Törnis81 skrev:
Jag har gått å köpt mig en ny klippare. Så jag har en S510 till övers. Den har gått i två år 2013 2014, men max 200h.
Den fungerar men rymmer och beter sig allmänt konstigt.
Är det någon som behöver reservdelar så hör av er till mig så kan ni få köpa hela eller delar. Bor i södra Västergötland mellan Borås och Gislaved
Station + klippare.
Finns ett extra "main PCB" men båda PCB skulle jag säga är i dåligt skick med extra lödningar och provisoriska lagningar.
[länk]
Jag skulle precis skriva ungefär samma inlägg men min har gått knappt en säsong totalt.

Jag gav upp och köpte en automower 320 istället.

S510 finns för billig peng utanför Linköping!
 
Vad ska ni ha för maskinerna grabbar? Skickar ni?
Bäst Pris vinner haha :)
 
Uppgraderat till mjuvaran 201411. När klipparen går ut på schematid och lämnat kantråden vid första memory pointen så stannar den efter ca 20m med hänvisning till att höger motor är överbelastad. Trycker jag sedan igång den för att fortsätta att klippa på schema så letar den upp kantråden, följer den tillbaka till laddstationen där den sedan vänder ut direkt. Därefter upprepar sig proceduren med överbelastad motor efter att den lämnat minnespunkten.
Provade att nedgradera till 201409 och då fungerar klipparen. Någon som har liknande problem med 201411 mjukvaran? Eller någon som har någon ide?
 
Volvofarfar skrev:
Vad ska ni ha för maskinerna grabbar? Skickar ni?
Bäst Pris vinner haha :)
Min kan levereras till Karlstad med omnejd då jag har släkt där. Kom med ett bud i ett meddelande så får vi se, annars hamnar den på lokal försäljningssida.

Min rymmer inte och klipper eg helt ok, men det går inte att ha den oövervakad då den hela tiden fastnar i saker och löser ut tryck/lyftsensorn. Det beror på att jag satt gummiringar för att dämpa skallrandet som blir när den går på ojämn gräsmatta. Min är mkt ojämn så det är i princip ett måste. Sen går den ofta i cirklar av oklar anledning och har ganska svårt för en liten sluttning som jag har men som bör vara inom klipparens kompetensområde. När den ska in och ladda ställer den sig 8 gånger av 10 och rycker/juckar mot laddstiften fram och tillbaka men laddar inte. Jag tror att många av problemen med min klippare skulle lösa sig vid en mjukvaruuppdatering men jag lyckas inte för allt i världen få till en sån så när jag nu kom över en AM 320 till ett bra pris så gav jag upp min S510.
 
Jag kör med den från september tycker den går kanon..
 
Hej grymmeoffe! Skulle du kunna förklara på ett smidigt sätt hur man gör själva uppdateringen? Jag har filen 140902.hex och även programmet man behöver men jag fattar inte hur man ska göra. Själva uppdateringsprogrammet är ju jätterörigt och det finns hur många flikar och val som helst man kan göra.

Väldigt tacksam för svar!
 
Redigerat:
sv97017 skrev:
Hej,
Kika i denna instruktion så ser du hur uppgraderingsprogrammet ska användas:
[länk]
Tackar och bockar!
 
sv97017 skrev:
Hej,
Kika i denna instruktion så ser du hur uppgraderingsprogrammet ska användas:
[länk]
Vet du om det funkar med Window 7 eller måste det vara XP? Sen undrar jag om klipparen ska vara PÅ eller AV under uppdateringen?
 
nybbe78 skrev:
Vet du om det funkar med Window 7 eller måste det vara XP? Sen undrar jag om klipparen ska vara PÅ eller AV under uppdateringen?
Jag har precis nyligen terroriserat detta forum med en massa frågor om uppdateringen så om du bara läser några sidor tillbaka i forumet så hittar du ganska många svar kring uppdateringen. Mkt hjälp fick jag men lyckades ändå inte få det att funka :( Fixar du det får du gärna posta en enkel "how to" om hur du gjorde
 
Marquiz skrev:
Jag har precis nyligen terroriserat detta forum med en massa frågor om uppdateringen så om du bara läser några sidor tillbaka i forumet så hittar du ganska många svar kring uppdateringen. Mkt hjälp fick jag men lyckades ändå inte få det att funka :( Fixar du det får du gärna posta en enkel "how to" om hur du gjorde
Toppen! Jag ska kika på detta 👍
 
Om det är någon som är intresserad så finns det en klippare i Gbg för en femhundring.
 
Marquiz skrev:
Jag har precis nyligen terroriserat detta forum med en massa frågor om uppdateringen så om du bara läser några sidor tillbaka i forumet så hittar du ganska många svar kring uppdateringen. Mkt hjälp fick jag men lyckades ändå inte få det att funka :( Fixar du det får du gärna posta en enkel "how to" om hur du gjorde
Nu har jag uppdaterat både min och min arbetskamrats S510 och det gick alldeles utmärkt. Tog max en halvtimme att fixa båda. Jag har win 7 på min dator och det funkade utan att jag gjorde några som helst ändringar. Vet inte om det är till nån större hjälp för dej eftersom du verkar ha testat det mesta men här kommer en liten enkel "how to" iaf.

1. Stängde av klipparen och kopplade in USB-kontakten först i klipparen, sen i datorn. Sedan var det bara att vänta en stund medans drivrutinen installerades. Detta tog ca 10 min första gången.

2. Följde guiden http://www.turunen.se/dokument/imove...am steps.doc

3. Du behöver nog inte hänga upp dej för mycket på att det ska stå just Com3, det kan ju lika gärna stå Com 1,2 eller 4. Vad det blir för siffra där beror ju helt på vilket uttag du har valt i datorn. Testa gärna att byta om det inte funkar första gången. Jag uppdaterade min via Com3, men fick byta till Com4 när jag uppdaterade min arbetskamrats.

Tror inte att jag kan skriva mycket mer faktiskt. Jag bara följde guiden och det fungerade.

Jag försöker gärna hjälpa dej att få det att fungera, så bara fråga om det är nåt.

Lycka till!
 
  • Gilla
Marquiz
  • Laddar…
Kan man någonstans se vilken mjukvaruversion man har i klipparen?

Vilken version funkar bäst?

Hur vet man vilken display man har?

Tack.
 
Redigerat:
Fråga ett vet ej
Fråga två september 2014
Fråga 3 lossa displayn och kolla på baksidan dvs kontakterna
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.