Vinn perfekta motorsågen för husägare

granngardentavling2.png

Som husägare kommer en motorsåg många gånger väl till hands. Och med en riktig kvalitetsmaskin från svenska Jonsered har du säkrat vedhögen även denna sommaren. Den är lagom kraftig för villaträdgården och enkel att arbeta med. Clean Power-motorn ger dessutom mindre utsläpp och en minskad bränsleförbrukning. Veckans vinst är alltså Jonsered CS 2234 S från Granngården.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Vad heter Granngårdens blogg?


1. Byggfeber
X. Lantliv
2. Grannliv

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 5 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Granngarden. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Granngarden för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2. Grannliv

Jag behöver vinna en motorsåg för att min sambo inte låter mig köpa en, eftersom hon är rädd för att jag inte kan hantera den. Jag behöver dock ta ner ett par träd, och Jonsered är "The Good Stuff!".
 
2. Grannliv

Har ett par (tyvärr) fallfärdiga äppelträd som behöver tas ned. Har alltid sneglat på Jonsared sågarna så visst vore det fantastiskt att vinna en sådan maskin.
 
2. Grannliv.

Jag måste ha en motorsåg eftersom sladden på min eldrivna såg inte räcker ut i skogen som gränsar till tomten! Det är några vindfällor där som kan vara farliga för ungarna, och måste bort!

mvh Stefan P
 
Svar: Grannliv

Den gamla motorsågen gav upp halvvägs igenom vedhögen, för att få in veden i sommar och kunna klippa gräset vore det perfekt med en ny rejäl maskin.
 
Svar 2: Grannliv

Motiverar med en haiku:

Handkraft sågar bra
Men gör dig trött i armen
Motorsåg är coolt
 
2. Grannliv

Min fru ska snart föda vårt nästa barn och i år har jag fått göra veden, dock hände en liten olycka så jag råkade ta sönder hennes motorsåg. Så att kunna ge henne en ny till nästa säsong hade hon nog uppskattat.

2015-05-29 10.32.40.jpg
 
Svar 2, grannliv.

Skulle så gärna vilja vinna denna åt min pappa då sambon råkade ha sönder min pappas när vi lånade den :/ det visade sig att just den modellen finns det inga reservdelar till så det är "kört" att laga den. Så mycket han har hjälp oss så vore det kul att få kunna ge tillbaka! :)
 
Svar: 2
Jag har fyra enorma enar som skulle behöva tas ner och jag har lovat bort virket till två slöjdlärare jag känner.
 
Svar 2

När mina grannar sågar gör
Ser det ut som att dom sågar i smör
Själv gnuggar jag för hand med såg.
och när trädet väl vackert låg
och jag 30cm bitar såga
jag i svett undrade om jag 1m ved skulle våga
trycka in i min contura
Det jag på fortfarande lura
 
Redigerat:
Svar 2

Kommer ju perfekt denna. Har en häck som måste tas ner rejält. Stammarna har tjocka så det behövs en såg. Ska även hälpa granntanten med detta så det hade ju varit trevligt om man kunde göra det snabbt och smidigt så man inte förstör grannsämjan.
 
Fairlane
Svar 2: Grannliv

En fin uppfinning från Jonsered
underlättade arbetet för en man som var vred
Sågade för hand,
tills han en fin såg vann
nu har han en stig öppen och bred
 
2. Grannliv

Jag är i farten att köpa en motorsåg åt min envise far, som har köpt ett torp ute i skogen i Nyköping.

Där tänker han renovera det timrade torpet med mestadels handkraft pga "onödigt att lägga pengar på maskiner".

Så tänkte skämma bort farsgubben helt enkelt.
 
hahalj
2. Grannliv

Motivering: vår elektriska motorsåg gav upp i vintras när jag röjde i snåren runt vår tynande syrén/rhododendron-berså. Köpte då en begagnad bensinsåg jag hittade på Blocket, men den lever på sin sista säsong den med, vibrerar och ryker kraftigt gör den. Med en ny modern Jonsered från Granngården slipper jag bli söndervibrerad och kan köra med gott samvete utan att förpesta miljön när jag röjer bland träd och snår.
 
S
2: Grannliv

För 2 år sedan kom jag hem från en firmafest o slängde mig i sängen, jag var berusad så till den grad att jag tyckte det var lämpligt att dra ut och såga ner trädet som stört oss sen vi köpte huset, sa till frugan att "Nu jävlar ska den ner" så drog jag ut, eftersom jag inte har någon motorsåg så körde jag med tigersågen. Efter att ha kommit halvvägs genom trädet så kilar bladet fast och jag gick in o la mig igen, dröjde flera veckor innan jag såg att det satt ett tigersågsblad i trädet och fick en minnesbild av vad som hänt.

Jag skulle behöva en motorsåg så jag kan fälla trädet och få loss bladet till min tigersåg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.