2 Grannliv

Visserligen så är årets uppsågning av ved avklarad men jag börjar tröttna på att hela tiden behöva spänna kedjan var femte minut på Meec:en.
Till nästa säsong skulle det vara trevligt med en kvalitetssåg. Skulle vara trevligare tidigare också, det var lite döda träd som behöver bort tycker frun.
 
2 Grannliv

Skulle verkligen behöva en motorsåg till frugan här hemma eftersom min handsåg tydligen inte funkar att såga med inte ens en helt ny. Så den minen när man slänger fram en jonsered och en dunk aspen och se frugan förlänga kvällssolen med ett par timmar det hade varit fantastisk.
 
Svar: Grannliv
Åhhh vilken skönhet!! Bara vill ha!
Min gamla Husqvarna 1300EL har sen länge gjort sitt och det hade passat mig så fint att vinna denna Jonsered!
 
2 Grannliv

Jag och fästmön är nyblivna husägare, med en relativt stor tomt. Vi har både träd som behöver tas ned och några som bara behöver beskäras. Dessutom finns planer på braskamin. Så en motorsåg skulle sitta som handsken! :)
Att köra med fogsvansen är synnerligen icke-fackmanna-mässigt och kan ju leda till både direkt farliga trädkapningsaktiviteter och en osymetrisk byggnad av muskler mellan höger och väster arm!
 
Svar: 2.Grannliv

Motivering:
I svärföräldrarnas stuga går jag under smeknamnet "Stormen Johan" efter ett röjningsarbete. Nu får jag inte låna svärfars såg längre, så jag skulle behöva en egen.
 
2

Nu!! Behöver den nu! Byggde hus för drygt två år sedan och har fortfarande en hög med träd på baksidan som behöver kapas. Vedsjulet är snart klart och med sågen så kan fylla det snabbt!
 
2. Grannliv

Med en 30 meter thuja som ska klippas skulle sågen göra stor nytta.
Vi har idag en japansåg så thujan står hyfsat säkert denna sommaren också.
 
tommib
2. Grannliv

Jag behöver sågen eftersom jag alltid lånar grannens eller svärfars varje gång jag ska göra något. Detta leder till minimum 1 vecka fördröjning med alla projekt....
 
Svar nr 2
sitter själv i rullstol men jag tänkte att någon av våra 2 söner kunde hjälpa oss när vi ska ha något kapat på tomten och då kanske de går lättare om man hade en sådan motorsåg .
 
2. Grannliv.

Efter ett par år i huset har vi äntligen installerat en kamin i vår hus. Jag har äntligen haft tur att hitta ett jaktlag där markägaren tillåter att fälla ungbjörk. Nu saknas "bara" vedförådet och ett bra redskap för att fälla träden. Det är ju som alla säger, dåliga redskap så ökar olyckorna. Jag hoppas att med kvalitets såg från Jonsered så minskar man risken för olyckor markant eftersom den håller sig i premium sektionen.
 
image.jpg

Svar: 2 Grannliv

Varför gå till gymmet när motionen finns runt knuten. Med en Jonsered på bara 4,7 kg räcker inte bara bensinen utan orken länge. :D
 
Svar: Grannliv

Jag är relativt nybliven ägare av ett hus med en tomt på knappt 5000kvm, varav hälften består av vildvuxen snårskog. Hittills har jag försökt tukta den med en billig tigersåg och 75m skalvskadade, men jag börjar bli väldigt trött på det...
 
Svar: Grannliv

Jag har de senaste åren fällt även större träd med handsåg och börjar bli riktigt trött på att bli helt utmattad av sågande. Vore kanon med en fin motorsåg!!!
 
Svar 2

Jag skulle vilja vinna sågen så att jag kan ge den till min pappa vars såg gick sönder när han var och hjälpte mig att ta ner en riktigt föråldrad tujahäck.
 
2. Grannliv!

Drygt två år har gått sedan vi köpte vår första villa,
kåken utblåst, totalrenoverad och nu vi med trädgård kan börja pilla.

Vi har hunnit skaffa oss barn nummer två,
Underbart, men alla vet ju vad som händer med sexlivet då.

När jag häromdagen såg frugan helt näck,
råkade jag fälla en kommentar om hennes växande häck.

I ett panikförsök att situationen rädda,
och för att soffan inte behöva bädda
pekade jag ut genom fönstret på vår häck,
och sa att den var stor och att halva måste väck.

Jag lovade att till midsommar hela tjocka utehäcken beskära,
hyra släp och till tippen allt avfall bära.

Jag går nu ner på mina knän och till er på ByggaHus/Granngården jag ber,
att ni till min högsta önskan ser.

Med en motorsåg blir det kanske till och med lite kul,
och äktenskapet tar inte slut innan vinter och jul!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.