är redan reglerat i maskindirektivet. I detta fall så är det HQ som bryter mot detta direktiv, samma sak gäller för Bosch m.fl.
 
peternicklas
MartinP666 skrev:
Hur ska man kunna garantera det? Enda chansen är om det upprättas en gemensam standard på något sätt, och det är nog ganska långt borta för diverse kinafabrikat och liknande. Annars är det ju helt omöjligt att garantera att din slinga inte stör någon annan. Om någon tillverkar en klippare som är känslig för de frekvenser du använder, ska du då genast stänga av din klippare och invänta uppdatering som löser problemet?

En bekant köpte f.ö. en Worx för ett tag sedan, trots bekanta som varnade honom. En WG790E ser det ut att vara. Efter en tid kantad av diverse problem lämnade han in den för byte av kretskort och laddregulator samt mjukvaruuppdatering. Det tog inte ens en dag efteråt innan han skrev på Facebook att den måste lämnas in igen för den fungerade ändå inte som den skulle. Citat: "Har inte fungerat en enda gång". Men billig var den!
Så förövrigt 2 st. HQ/Gardenaägare som hade lite problem. Inte visste jag att deras klipapre ska vara fyllda med vatten, är det en ny egenskap hos HQ/Gardena? Kan inte förstå varför du ska sprida skit till en kommentar som handlar om något helt annat!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Post raderad

//Moderator


§ 4.4 Visa respekt och hjälp till om du kan
Diskutera sakfrågor utan att brusa upp eller gå till personangrepp. Det är naturligt att ha olika åsikter.

§ 4.5 Använd ett vårdat språk
Till exempel innebär det att vi inte använder svordomar.
 
Redigerat av moderator:
peternicklas
MartinP666 skrev:
Om det nu finns sådan information, varför inte länka till den? Eller citera, hänvisa till korrekt paragraf, vad som helst? Har inte sett dig presentera källor för ett enda påstående du kommit med, oavsett vad diskussionen handlat om, så även om du skulle hitta ett korn av sanning någon gång försvinner det ju bland all rappakalja. F.ö. så är det ju inte nödvändigtvis HQ:s fel om en Worx-maskin blir störd, det är bara något som du antar utan att veta. Som vanligt. Om inte, presentera konkret fakta bakom det du påstår!



Efter all skit du spridit här på forumet är du kanske inte riktigt rätt person att uttala dig. Men jag har förstått att du vill att man helst ska prata om Landroidar som fungerar bra, problemen ska sopas under mattan och bagatelliseras så gott det går. Tråden handlar plötsligt inte om Landroid 2015-modeller?
Det går att söka efter maskindirektivet på Internet, du vet, genom att använda Google!
Sedan kan du ju läsa lite i denna tråd. https://www.byggahus.se/forum/newreply.php?do=newreply&p=2244489 , räcker den som källa? Innan du skriver en massa skit om Landroid, så kan du ju läsa lite om problemen med HQ i länken som bifogades. Finns tydligen ingen riktig support samt att det tar 2 veckor för en mjukvarauuppdatering som kanske även kostar en slant.
 
Redigerat:
Post raderad

//Moderator


§ 4.4 Visa respekt och hjälp till om du kan
Diskutera sakfrågor utan att brusa upp eller gå till personangrepp. Det är naturligt att ha olika åsikter.

§ 4.5 Använd ett vårdat språk
Till exempel innebär det att vi inte använder svordomar.
 
Redigerat av moderator:
peternicklas
nikbei skrev:
Idag fick jag nog, min 796E reklamerades. Inte nog med att den inte klarar två gränsande grannar med HQ med 1-1,5 meter oklippt yta på långa sträckor som följd, meningen försvinner liksom. Laddningen slutade att fungera och då blev det nog, synd på en i övrigt fin maskin. Clas Ohlsson kan kundvård, märlorna och tråden brydde de sig inte om utan tog tillbaka den utan knorr. Det blir att klippa på gammalt vis igen till en lösning på störande grannar ordnas. Kan inte kräva att båda grannarna ska anpassa sig efter min maskin.
Är det nya eller gamla HQ som du har som granne. Håller på att undersöka hur det ligger till med signalstörning. Sedan kan man börja undra hur det är att vara i ett område med denna typ av signal, kan den vara farlig? Worx har alltid haft en svagare signal, i bland lite för svag men det kankse är bättre ut hälsosynpunkt. Kom en rapport om hur farlig strålning från mobiltelefon och WiFi är för barn.
http://www.stralskyddsstiftelsen.se/rad/wifi-och-tradlosa-natverk/ finns lite att läsa. Var inte denna jag menar, ska se om jag hitter den riktiga. Undrar om det finns någon undersökning om strålning från robotklipparnas slingsignal.
 
peternicklas skrev:
Kom en rapport om hur farlig strålning från mobiltelefon och WiFi är för barn.
[länk] finns lite att läsa.
Om man nu inte redan - som MartinP666 - ansåg att du hade lågt förtroendekapital, så brände du tyvärr just upp det du hade genom att som källa använda Foliehattklubben som 2013 utsågs till Årets Förvillare av Vetenskap och Folkbildning...
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
MartinP666 skrev:
En bekant köpte f.ö. en Worx för ett tag sedan, trots bekanta som varnade honom. En WG790E ser det ut att vara. Efter en tid kantad av diverse problem lämnade han in den för byte av kretskort och laddregulator samt mjukvaruuppdatering. Det tog inte ens en dag efteråt innan han skrev på Facebook att den måste lämnas in igen för den fungerade ändå inte som den skulle. Citat: "Har inte fungerat en enda gång". Men billig var den!
Tror du det är ett unikt fall att en nybliven robotgräsklipparägare är missnöjd, eftersom du vill delge det här på forumet?

Det finns mängder med besvikna och missnöjda Husqvarna/Gardenaägare också. Men det finns en väsentlig skillnad: "Har inte fungerat en enda gång. Och DYR var den" :thumbdown:
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
mattiasj78 skrev:
Om man nu inte redan - som MartinP666 - ansåg att du hade lågt förtroendekapital, så brände du tyvärr just upp det du hade genom att som källa använda Foliehattklubben som 2013 utsågs till Årets Förvillare av Vetenskap och Folkbildning...
Tror nog det är du som får äta upp hatten när jag kommer med den riktiga länken. Strålning ska respekteras och vi vet fortfarande väldigt lite om dess inverkan.
 
peternicklas skrev:
Tror nog det är du som får äta upp hatten när jag kommer med den riktiga länken. Strålning ska respekteras och vi vet fortfarande väldigt lite om dess inverkan.

Bifogade filer
Filtyp: pdf Uppkopplade-barn_stralskyddsstiftelsen2014webb_4.pdf (581.1 KB, 0 visningar)
Var det "den riktiga länken"? En PDF från samma källa?

För övrigt har jag inte uttalat mig om strålnings farlighet/ofarlighet, utan bara att all propaganda i frågan från Strålskyddsstiftelsen ska tas med en väldigt stor nypa salt och inte användas som källa av den som vill framstå som seriös.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.