2

Är på G att rensa upp 2000m2 tomt som inte rörts på 50 år och vad skulle passa bättre än denna motorsåg? (Skyddskläder står naturligtvis redan på inköpslistan!)
 
Svar: 2

När jag köpte mitt lilla hus mitt i skogen för snart två år sedan fick jag med en del saker för en "billig penning"; lite verktyg, gräsklippare mm. Snällt av före detta ägaren tyckte jag! :)
MEN det visade sig att så snäll var han inte - allt han lämnade var dåligt eller kanske snarast sönder.
Så jag har fått lägga en del pengar för att bygga upp en vettig bas av verktyg och maskiner med hyfsad kvalitet
Motorsåg har jag ännu inte hunnit till men jag förstår att jag måste ha en till ved och lite trädfällning. Handsågarna knäcker mina armbågar har jag märkt och det tar en evinnerlig tid!!!

Så jag skulle GÄRNA vinna denna motorsåg!
 
kulle
Svar 2: Grannliv

Behövs väl ingen motivering till varför man vill ha en Jonsered ?? :D
 
Svar: grannliv

Har blivit dags att pensionera våran jonsered från början av 80-talet, och till sommaren ska vi avverka för vårat fritidshus så en ny jonsered hade passat som handen i handsken
 
2: Grannliv.

Med både sommarstuga och hus så finns det ett antal träd och buskar som behöver tas ner. Men investera i en motorsåg får man inte för frun och hon kommer inte att såga en pinne ens.
Vinner jag sågen blir jag lycklig, frun glad och grannarna kommer att bli galna.
 
2. Grannliv när jag flyttade till hus för ett och ett halvt år fanns det hur många träd som helst. Man kunde inte se huset av alla träd. Fick betala firma som sågade många och det var inte billigt. Alla stammar fick jag behålla som ligger okapade i trädgården. Har inte hunnit kapa det och måste skaffa en bra såg. Har en del träd kvar och efter stormen i januari i år där ett träd välte nära min trädgård har jag pga säkerhetsskäl bett kommunen att få bort dessa träd. Men kommunen har inte hjälpt till än.
 
Jeg trænger til at klippa min gamle hæk.Den er ikke blevet så misligeholdt ag de gamle ägarna, så der skal en motorsav til.. Min hækkeklippar, kan simpelthen ikke klare store tykke gran.
 
Svar: Grannliv.

Motivering: Hade varit perfekt med en motorsåg nu när jag står inför husköp närmsta framtiden. Kommer ju eldas en del med ved och röja lite på tomten.
 
2. Grannliv
En motorsåg jag gärna vill vinna, då träden lutar och på taket jag ej vill dem finna.
Rensa och hugga då får motorsågen tugga,
sen kan jag i solstolen pusta ut !
 
RÄTT SVAR ÄR ALTERNATIV 2. GRANNLIV!

Nu har mitt gamla elände till motorsåg gett upp (och jag med) så nu med det nyinköpta lantstället så är jag verkligen i behov av en ny och då vill jag ju naturligtvis ha det bästa som finns, fattas bara annat och då är det endast Jonsered CS 2234 S som duger!!
 
Rätt svar är Grannliv.

Vi skulle verkligen behöva denna motorsåg. Har en gammal elektrisk med sladd som trasslar, där kedjan alltid hoppar och där oljematningen varit trasig senaste 15 åren......Med denna såg underhåller vi inte bara den egna sommarstugetomten utan även ett par tre trädgårdar inom den närmaste familjen. Inlägger mitt veto varje gång det blir tal om att köpa motorsåg, typ billigt smäck, så därför får vi hållas med den gamla.
 
Redigerat:
Bloggen heter Grannliv
"Tenk att få fälla sina tred med Jonsered".
 
2. Grannliv
Med stora träd som jag behöver fälla, så är det ingen handkraft som gälla. Med motorkraft från Jonsered, kapas träden med besked!
 
2. Grannliv

Det var en gång en häck, nu ska det bli staket...
image.jpg
Behöver jag säga mer?
 
A
Svar: 2 Grannliv

Vi är precis på väg att ta steget från planerarstadiet till genomförandestadiet av vårt bastubygge. Några alar står på platsen för bygget och det hade varit suveränt att få en motorsåg så vi kan fälla dem och komma igång på riktigt. Tanken är att alarna så småningom ska få komma tillbaka i form av lavar och inredning i bastun.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.