Nicke Nyfiken
olofh skrev:
[bild]
Netonnet Malmö.utan begränsningskabel.är väl bara för ngn intresserad att köpa och hem o uppdatera programvaran
Förvånande att de har återtagit en två år gammal klippare. För det har inte funnits några Landroid 2.0 till försäljning sedan 2013. Men bilden stämmer med att det är en 2.0 eftersom den har silvriga hjulsidor.
 
Nicke Nyfiken
olofh skrev:
[bild]
Netonnet Malmö.utan begränsningskabel.är väl bara för ngn intresserad att köpa och hem o uppdatera programvaran
200 meter begränsningskabel och 200 plast märlor kostar ungefär 1600 kronor. Så då är man uppe kring 7100 kronor för en begagnad maskin. Låter inte som någon bra affär.

Är den dessutom två år gammal, vilket jag betvivlar, så är det en riktigt usel affär.
 
Redigerat:
Var ser du att den är 2år gammal? Detta är ju årets modell, iaf enligt streckkodslapparna på kartongen..
Märlor behövs ju inte, bara att gräva ner kabeln, och du kan lika bra använda lk kabel så tror inte det behöver vara så dålig affär som du tycker
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
olofh skrev:
Var ser du att den är 2år gammal? Detta är ju årets modell, iaf enligt streckkodslapparna på kartongen..
Märlor behövs ju inte, bara att gräva ner kabeln, och du kan lika bra använda lk kabel så tror inte det behöver vara så dålig affär som du tycker
Kollar du på https://www.worxlandroid.com/sv-SE så syns det ingen Landroid 2.0 i årets utbud...
 
peternicklas
Kollar man på däcken så är jag säker på att det är en 2013.
 
Nicke Nyfiken
olofh skrev:
Var ser du att den är 2år gammal?
Se inlägg #616.
 
Ok.då har antingen återtagit en sjukt gammal klippare och hittat en ny kartong att lägga den i,eller tagit en gammal bild till annonsen. Whatever, den som är mer intresserad kan ju dra dit o kolla lite mer noggrant,eller bara ringa o fråga...

I början av säsongen saluförde netonnet årets 790 som v2. Jag är (nästan) säker på det för de var billigare än jem o fix men prisgarantin skulle inte gälla just för de inte skrev ut serienr-namnet.nu har de ändrat ser jag
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
olofh skrev:
Ok.då har antingen återtagit en sjukt gammal klippare och hittat en ny kartong att lägga den i,eller tagit en gammal bild till annonsen. Whatever, den som är mer intresserad kan ju dra dit o kolla lite mer noggrant,eller bara ringa o fråga...

I början av säsongen saluförde netonnet årets 790 som v2. Jag är (nästan) säker på det för de var billigare än jem o fix men prisgarantin skulle inte gälla just för de inte skrev ut serienr-namnet.nu har de ändrat ser jag
Ja, jag tror att de har bara tagit en bild de har haft sparat på datorn?!
 
Har kommit till att försöka ställa in zoner på min WG796E, och då ska man ju enligt manualen be den att gå hem (från baksidan av laddstationen, förmodar jag) och sedan stoppa den och trycka "2" för att hitta aktuellt avstånd. Men hjälp vad mycket siffror det fanns på den diagnostiska sida som då dyker upp. Dock tycker jag inte någon av siffrorna ändrar sig i samma takt som klipparen rör sig frammåt... Var hittar jag avståndet???

wg796e_avstånd.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


P.S. Visst ska man väl, som antyds tidigare i tråden, ange var man vill att klipparen ska börja klippa i respektive zon, snarare än var man anser att själva zonerna börjar och slutar?
 
Avståndet är till den plats där du vill att den ska "släppa tråden" och börja klippa. Siffrorna ser du här :
Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mattiasj78 skrev:
Har kommit till att försöka ställa in zoner på min WG796E, och då ska man ju enligt manualen be den att gå hem (från baksidan av laddstationen, förmodar jag) och sedan stoppa den och trycka "2" för att hitta aktuellt avstånd. Men hjälp vad mycket siffror det fanns på den diagnostiska sida som då dyker upp. Dock tycker jag inte någon av siffrorna ändrar sig i samma takt som klipparen rör sig frammåt... Var hittar jag avståndet???


P.S. Visst ska man väl, som antyds tidigare i tråden, ange var man vill att klipparen ska börja klippa i respektive zon, snarare än var man anser att själva zonerna börjar och slutar?
Visst är det så att du skall ange det avstånd där du vill att den släpper tråden och börjar klippa
 
evesve skrev:
Kan det inte bli jobbigt om laddstationen redan är upptagen när nästa klippare kommer? :cool:
Öh. Så kan det ju vara. Tänkte inte på det. :confused:
 
HasseTeknik skrev:
Avståndet är till den plats där du vill att den ska "släppa tråden" och börja klippa. Siffrorna ser du här :
[bild]
Ehm... När bilden togs hade den nog gått en 10 m från laddstationen. Kanske nollställs det varje gång den backar, så den hade gått 26 cm sedan senaste kurs-korrigering? (Var nog där tråden går längst med en liten stenmur)
Jag förutsätter att det är samma siffra som man ser, som sedan används när den ska hitta till området, vilket alltså i så fall innebär att den måste kunna köra obehindrat till zon-starten för att öht hitta dit?
 
mattiasj78 skrev:
Ehm... När bilden togs hade den nog gått en 10 m från laddstationen. Kanske nollställs det varje gång den backar, så den hade gått 26 cm sedan senaste kurs-korrigering? (Var nog där tråden går längst med en liten stenmur)
Jag förutsätter att det är samma siffra som man ser, som sedan används när den ska hitta till området, vilket alltså i så fall innebär att den måste kunna köra obehindrat till zon-starten för att öht hitta dit?
Varje gång man öppnar luckan och stoppar den, nollas mätaren när den fortsätter hemåt har jag för mig. Men det är de inringade värdena som ska noteras. Max värde på en zon är 250m. Sen börjar det om på 0 när man sparar ett högre värde. (Vilket är Dumt!)
 
Har en fundering angående användandet av zoner för att slippa dra tråden i öar. Istället tvingar jag roboten att besöka de lite mer svårtillgängliga ställena. Jag vill slippa dra tråden i alltför snäva vinklar.

klippare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att roboten ska stöta bumpa mot växthuset och lekstuga. Är det en bra eller dålig idé?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.