Kanske kan vara en ide till en evighets tråd

Här är första tipset iallafall i Stockholm en jättefin amerikansk wadkin bursgreen såg dessutom har han sänkt priset.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ingemar O och 2 till
  • Laddar…
Ja den såg ;) ju fin ut.
Synd att jag redan har en justersåg.
 
Kan det inte vara trevligt med skärmdump av annonsen så vi kan se efter den är borttagen? :)
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Men då är det inget tips för då är den såld :)

Absolut det är bara så enkelt at jag inte vet hur man gör :surprised:
 
Lite putsning, målning, klingskydd, klyvkniv och kärlek på denna så har man en bra bordssåg för en väldigt billig peng, förutsatt att den är i bra skick mekaniskt (höj- o sänkmekanismen samt tiltmekanismen)

2015-06-01_1124.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lorpar och 2 till
  • Laddar…
Ibland tycker jag att mitt val att ha snickarbod på övervåningen inte var så övertänkt:surprised:
 
Jag köpte en likadan för ett tag sedan och är väl 80% färdig med tillsnyggandet. Stora bryderiet är att få till en klyvkniv som följer med klingan upp och ner, jag har en fix för det men den är inte monterad än.

Hursomhelst, den är delbar i mindre delar och faktiskt uppsläpningsbar till en övervåning på egen hand för en normalstark. Sen vad övervåningen tycker om 200kg såg vet jag inte.
 
  • Gilla
oxxen
  • Laddar…
ceson skrev:
Ibland tycker jag att mitt val att ha snickarbod på övervåningen inte var så övertänkt:surprised:
Min är på vinden...
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Jag tyckte att bandsågen var jobbig nog att få upp;)
 
Källaren är heller ingen höjdare om man som jag endast har en smal trappa ner, det är dessutom besvärligt att bygga om för att få mer yta...
 
En kompis till sågen

Wadkin.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Det där är en liten best. Kollade bruksanvisningen, 335kg (!) men ganska liten, 1075 långa planbord.

Tittar man lite i England säljs de för ganska mycket pengar, typ 5 till 10 gånger det i annonsen och hyveln verkar väldigt högt ansedd.
 
Redigerat:
ceson skrev:
En kompis till sågen

[bild]
Jäkla skit. Pratade med säljaren igår men hann inte köra dit. Idag var den såld...
 
Ändå bor du i samma del av landet, jag tycks alltid ha minst trettio mil till det jag vill ha:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.