Den är som sagt ganska komplicerad. Typ 4 öar på samma runda.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det med 1,5 cm mellan slingorna ut till öar har jag inte läst någonstans. Så ja det har varit ganska oklart :p. Får testa om det kan påverka.
Andra idéer eller någon som känner igen sig?
 
peternicklas
Detta är en sak som har påtalats för Worx. Det ska/skulle komma en lösning på detta. Har själv en ö som är 6 m lång och 1m. bred, den kan fastna där någon gång om året.
 
nikbei skrev:
Worx 796E, nu är det konstaterat att min slinga kan ligga som närmast 90 cm från häck, totalt ca 2 meter från två grannars slingor som har HQ. Stor mening att ha så mycket oklippt yta att trimma. Försökte skärma av med en galvad skottkärra utan effekt. För dåligt detta, supporten säger att 2 meter gäller. Något missnöjd, synd på en så fin maskin annars.
Hoppas och tror att de löser detta med det nya kretskortet, någon som fått det ännu? Väntar på att få mitt skickat till mig.
 
Jag har även lite av det problemet men den går bara en runda kring öar som ligger ganska tätt
men den stänger inte av utan letar sig till begränsningen och går hem för laddning
Kan det ha att göra med kretskortet ?
 
Elkludde skrev:
Jag har även lite av det problemet men den går bara en runda kring öar som ligger ganska tätt
men den stänger inte av utan letar sig till begränsningen och går hem för laddning
Kan det ha att göra med kretskortet ?
Samma här. Drygt ett varv sen lämnar den och letar ny tråd att följa.
Trådarna tätt ihop.
 
Jag har en ö som den kan hitta vid hemgång.
Delningen är lite för nära en liten stubbe som den touchar om den går runt.
Men den släpper inte utan backar och tar ny sats in i stubben ca: 5 ggr innan den stannar.

Ett hinder längs tråden är inget bra alternativ.
Har även testat att få den att vika av slingan för att slippa följa hela vägen runt om den är på väg run huset med samma resultat.
 
Vilken Software version kör ni på eran klippare? Jag har 11.S 26-03-15, och via Worx webbsidan så får jag endast information att det inte finns någon uppdatering i dagsläget. Har haft problem med att den slår av sig i laddaren som beskrivit i andra poster på forumet.
 
ghogberg skrev:
Vilken Software version kör ni på eran klippare? Jag har 11.S 26-03-15, och via Worx webbsidan så får jag endast information att det inte finns någon uppdatering i dagsläget. Har haft problem med att den slår av sig i laddaren som beskrivit i andra poster på forumet.
Vilken maskin ?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Vilken maskin ?
Landroid M 796E
 
ghogberg skrev:
Landroid M 796E
Kommer uppdatering 9/6
 
Min strömkabel som går från laddaren låg i en slinga under altanen jag rätade ut den så slutade den att stänga av sig .
 
Redigerat:
  • Gilla
evesve och 1 till
  • Laddar…
Bara en fundering.
Vet inte om någon har provat, men går det att seriekoppla flera klippare och laddstationer på samma slinga?
 
Letherface skrev:
Bara en fundering.
Vet inte om någon har provat, men går det att seriekoppla flera klippare och laddstationer på samma slinga?
Kan det inte bli jobbigt om laddstationen redan är upptagen när nästa klippare kommer? :cool:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Upptäckte att min går går mycket ostadigt när den kantklipper kör över tråden på väg ut åt höger den går bättre vid bara hem för laddning,känns som de får för svag signal vid kantklippning,batteriet var fulladdat
kan det var det omtalade kretskortet som spökar även här,?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Netonnet Malmö.utan begränsningskabel.är väl bara för ngn intresserad att köpa och hem o uppdatera programvaran
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.